Äntligen börjar musikhjälpen

Medlem
Äntligen börjar musikhjälpen

Ikväll 20:00 går Linnea Assia och Emil in i buren. Jag tycker det är ett av årets höjdpunkter och när det börjar känner jag att julen och ledigheten är på ingång.

Förr hade jag det alltid på i bakgrunden, satt uppe halva nätterna och tittade, på egentligen ingenting, det händer inte så mycket men är ändå underbart. Sitta och lyssna på massa gäster och se all gemenskap på torget.

Tyvärr så blir det inte lika sena nätter när man har småbarn. Denna veckan jobbar jag kväll så jag får iallafall lyssna många timmar när jag jobbar.

Medlem

Var på väg att säga nej men kom på att det där kan nog vara trevligt att ha på medan man jobbar. Så kanske

signatur

Cause i need to watch things die

Jag är inte mycket för musikhjälpen. Vet inte exakt varför och orkar inte förklara nu men det är en del runt det som jag ogillar också. Men ändamålet är ju bra.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Förra året så var musikhjälpen bara några hundra meter från där jag bor, så det blev en del tittande, både på TVn och vid torget, och lite donationer. Men det året var utöver det normala, tror inte det blir så mycket tittande i år för min del.

Medlem

Jag hade tänkt titta men insåg när chefen för radiohjälpen pratade om att män kan vara gravida, att det inte är för mig längre.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Jag hade tänkt titta men insåg när chefen för radiohjälpen pratade om att män kan vara gravida, att det inte är för mig längre.

Det är inte chefen pengarna går till. Det går till att ge gravida människor större chans att överleva sin graviditet.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Nej det är ju en fruktansvärd tanke att människor ska få leva sina liv på sitt eget sätt.
Usch å fy.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Boring.

Skrivet av Siegfried:

Det är inte chefen pengarna går till. Det går till att ge gravida människor större chans att överleva sin graviditet.

Gravida kvinnor, väl? 😉

Medlem

Musikhjälpen var riktigt trevligt när man satt med studier hela natten, tyvärr har det haft en kombination av suspekta vägörenheter och riktigt dåliga programledare de senaste åren.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Boring.

Gravida kvinnor, väl? 😉

2013 gick det under parollen "Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet". I år har man tagit bort ordet tjejer då senare års forskning har visat att känslor modifierar grundläggande biologi.

signatur

Burn in the light.

Medlem

Nej tack, avskyr p3 som pesten.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Musikhjälpen var riktigt trevligt när man satt med studier hela natten, tyvärr har det haft en kombination av suspekta vägörenheter och riktigt dåliga programledare de senaste åren.

Tycker Oscar Zia var väldigt bra, skrattade väldigt mycket.

Även om jag saknar Kodjo i buren

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nej tack, avskyr p3 som pesten.

Du kan alltid se det på SVT Play istället 😏

Fragtjuv

Ja, jag kommer att titta då och då. Jag tycker ofta att det är trevligt och mysigt.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Du kan alltid se det på SVT Play istället 😏

Spelar ingen roll. Det är som ett enda långt och plågsamt p3 program.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Vad lättkränkt man kan vara då.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad lättkränkt man kan vara då.

Ja när idiotin inte vet gränser så är det sunt att vara lättkränkt. Testa själv, det är en upplevelse i sig att inte acceptera allt som "man bör".

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

14 miljoner var insamlat igår

Skrivet av Mr_Qi:

Ja när idiotin inte vet gränser så är det sunt att vara lättkränkt. Testa själv, det är en upplevelse i sig att inte acceptera allt som "man bör".

Någon annan kanske tycker kanske det är idioti att vara lättkränkt 😏

Medlem

"Varannan minut dör en kvinna i världen kopplat till graviditet och förlossning. När du har läst klart den här texten kommer ännu en kvinna ha dött på grund av mödradödlighet. Det är en undanskymd katastrof i skuggan av krig och konflikter, klimatkatastrofer, fattigdom och diskriminering som gör att gravida inte får tillgång till den vård de behöver. Genom Musikhjälpen 2024 kan du vara med och bidra till kampen mot mödradödlighet."

https://sverigesradio.se/artikel/alla-har-ratt-att-overleva-s...

Låter som en fin insamling de gör. Härligt med lite entusiasm för en god sak. Jag tänker donera en slant i år!

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

"Varannan minut dör en kvinna i världen kopplat till graviditet och förlossning. När du har läst klart den här texten kommer ännu en kvinna ha dött på grund av mödradödlighet. Det är en undanskymd katastrof i skuggan av krig och konflikter, klimatkatastrofer, fattigdom och diskriminering som gör att gravida inte får tillgång till den vård de behöver. Genom Musikhjälpen 2024 kan du vara med och bidra till kampen mot mödradödlighet."

https://sverigesradio.se/artikel/alla-har-ratt-att-overleva-s...

Låter som en fin insamling de gör. Härligt med lite entusiasm för en god sak. Jag tänker donera en slant i år!

Lätt att glömma bort när man själv bara varit med om bra förlossningar. Vi bor väldigt nära sjukhus och har alltid fått plats. Andra förlossningen tog bara 3 timmar från första värken tills att barnet var ute.

Fruktansvärt att tänka sig förlossningar när man bor på fattiga ställe eller där det är extremt dålig eller brist på sjukhus, som till exempel Gaza, där det typ inte finns något kvar.

Ska också donera, swishar inmorgonpassets bössa varje år. Har gjort det varje år sedan 2010.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Lätt att glömma bort när man själv bara varit med om bra förlossningar. Vi bor väldigt nära sjukhus och har alltid fått plats. Andra förlossningen tog bara 3 timmar från första värken tills att barnet var ute.

Fruktansvärt att tänka sig förlossningar när man bor på fattiga ställe eller där det är extremt dålig eller brist på sjukhus, som till exempel Gaza, där det typ inte finns något kvar.

Ska också donera, swishar inmorgonpassets bössa varje år. Har gjort det varje år sedan 2010.

Kan bara säga att min sambo hade troligen dött vid båda förlossningar om hon tvingats föda under sådana förhållanden du skriver om. Nu blev det istället förhållandevis rutinmässiga förlossningar, även om en var lång och påfrestande. Det är inte bara en tragedi för kvinnorna som föder, utan för hela familjerna och samhällena de bor i när de drabbas av avsaknaden av vård.

Du är grym som bidrar!

Medlem

Brukar oftast bli så att jag kollar på Webhallens stream istället. Vet inte varför.

signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar