Xbox har inga planer på att sluta skapa konsoler
Även om de menar att mobiler, tv-apparater och annat också är Xboxar.
Tror deras strategi är den smartare på sikt.
Vilken strategi?
Spela spel är kul ibland.
Allting är en Xbox! DU är en Xbox! JAG är en Xbox! Telefonen är en Xbox! XBOX XBOX XBOX
Ey, rör inte min Xbox!
00:00:02:42
Det var lite juridiska/lagliga saker de har väntat på länge som inte riktigt blev som de hade tänkt. Sarah Bond sa att de skulle ha en Mobile Store i Juni (?) eller så. Så detta att tvs, mobiler, paddor och olika sticks är Xbox:ar är just nu önsketänkande. De har ju också sagt att du ska kunna spela spel du äger utan Game Pass på de apparaterna. Där är vi inte heller.
Allting är en Xbox! DU är en Xbox! JAG är en Xbox! Telefonen är en Xbox! XBOX XBOX XBOX
Till och med min Zotac Zbox är en Xbox då konstigt nog 🤔
Vilken strategi?
Att satsa på prenumerationstjänster, streaming och cross-platform.
Men mina planer att köpa xbox (konsol eller tjänst) upphörde för länge sen.
Synd. Xbox har ju bara gjort skit konsoler efter 360. borde fokusera på att göra bra spel istället.... men det verkar ju inte gå så bra för dom heller
Xbox series X är en grym konsol.. vet inte vad du snackar om.
Jag är riktigt glad över min Series X också, många hundratals timmars nöje.
Aldrig ägt en Playstation, har inget emot Sony, men Halo och Gears of War har tilltalat mig mer än Sonys titlar.
Jag tror detta beteende att ta bort exklusivitet har något med deras kommande konsol att göra.. skulle inte förvåna mig om dom närmar sig mer PC på något sätt.
Vi får se.
Inte konstigt Microsoft upphört redovisa Xbox försäljningssiffror, de har ju alltså sålt miljarders XBoxar med tanke på att varje liten TV burk och laptop man köpt är en XBox. Kanske mobilen också är en Xbox då man ju kan streama? Otroligt, de utklassar ju därmed både Playstation och NIntendo, gånger 100.