Vad anser du om mohammed karikatyrerna?
om muhammed karaktyrerna var kritik mot något så skulle jag gärna se en länk till vad.
Imo så finns det många sätt att kritisera religion och karaktyrerna var ett lumpet sätt sen är det givetvis inte rätt att bränna o döda folk på grund av det men det var en klick människor som betedde sig på det viset.
Själv träffat många muslimer som givetvis är irriterade och tycker det var lumpet utan att gå berserker på alla.
quod similis saporem blandeque coruscant
Det var nog otydligt av mig; Jag menade inte att muhammedkarikatyrerna var kritik, utan det var mer allmänt - jag spånade vidare på det jag skrev i stycket innan.
Imo så finns det många sätt att kritisera religion och karaktyrerna var ett lumpet sätt sen är det givetvis inte rätt att bränna o döda folk på grund av det men det var en klick människor som betedde sig på det viset.
Lätt överdriven fråga; Vad är skillnaden på att rita skämtteckningar och att låta kvinnor rösta eller köra bil?
Jag håller med om att man kan ha takt men att publicera skämtteckningar av denna typ är inte "att betee" sig. Att ta illa upp däremot, det borde ses över.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Personligen anser jag att kvinnor inte behöver rösta eller köra bil. Jag menar vem behöver FI i riksdagen eller en höna på vägen?............................................................Det var ett skämt