Grunden är färdig – stadsbyggarspelet Foundation har lämnat early access

Robot
Grunden är färdig – stadsbyggarspelet Foundation har lämnat early access

Till goda omdömen, men en del prestandaproblem.

#Foundation, #Polymorph-games, #nyhetstips

Medlem

Väldans mysig stil

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Är detta en remake på medeltida stadsbyggaren Foundation som finns på Amiga? Oklart. 🤔

Ser hyffsat samma likadant ut. 🙄

Medlem

Både jag och tjejen sitter som klistrade.
Lite konstiga design-val och otydliga tooltips emellanåt, men riktigt kul.

Medlem

Otroligt trevligt spel. Spelade ganska mycket i perioder under EA och har börjat spela mer nu vid 1.0.

Fortfarande så att vissa saker förklaras dåligt men det är helt klart förbättrat mot hur det var i EA, jag får även CTD efter 3-4 timmars spelande :/
Men utöver det så flyter det på väldigt bra.

Medlem
Skrivet av KoP:

Är detta en remake på medeltida stadsbyggaren Foundation som finns på Amiga? Oklart. 🤔

Ser hyffsat samma likadant ut. 🙄

Näe, dom påstod att dom inte kände till Amigaspelet för ett antal år sedan kort efter att det släpptes i Early Access, så det verkar vara en ren tillfällighet att det är samma typ av spel med samma namn. Har inte spelat detta, men gillade Amigaspelet, bra musik i det spelet.

Medlem

Tycker det ser otroligt fint ut. Ska absolut testas.

Verkar som att det inte är griddat, vilket jag verkligen välkomnar.

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Näe, dom påstod att dom inte kände till Amigaspelet för ett antal år sedan kort efter att det släpptes i Early Access, så det verkar vara en ren tillfällighet att det är samma typ av spel med samma namn. Har inte spelat detta, men gillade Amigaspelet, bra musik hade det.

Det där tycker man ju att dom borde ha kunnat kolla upp relativt snabbt via en google sökning. 😅

Medlem

Demot var bra, men det är något krävande av någon anledning.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testat spelet i några timmar idag, riktigt kul och välgjort. Grafiken är riktigt bra och ser fantastisk ut även på låga inställningar, kör själv på medel. Spelet använder en hel del processorkraft men det är rätt väntat i denna typen av spel.
Jag är fortfarande bara i början av spelet och bara en liten by på ungefär 30 hus och produktionsbyggnader, jag kanske bara har tur men hitills inte stött på några buggar eller krasher.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Tycker det ser otroligt fint ut. Ska absolut testas.

Verkar som att det inte är griddat, vilket jag verkligen välkomnar.

Stämmer, ingen gridd och du placerar ut produktionsbyggnader där du vill ha dem, för bostadshus så "målar" du ett område och dina invånare placerar husen själva där de får plats. Vägar växer fram automatiskt där dina invånare föredrar att gå till de olika byggnaderna, går att styra en hel del med staket eller markera område/sträcka som förbjudet att gå på.

Medlem

Den grafiska stilen är väldigt lik Tiny Glade baserat på trailern.

1
Skriv svar