Byta IP
waow ingen anning men hur kollar jag de, har fiber,och är kopplat genom en router sen TROR jag att jag har statisk IP (samma hela tilden ?).
MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit
har hittat min routers Admins local hemsida, var jag kan ändra allt, men allt leder till samma IP ? vad ska jag skriva in för MAC andress som kommer funka ?
MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit
jag antar att du vill byta din globala ip adress, den ip adress som din router har på internet. om du har en router så kan du inte göra det eftersom allt sådant styrs ifrån din ISPs sida och du kan inte ändra MAC adress på själva WAN porten i din routers inställningar.
när jag säger sida så menar jag inte en websida eller nått sådant. vad jag menar är att din ISP styr dom inställningarna och det är inget du kan göra något åt. du kanske skulle kunna ringa och fråga dom ta bort din MAC adress ur deras DHCP lista men jag tror faktiskt inte att dom kommer hjälpa, dom kommer nog bara säga om du vill ha en ny ip adress skaffa ett nytt nätverkskort eftersom varje kort har nämligen en unik MAC adress, men eftersom du har en router så går ju inte det precis