EA ger bort Red Alert gratis

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av WolfGrin:

Flyger det grisar utanför fönstret? EA ger bort nåt, då är nog världsfred inte heller omöjligt!

Varför är de så inne att hata EA?

Förstår inte heller varför alla är emot EA så himla mycket. Någon "cool" Internettrend, eller? Sedan Riccitiello klev in som CEO tycker jag att de har ryckt upp sig rejält och de har ett par titlar som verkar riktigt intressanta.

Medlem
Skrivet av Astrality:

Den odödliga melodin:

http://www.youtube.com/watch?v=VX5V_9s0Gfw

Nikola Tesla ftw.

Vem trodde att vi skulle gå från tro på Tors hammare till det där xD

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av WolfGrin:

Flyger det grisar utanför fönstret? EA ger bort nåt, då är nog världsfred inte heller omöjligt!

Förstår inte heller varför alla är emot EA så himla mycket. Någon "cool" Internettrend, eller? Sedan Riccitiello klev in som CEO tycker jag att de har ryckt upp sig rejält och de har ett par titlar som verkar riktigt intressanta.

Kan ju vara pga att EA är STÖRST i branschen och blir mer eller mindre monopol som köper upp alla andra företag som sticker upp. Och folk i allmänhet tycker inte om monopol i någon form. Är ju samma anledning att så många tycker illa om Microsoft.
Sen så publisherar ju EA så sjukt mycket årliga spel så det finns inte.

Medlem

gratis? :/ och jag som köpte det för 499kr för 10år sedan

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av WolfGrin:

EA är snart samma sak som när Telia hadde monopol eller tex Stalins välde osv...

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Woho, Red Alert fyller år på samma dag som jag

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Jäklar O_O

EA ger bort något gratis? Det var som fan..

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

"Archnoledge!" (acknowledge)

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Sluta klaga, det är väl bra att de släpper spelet fritt. Skulle det uppskattas av fler så kanske de fortsätter?

Medlem

Coolt av EA. Dock är ju spelet nästan gratis o köpa hehe :D. Men det är tanken som räknas.

Medlem

Hehe, nice av EA att ge bort något
Själv köpte jag Command & Conquer The First Decade med *alla* C&C spelen (fram till Generals) för 99kr på Webhallen

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Nice, hade originalet, har faktiskt kartongen kvar men cd skivan mötte ett hemskt öde för många årsedan, min lillebror ! =P

Medlem

First decade e helt klart prisvärt!
Men mitt bästa köp måste nog ändå vara Worldwide Warfare-utgåvan med C&C, C&C: Covert Ops, Red Alert, RA: Aftermath, RA: Counterstrike samt ett spelbart demo på första banan av Tiberian Sun
Ahh.. those were the times!

Medlem

Oh yes! First Decade är superbillig och man får jättemycket för pengarna. KÖP!

Medlem

varför denna upphetsning? DE flesta har ju spelat det gratis sen det släpptes. Inklusive mej själv.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av WolfGrin:

Det beror på att för flera år sen så betedde de sig lite grisigt och släppte spel med låg kvalitet osv.

Men åtminstone de 2-3 senaste åren har EA blivit väldigt bra och satsar pengar på ordentliga spel tillsammans med deras casualspel.

Vi kan trots allt inte gnälla på EA när de ger oss spel som Bfbc, Mirrors edge, skate osv.

Fast jag håller med dig, förstår inte varför folk fortsätter att hata EA när de gör allt i sin makt för att förbättra sig.

Medlem
Skrivet av sundstrom:

hoppas det är lite uppdaterat sedan sist, så det funkar med xp/vista bla.

På XP har det fungerat länge

Medlem

Red Alert var en utav de första spelen jag spela!

Medlem

YES !!!!!!!!!!!

Medlem

Jag tycker också EA har varit dåligt, men de va längesen. Stor skillnad nu, dom är inge mer penga kåt eller kassa än vad nåt annat spelföretag är isf.

Inaktiv

Det känns som att EA under en ansenlig period köpte upp kreativa företag, och fick deras personal att arbeta på mer slätstrukna projekt. 'Gnistan' hos företag som köpts upp av EA, Vivendi och Ubisoft tycks ha försvunnit. Så min kritik mot EA är snarare en allmän sådan, mot uppköp efter uppköp som sådana.

Medlem

Nog för att jag redan har RA1 installerat, men detta är trevligt. Red Alert var första spelet jag spelade. Ah, vem kan glömma hösten 1996. <3

Edit: Sen ser jag här i tråden att många blir förvånade över att EA gör något "bra". Jag förstår inte heller som några har skrivit i denna tråden varför alla hatar EA. År efter år så släpper dom mängder med spel som säljs och tankas i mängder. Bara deras årliga sportspel är ju typ alla helt tokiga i. Fifa, NHL, NBL. Och deras NFS-spel som alla är väldigt anti tankar och köper de flesta ändå. Varför? Jo, för att dom faktiskt gillar spelen men vågar inget säga för dom vill behålla sin status dom har på internet. Way to go.

