Switch fyller 8 år – spelar du fortfarande?
Jajomen men inte särskilt ofta men när det dyker upp ett nytt Mario eller Zelda är man där och mumsar, sen förstås en omgång Mario Party/Karty då och då förstås
Spelar även lite Moonlighter till och från handhållet i soffan, riktigt mysigt.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Nej, nu samlar den faktiskt mest damm. Jag har inte rört den på evigheter. Sjuåringen här hemma har nästan helt övergått till Xbox och PS5, och det har helt med spelen att göra.
Jag har haft den i två år och det spelas på den varje dag.
Samma här! Spelar till och med om spel jag redan kört på xboxet på switchen 😂
Zelda BotW va nog första Switchspelet jag fick lite Nintendomagirysningar av, känslan när man ibörjan springer ut från grottan och man börjar utforska, svårslaget !
Haft perioder då switch inte fått så mycket uppmärksamhet, men det har ändå kommit ett gäng spel varje år som vart riktitgt bra. Nu har jag fått en liten nytändning på switch innan 2an kommer. Försöka få tag på några godingar man missat innan de försvinner från butikshyllorna.
Grattis Switch på födelsedagen och tack Nintendo för en fantastisk generation !!
Skaffade min 2019 och håller fortfarande på att ta ikapp! Massa bra spel och just nu spelas Super Smash Bros. Med spel som Link's Awakening, Metroid Dread, Mario Odyssey och Zelda spelen.. finns så mycket höjdpunkter på denna konsol. Älskar att så många äldre spel finns tillgängliga. Allt från Quake till de äldre Resident Evil delarna (saknar dock PS1-eran)
BOTW var magiskt. Spelade det och Galaxy under första föräldraledigheten. Nu har döttrarna ärvt Switchen och man får rycka ut när det är svåra banor ect. Men blir definitvit en Switch2 när den kommer:)
Låna (sno) den av döttrarna och spela Tears of the Kingdom, Mario Kart 8, Link's Awakening, Super Mario RPG, Luigis Mansion 3, Super Mario Odyssey, Paper Mario
Sålde min Switch Lite för ett par år sen. Insåg att jag knappt använde den och spelade på min PS5 istället.
Finns flertalet anledningar till detta. En av anledningarna är att jag inte riktig uppskattar många av Nintendos spel. Det är väl att svära i kyrkan men exempelvis Zelda: BOTW var urtråkigt enligt undertecknade.
Sen att jag inte kunde spela några onlinespel med mina vänner gjorde det ännu svårare att motivera mig att spela på min Switch.
Vi spelar fortfarande på Switch och tycker den är den bästa konsolen vi någonsin ägt, för hela familjen. Vi har hur många bra spel som helst att spela igenom. Känns nästan lite stressigt med Switch 2 nu! Ha ha!
Samma här spela med hela familjen, Mario party och jag och min fru är inne på slutet på Tears of Kingdom nu, sen är det ett par st pokemon spel som jag måste spela ut också