Ny film från Starcraft 2
Ser skit bra ut! Håller med 4skin, skönt att man känner igen mycket, men samtidigt så ser man att de har utvecklat enheterna vilket gör att det blir helt nya taktiker så spelet känns fräsht istället för ännu mer av samma sak.
Gaming since 1986 and still going strong!
Ser ju ut att vara väldigt många nyheter...eller kanske inte.
Det är bara synd att Blizzard aldrig har förstått att krigsfartyg/farkoster/soldater faktiskt inte rör sig på det sätt som deras enheter gör. De har mycket att lära av systemet i Total Annihilation.
En tusen ton tung battlecruiser åker inte från punkt A för att stanna på punkt B och skjuta lite på en utpost och sen åka en meter framåt till punkt C och skjuta lite på en kanon och sen... (you get the point).
Gigantiska orörliga och monotona högar med soldater och farkoster som ramlar över (?) varandra är inte realistiskt för fem öre.
Jag är lite besviken på det jag har sett faktiskt, förutom deras animerade trailers. De kanske borde ge sig in i spelfilmsbranschen istället?
Terapi? Nä, Quake.
Och 3 raser som strider i ett intergalaktiskt krig långt långt borta är totalt realistiskt
Jag väljer ett roligt spel framför ett realistiskt vilken dag som helst
Om du nu syftar på min kritik gällande "realismen", så tycker jag inte riktigt att det är samma sak; genren kallas "Science fiction" av en anledning. Storyn bakom raserna är solid vid det här laget, det hade ju varit värre ifall Protoss kom från planeten Kartong och deras gud hette... öh, Hubbabubba, det hade itne varit.. plausible, så att säga.
Men ska man göra ett spel med superballa rymdskepp och kickass attityd, då kan man väl ändå ära spelet och communityt så pass att man ser till att farkosterna inte beter sig som de gör i SC. Det är ju löjligt.
Jag menar, hur taktiskt rätt är det att ha sina mobila enheter stillastående när de besvarar fientlig eld? "En skvadron med jaktplan sköts ner igår. För att de.. stod stilla i luften". Härligt.
Terapi? Nä, Quake.
Det finns ju ingen som helst "vett" i agerandet hos soldaterna. De bara packar sig på varandra och skjuter rakt fram. Det hade ju varit häftigt år 2007 att få uppleva en något mer sofistikerad AI än vad första Starcraft kunde erbjuda. Mer taktik istället för att "mörsa" 2000 snabbt producerade soldater som tävlar om att få dö snabbast.
Det funkade på 90-talet, men nej. Det håller inte. Det håller verkligen inte.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Och 3 raser som strider i ett intergalaktiskt krig långt långt borta är totalt realistiskt
Jag väljer ett roligt spel framför ett realistiskt vilken dag som helst
Om du nu syftar på min kritik gällande "realismen", så tycker jag inte riktigt att det är samma sak; genren kallas "Science fiction" av en anledning. Storyn bakom raserna är solid vid det här laget, det hade ju varit värre ifall Protoss kom från planeten Kartong och deras gud hette... öh, Hubbabubba, det hade itne varit.. plausible, så att säga.
Men ska man göra ett spel med superballa rymdskepp och kickass attityd, då kan man väl ändå ära spelet och communityt så pass att man ser till att farkosterna inte beter sig som de gör i SC. Det är ju löjligt.
Jag menar, hur taktiskt rätt är det att ha sina mobila enheter stillastående när de besvarar fientlig eld? "En skvadron med jaktplan sköts ner igår. För att de.. stod stilla i luften". Härligt.
Word!
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Men ska man göra ett spel med superballa rymdskepp och kickass attityd, då kan man väl ändå ära spelet och communityt så pass att man ser till att farkosterna inte beter sig som de gör i SC. Det är ju löjligt.
Jag menar, hur taktiskt rätt är det att ha sina mobila enheter stillastående när de besvarar fientlig eld? "En skvadron med jaktplan sköts ner igår. För att de.. stod stilla i luften". Härligt.
Riktigt dum kritik. Det är ett spel, inte en krigssimulator. Ser ingen som helst poäng med att göra som du säger. De har designat enheterna på det här viset så varför skulle de ändra på det? Det är som om jag skulle anklaga Total Annihilation för det motsatta. Så vanvettig är din kritik. Det är olika spel som fungerar på olika sätt.
Jag älskade Warcraft 3 men gillar ändå inte att gräsbanorna är så lika. För ljust och glatt på något sätt. Blir nog bra i slutändan ändå. De verkar ju lyckats bevara känslan iallafall.
Det är bara synd att Blizzard aldrig har förstått att krigsfartyg/farkoster/soldater faktiskt inte rör sig på det sätt som deras enheter gör. De har mycket att lära av systemet i Total Annihilation.
En tusen ton tung battlecruiser åker inte från punkt A för att stanna på punkt B och skjuta lite på en utpost och sen åka en meter framåt till punkt C och skjuta lite på en kanon och sen... (you get the point).
Gigantiska orörliga och monotona högar med soldater och farkoster som ramlar över (?) varandra är inte realistiskt för fem öre.
Jag är lite besviken på det jag har sett faktiskt, förutom deras animerade trailers. De kanske borde ge sig in i spelfilmsbranschen istället?
Hmm. Det är hyfsat märkligt att du lägger dig i hur verkligt Starcraft II framställs. Du får gärna citera någonstans ifrån någon av Blizzards hemsidor där det står att deras spel baseras på verklighet och realism.
Men du kanske är en sådan som satt och klagade under hela Starship Troopers för att de anföll i vågor och inte låg gömda i krypvärn osv? Eller så skiter man i det, inser att filmen (spelet i SC fall), är helt påhittat och man njuter av hur det framställs då det enbart är underhållning det handlar om. Inte realism.
Ta och spela Hearts of Iron istället om du vill ha realism och sluta gnäll på att påhittade rymdspel inte är realistiska.
Meen suuuck.. har infinitesorrow tänkt på hur fult det skulle se ut? ta t.ex Battlecruisern den är så stor och åker sakta.. den kan knappt göra några som helst undan manövrar men den tål stryk som fan.
Battlecruisern är vad den låter samnt så är den airsupport som klarar av att skjuta på små och stora mål.
somsakt man måste tänka först hur bra det skulle passa in i ett spel och sedan prata om realism.