#Torchlight II må vara ordentligt försenat, vilket säkerligen får en hel del att fundera – vad är det jag egentligen väntar på? En av #Runic Games-skaparna, Travis Baldree, har i ett färskt blogginlägg låtit berätta att det slog honom att det är feta innehållsmässiga skillnader gentemot föregångaren. Antingen följer du denna bildlänk, eller så läser du vår strålande försvenskning nedan:
Torchlight vs. Torchlight 2
Monstermodeller: 83 gentemot 300
Unika monstervarianter: 52 gentemot 183
Monsterförmågor: 47 gentemot 148
Bossfajter: 9 gentemot 28
Unika områden: 7 gentemot 44
Olika rumsformationer: 330 gentemot 1200
Rumsdetaljer: 1860 gentemot 5665
Unika klädset: 33 gentemot 85
Unika vapenmodeller: 230 gentemot 395
Totalt antal föremål: 3080 gentemot 5773
Föremålsaffix: 730 gentemot 1344
Unika spelarförmågor: 60 gentemot 120
Musikspår: 15 gentemot 60
Detta medan prissättningen ligger fast vid 20 amerikanska dollar.
Utöver detta röjs att spelet i skala är ungefär fyra gånger så stort som föregångaren. Är du taggad?