Hur mycket spelar ni som har småbarn?

Medlem
Hur mycket spelar ni som har småbarn?

Hur mycket hinner ni spela som har småbarn? Jag kan klämma in en timme ungefär på vardagar, om jag har ork så kan jag spela PSP eller GBA i sängen.

På helgen kanske 2-3 timmar på fredag och lördag om jag inte är för trött.

När jag bodde själv kunde det bli 5 timmar på vardagarna och kanske 10 timmar på helgdagar

Medlem

Har inga småbarn nå mer men det var mindre än nu, men nu är fortfarande inte i närheten vad man kunde när man bodde själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1-3 timmar om både jag och sambon är hemma. Absolut ingenting när jag är ensam med dottern.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

När jag var föräldraledig för några år sedan blev det 2h Destiny mitt på dagen (när dottern sov middag). Och 2h på kvällen när sambon somnat 🤣. Så 4 h varje dag i stort sett.

Nuförtiden går barnen och lägger sig vid 8-8:30, ibland spelar jag lite på kvällen eller efter min sambo har somnat i soffan (konstant vid 21:30).

Har dock inte ro eller tillräckligt med tid för att spela stora open world-spel. Där vill man utforska och ha många timmar på sig. Sabbar upplevelsen att känna stress över det

Medlem

Har två barn, 8 och 1. Vardagarna är i stort sett identiska nu när jag är pappaledig med minstingen. Spelar 1h när hon sover på dagen, sen måste jag sova med henne en timme till pga trött 😂. På kvällen somnar större barnet kl 8. Hänger lite med frun sen runt 9 kan jag spela. Blir kanske 1-2h till. Men det är inte kvalitetstid då jag är jävligt trött igen. Kan absolut inte vara uppe efter 12 längre. (Yngsta vaknar 2-5ggr per natt). Så helt klart en kämpig tid. Men min tid kommer!

Medlem

Blir ofta doomscrolling på youtube shorts istället vilket i grunden är så jäkla menlöst 😂

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

När jag var föräldraledig för några år sedan blev det 2h Destiny mitt på dagen (när dottern sov middag). Och 2h på kvällen när sambon somnat 🤣. Så 4 h varje dag i stort sett.

Nuförtiden går barnen och lägger sig vid 8-8:30, ibland spelar jag lite på kvällen eller efter min sambo har somnat i soffan (konstant vid 21:30).

Har dock inte ro eller tillräckligt med tid för att spela stora open world-spel. Där vill man utforska och ha många timmar på sig. Sabbar upplevelsen att känna stress över det

JRPG är min favoritgenre, men man orkar inte spela sånt om man bara kan sitta en halvtimme, knappt en timme.

Det tar så sjukt mycket tid. Har spelat Tales of Phantasia intyp 3 månader och har 17 timmar på det. 17 timmar hade jag enkelt klämt på en vecka förr.

Open world älskade jag som liten, nu får jag lite kräkningar av det, speciellt om det inte finns fast travel. Blir så jävla stressad av att det tar sjukt mycket tid att transportera sig.

1
Skriv svar