Ska jag vara helt ärlig så är det EA's spel som säljs mest. Why? För att dom levererar kvalitets produkter. Spelar ingen roll vad nu försöker intala er själva. Och när ni whinar på att det finns buggar, glitcher och annat skit i spelen så är det knappast EA's fel utan utvecklarnas fel. EA är trots alls bara de som ger ut spelen.

Och in som tar illa upp av detta, ta för er. Det var riktat mot er.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Grymt! Undrar om man kan få tag på expansionerna nåstans också? Vad jag minns krävde de flesta moddar och editeringsverktyg att man hade dem installerade. Har länge varit sugen på att pilla med moddning av Red Alert. Det fanns mycket roligt att göra med inifilerna men även det grafiska skulle vara kul att pilla med.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Nog för att jag redan har RA1 installerat, men detta är trevligt. Red Alert var första spelet jag spelade. Ah, vem kan glömma hösten 1996. <3

Edit: Sen ser jag här i tråden att många blir förvånade över att EA gör något "bra". Jag förstår inte heller som några har skrivit i denna tråden varför alla hatar EA. År efter år så släpper dom mängder med spel som säljs och tankas i mängder. Bara deras årliga sportspel är ju typ alla helt tokiga i. Fifa, NHL, NBL. Och deras NFS-spel som alla är väldigt anti tankar och köper de flesta ändå. Varför? Jo, för att dom faktiskt gillar spelen men vågar inget säga för dom vill behålla sin status dom har på internet. Way to go.

Ska jag vara helt ärlig så är det EA's spel som säljs mest. Why? För att dom levererar kvalitets produkter. Spelar ingen roll vad nu försöker intala er själva. Och när ni whinar på att det finns buggar, glitcher och annat skit i spelen så är det knappast EA's fel utan utvecklarnas fel. EA är trots alls bara de som ger ut spelen.

Och in som tar illa upp av detta, ta för er. Det var riktat mot er.

Tror det finns så jäääkla många hycklare som skriver att EA är evil blabla, samtidigt som dom spelar battlefield, skate, crysis etc , ,

Medlem

jag är väl hycklare då, jag anser att allt EA rör vid blir till skit.
spelar då battlefield2, körde bf42 innan det, tycker dice göra generellt bra spel och det är dice som gör dom. vad jag tror är att dice hade kunnat göra spelen bättre om dom fått utrymme och tid att göra det på, och inte ha tvånget att lägga till features som EA vill ha, Dice har ju släppt spel som dom återanvänt en gammal motor och släppt ett snabbt spel för att få in lite extra pengar på ett spel som är sämre än det förra. vietnam och bf2142 är 2 sådana. har spelat båda men inte köpt nåt av dom.

sen har vi sims2, maxim utvecklar tror jag. hur många expansioner?

EA som jag ser det är även kände för att mjölka spel titlar som är kände, dice har ju gått ut med att dom har 5 titlar på gång baserat på battlefield serien, EA har antagligen varit med på en kant där för att få till det.

nfs, mostwanted var ett dom bästa i serien, undergeround 1 och 2 innan tycker jag inte var nåt direkt att ha, och alla som kom efter Mostwanted har inte varit nåt alls att ha. så kvalitet?

tycker inte alls att hatet är obefogat. sen att inte tala om alla uppköt, som att dom försökte köpa take2 innan gta4 skulle släppas, när dom vägrade sälja så köpte upp aktier och det var väl tur att aktie ägarna inte vek av allt för mycket.

en liknande historia var det med Dice, dock så räckte det inte lika långt och det såldes till slut efter långa förhandlingar.

många bf titlar på g som sagt, vi får ser hur många av dom som blir nåt att ha, och inte bara tomt hype, bfheroes är ju redan nere för räkning då dom jag vet som testat det tröttnat snabbt, även om det är en beta så säger det ändå en hel del för mig ialla fall.

men vi får väl se.

Skrivet av Kresko:

Red Alert var en utav de första spelen jag spela!

Samma här jag minns än idag när jag var en liten parvel och fick en röd stor kartong i min julstrumpa. Den känslan man hade när man spelade det får man aldrig känna igen. Tack mamma å pappa för den fina julen.:heart:

signatur
Medlem
Skrivet av Swedenrock:

varför denna upphetsning? DE flesta har ju spelat det gratis sen det släpptes. Inklusive mej själv.

Away troll away!
Att spela det illegalt och spela det lagligt är en stor skillnad.

Medlem

Aaah man blir varm av en sådan här nyhet!, Red Alert! mys,

tycker fortfarande synd om schäfrarna dock.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Jäklar O_O

EA ger bort något gratis? Det var som fan..

De har redan gett bort första C&C så det är inget nytt.

Skrivet av bleak:

Tror det finns så jäääkla många hycklare som skriver att EA är evil blabla, samtidigt som dom spelar battlefield, skate, crysis etc , ,

Har du nog rätt i. Fast när det gäller mig så tror jag att mitt senaste spel från EA som jag köpte är från 2003, och jag piratkopierar inte heller. Testade dock demot av Crysis

123
Skriv svar