Sony och Hideo Kojima gör Metal Gear-film
hmm, blir en hel del att leva upp till då, tvivlar på att de lyckas särskilt bra då jag på rak arm inte kommer på någon vettig film som är spelbaserad, bortsett från Street Fighter då ;D
Final Fantasy: Advent Children och Silent Hill har enligt mig lyckats väldigt bra. Sen finns de ju andra filmer också som lyckats relativt bra, t.ex. Super Mario Bros, Mortal Kombat, Doom, Tomb Raider, Resident Evil (endast första) och AvP.
Filmen måste ju baseras på Metal Gear Solid, annars börjar jag gråta. Men med Hideo Kojima med i bilden så kommer det bli allt annat än flopp. Förhoppningsvis så ger Sony en hög budget till filmen, det är ju trots allt Sonys genombrottsprogram för PS3, samt att de bidrog lite till att PS2an sålde och fortfarande säljer bra.
Jag ser två tänkbara scenarios om filmen ska utspelas i sammanhängande form med spelen:
* Om Big Boss som utspelar sig mellan MGS:PO och MG1, om hur han blir en riktig badass och om 'Les Enfants Terribles'-projektet.
* Klonen, vi har bara fått se en sekvens med honom i TGS-trailern för MGS4 men jag tror starkt på att han är den nye Snake och att han är karaktären man får spela som i delar av det nya spelet. Kanske en film som följer upp på händelserna efter MGS4 med denna person i huvudrollen.
Förmodligen så blir filmen en stand alone men man ju kan ju alltid hoppas på någon av de ovan :), sen är frågan - Vem ska spela Snake? - kan man göra Snake utan David Hayter?
"I don't rock and roll, I BURN!"
sen är frågan - Vem ska spela Snake? - kan man göra Snake utan David Hayter?
hoppas på Keanu Reeves! Tycker han skulle passa väldigt bra.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...
Hoppas att du skojjar
Självklart skojar jag
Iaf tycker ja de ska sätta Christian Bale som Snake...
Dock håller jag med om att Kurt Russel skulle vara bäst... om han såg yngre ut.
Den som äger mest när han dör vinner
Final Fantasy: Advent Children och Silent Hill har enligt mig lyckats väldigt bra. Sen finns de ju andra filmer också som lyckats relativt bra, t.ex. Super Mario Bros, Mortal Kombat, Doom, Tomb Raider, Resident Evil (endast första) och AvP.
Filmen måste ju baseras på Metal Gear Solid, annars börjar jag gråta. Men med Hideo Kojima med i bilden så kommer det bli allt annat än flopp. Förhoppningsvis så ger Sony en hög budget till filmen, det är ju trots allt Sonys genombrottsprogram för PS3, samt att de bidrog lite till att PS2an sålde och fortfarande säljer bra.
Tycker att filmerna i listan där är helt okej, fast jag har varken sett Silent Hill eller Super Mario Bros.
Hideo Kojima låter iofs som kvalitet, fast det är svårt att veta saker på förhand så jag säger nog "Vi får se" åt det hela tills vidare
Men man hoppas ju alltid på lyckat resultat ;D
Känns som att A och O är att få med Hideo Kojima... hade någon bara köpt rättigheterna och sen skitit i Kojima, så hade jag varit betydligt mer skeptisk till det hela... Sen kan man kanske se det här som ett sätt för Sony att knyta Metal Gear Solid ännu tightare till sig... för att Sony skulle göra filmen kanske MGS4 måste förbli PS3-exklusivt tex? Alla vet ju att Kojima främsta mål är att få göra film och ett samarbete med Sony gör ju en karriär inom film möjlig
Nu kom jag på en ny som kan vara snake.
Viggo! Dock inte som han såg ut i lotr.
Viggo Mortensen skulle passa som Snake utseendemässigt, men frågan är om han har den attityd som krävs för att vara Snake. Det är där Hugh Jackman kommer in, han har både attityden och utseendet för att kunna spela Snake, men då är ju han förmodligen mer upptagen än Viggo och har en större anledning att tacka nej.
hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...
Han ville faktiskt göra denna film, men Hideo Kojima sa
"Absolutely not! I don't know why Uwe Boll is even talking about this kind of thing. We've never talked to him. It's impossible that we'd ever do a movie with him
Vilket är otroligt bra!
Och som snake vill man jue ha Kurt Russel, även om han är gamal så går allting med lite smink
Iofs viggo kanske inte har rätt attityd...
Mark Walhberg?
Bra sida http://movies.toptenreviews.com/actors/list_action_actor.htm
Sedan har jag tänkt på Hugh, dock kan ja inte ta han som snake pga när jag såg han på Jay Leno... Han verkar vara en för jordnära kille men men...
Den som äger mest när han dör vinner
Iofs viggo kanske inte har rätt attityd...
Mark Walhberg?
Bra sida http://movies.toptenreviews.com/actors/list_action_actor.htm
Sedan har jag tänkt på Hugh, dock kan ja inte ta han som snake pga när jag såg han på Jay Leno... Han verkar vara en för jordnära kille men men...
Snake är ju rätt jordnära han med... Tror jag.