Xbox har inga planer på att sluta skapa konsoler

Robot
Xbox har inga planer på att sluta skapa konsoler

Även om de menar att mobiler, tv-apparater och annat också är Xboxar.

#Phil-spencer

Medlem

Bra! Trist om dom lade ner.

Medlem

Tror deras strategi är den smartare på sikt.

Känns ändå som att dom förr eller senare bara blir en tredjepartsutvecklare

Medlem
Skrivet av trioclock:

Tror deras strategi är den smartare på sikt.

Vilken strategi?

signatur

Spela spel är kul ibland.

Allting är en Xbox! DU är en Xbox! JAG är en Xbox! Telefonen är en Xbox! XBOX XBOX XBOX

Medlem

Nej en mobil en tv en laptop kan aldrig bli en Xbox. De kan däremot köra game pass genom en app. Och det är något helt annat.

Skrivet av Sebastian Lind:

Allting är en Xbox! DU är en Xbox! JAG är en Xbox! Telefonen är en Xbox! XBOX XBOX XBOX

Ey, rör inte min Xbox!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Det var lite juridiska/lagliga saker de har väntat på länge som inte riktigt blev som de hade tänkt. Sarah Bond sa att de skulle ha en Mobile Store i Juni (?) eller så. Så detta att tvs, mobiler, paddor och olika sticks är Xbox:ar är just nu önsketänkande. De har ju också sagt att du ska kunna spela spel du äger utan Game Pass på de apparaterna. Där är vi inte heller.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Till och med min Zotac Zbox är en Xbox då konstigt nog 🤔

Medlem

Synd. Xbox har ju bara gjort skit konsoler efter 360. borde fokusera på att göra bra spel istället.... men det verkar ju inte gå så bra för dom heller

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Vilken strategi?

Att satsa på prenumerationstjänster, streaming och cross-platform.

Medlem

Mhmm tråden är fylld a negos och fanbois! FZ community slutar aldrig att briljera!

Medlem

Men mina planer att köpa xbox (konsol eller tjänst) upphörde för länge sen.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Älskade min 360 när det begav sig, och har fått ut oerhört många timmar skoj från min Series S jag spontanköpte förra sommaren, så känns väl lite betryggande att de säger något såhär simpelt nu när jag är tillbaka i ekosystemet en aning.

Medlem

Xbox har varit min huvudkonsol sedan OG. Sköna nyheter!

Ambassadör
Xbox

Mycket trevligt att höra.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Synd. Xbox har ju bara gjort skit konsoler efter 360. borde fokusera på att göra bra spel istället.... men det verkar ju inte gå så bra för dom heller

Xbox series X är en grym konsol.. vet inte vad du snackar om.

Medlem

Jag är riktigt glad över min Series X också, många hundratals timmars nöje.
Aldrig ägt en Playstation, har inget emot Sony, men Halo och Gears of War har tilltalat mig mer än Sonys titlar.
Jag tror detta beteende att ta bort exklusivitet har något med deras kommande konsol att göra.. skulle inte förvåna mig om dom närmar sig mer PC på något sätt.

Vi får se.

Medlem

Inte konstigt Microsoft upphört redovisa Xbox försäljningssiffror, de har ju alltså sålt miljarders XBoxar med tanke på att varje liten TV burk och laptop man köpt är en XBox. Kanske mobilen också är en Xbox då man ju kan streama? Otroligt, de utklassar ju därmed både Playstation och NIntendo, gånger 100.

xcr
Medlem
Skrivet av Razuco:

Xbox series X är en grym konsol.. vet inte vad du snackar om.

Inte han heller.

xcr
Medlem
Skrivet av Majoren:

Inte konstigt Microsoft upphört redovisa Xbox försäljningssiffror, de har ju alltså sålt miljarders XBoxar med tanke på att varje liten TV burk och laptop man köpt är en XBox. Kanske mobilen också är en Xbox då man ju kan streama? Otroligt, de utklassar ju därmed både Playstation och NIntendo, gånger 100.

Jag tror senaste siffran jag hörde var 34 miljoner game pass användare.

Medlem
Skrivet av trioclock:

Att satsa på prenumerationstjänster, streaming och cross-platform.

Tyvärr så verkar det inte ge tillräckligt med pengar för att motivera att dom också ska göra bra spel. Utan dom slängde bort fantasi summor på andra företag som redan hade lyckats istället. Jag tycker att det är väldigt Amerikanskt på något sätt att uppföra sig så skräpigt som dom gör. Men visst dom passar bland mobil streaming och microtransactioner ligan. Jag håller mig till Nintendo och Sony(jag är inte jätte glad över att Sony börjat bli så Amerikanskt) istället iaf. För att jag gillar Japanska spel och deras företags filosofi mycket bättre. Om både Sony och Xbox flippar ur så har man ju åtminstone Nintendo kvar som en väldigt trevligt företag.

1
Skriv svar