En nyversion av Neverwinter Nights 2 ser ut att vara på väg

Robot
En nyversion av Neverwinter Nights 2 ser ut att vara på väg

Neverwinter Nights 2 Enhanced Edition har dykt upp på SteamDB.

#Neverwinter-nights-2

Medlem

OMG!!!!!!!

signatur

1# FZ Troll

Moderator | Testpilot

Ett av mina favoritspel detta faktiskt! Khelgar Ironfirst är en av de bästa kompanjonerna man kunnat ha i ett CRPG <3

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Aa shit, riktigt kul!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ett av mina favoritspel detta faktiskt! Khelgar Ironfirst är en av de bästa kompanjonerna man kunnat ha i ett CRPG <3

Håller med, ett av få spel jag fortfarande äger till PC i box inkl alla expansioner. Har dock inte spelat det på väldigt länge men kan tänka mig att köpa en Enhanced Edition så länge allt innehåll är med.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Underskattad spelserie. Dock tyckte jag 2:an var lite för linjärt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Underskattad spelserie. Dock tyckte jag 2:an var lite för linjärt.

Jag tycker det är intressant när man läser kommentarer som säger att spel och film är underskattade när det är dom mest hyllade som finns.

Medlem

Håller med. Finns inget att underskatta. Bara uppskatta! Fantastiskt spel som kommer bli en fröjd att spela igenom igen.

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Måste väl ha ett av spelhistoriens sämsta slut ever?

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag tycker det är intressant när man läser kommentarer som säger att spel och film är underskattade när det är dom mest hyllade som finns.

När det ska pratas RPG i stort, bra spel i genren etc, så är det ofta bara Baldur's Gate-serien av de lite äldre grejerna som nämns.
Neverwinter Nights 1 är extremt underskattat vad gäller kampanjen – folk hyllar nästan bara möjligheten till att göra egna äventyr, samt i viss mån Hordes of the Underdark.

Medlem

Tycker väl ändå tvåan håller hyffsat även idag? Jag skulle vilja se att dom gjorde något med ettan istället dock. Sen kan det ju va för att tvåan aldrig riktigt grabba tag i mig medans jag spelade skiten ur ettan med expansion (som det fortfarande hette då?)

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Tycker väl ändå tvåan håller hyffsat även idag? Jag skulle vilja se att dom gjorde något med ettan istället dock. Sen kan det ju va för att tvåan aldrig riktigt grabba tag i mig medans jag spelade skiten ur ettan med expansion (som det fortfarande hette då?)

1an har ju redan en sjukt bra enhanced edition med massa nya features + bättre grafik.

Dödgrävaren

Grundspelet var rätt meh imo, men Mask of the Betrayer är fantastiskt å värt att spela bara det.

1
Skriv svar