88-åriga "Grandma Skyrim" lägger av: "Jag är gammal och trött"

Robot
88-åriga "Grandma Skyrim" lägger av: "Jag är gammal och trött"

Shirley Curry vill lägga tid på annat.

Medlem

ggwp

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja nog lär hon behöva leva uti hundrade år om hon ska få spela nått TES 6…

Medlem

Förstår henne. Hon började spela Skyrim när hon var 28 år.

Medlem

Stackarn hamnade i samma fälla som de flesta content creators gör. När hobbyn blir jobb och tvång istället för avslappnande glädje

Medlem

En riktig krutgumma detta!

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

En riktig härlig och skön person. Om jag inte missminner mig så är vi alla som tittar hennes "grandchildren".

Sådant här är ett så himla stort värde för mig när det kommer till spel. Inte en chans att jag hade tittat på en äldre dam som kommenterar film eller högläser ur böcker i vanliga fall. Men Grandma Skyrim har fått mig hooked i fler timmar genom åren än vad jag kan minnas.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Välförtjänat att ta en paus och göra annat. Hoppas hon hinner få spela nästa TES.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Stackarn hamnade i samma fälla som de flesta content creators gör. När hobbyn blir jobb och tvång istället för avslappnande glädje

Precis, det blir ett krav att göra och hitta på nytt innehåll varje vecka, när det sen börjar bli stiltje så är det inte så kul.

Jag hoppas hon får uppleva Elder Scrolls 6, om inte annat så har Bethesda oändligt med goodwill att tjäna in om de flyger över tanten och låter henne spela nån tidig version de har men man kan ju bara tänka sig hur buggig en sån version kan vara. Det skulle nog iofs ta kål på henne så bäst att avstå när jag tänker efter.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag hoppas hon får uppleva Elder Scrolls 6, om inte annat så har Bethesda oändligt med goodwill att tjäna in om de flyger över tanten och låter henne spela nån tidig version de har men man kan ju bara tänka sig hur buggig en sån version kan vara. Det skulle nog iofs ta kål på henne så bäst att avstå när jag tänker efter.

Bethesda gjorde en liknande grej en gång. Minnet sviker och jag är inte riktigt säker på vilket spel det var (troligtvis Skyrim), och det var någon ung grabb som inte hade långt kvar att leva och verkligen såg fram emot deras nästa spel så deras dåvarande Community Manager Matt Grandstaff (som nu jobbar hos EA) hälsade på och han fick spela det något halvår innan det släpptes.

Medlem

"Hon ska ha känt av pressen att leverera varje gång hon kom in till datorn.".
Som streamer/content creator så kan jag verkligen relatera till det där.
Det är en rejäl stress (och press) att vara en offentlig person på det viset.
Det ÄR oftast kul som fan dont get me wrong men det kan verkligen tära på psyket.
Men det är ändå väldigt imponerande att tanten är 88 bast och har orkat skapa så pass mycket som hon har gjort.
Jag är 40 år och orkar knappt ens dra igång en stream särskilt ofta.

signatur
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Bethesda gjorde en liknande grej en gång. Minnet sviker och jag är inte riktigt säker på vilket spel det var (troligtvis Skyrim), och det var någon ung grabb som inte hade långt kvar att leva och verkligen såg fram emot deras nästa spel så deras dåvarande Community Manager Matt Grandstaff (som nu jobbar hos EA) hälsade på och han fick spela det något halvår innan det släpptes.

Detta låter väldigt bekant, och jag vill säga Fallout 4.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag är ganska säker på att dom redan har gjort detta eller misstar jag detta för nåt annat Bethesda spel här o.0

Edit* hon fick en egen npc va det tydligen så hon kommer leva för alltid!

Avstängd
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag är ganska säker på att dom redan har gjort detta eller misstar jag detta för nåt annat Bethesda spel här o.0

Edit* hon fick en egen npc va det tydligen så hon kommer leva för alltid!

Stämmer, hon var dit och scannade in sitt utseende (bilden på denna tråd är från det ögonblicket) och spelat in lite voice lines kan jag tänka mig. Hoppas man lever själv när spelet kommer😂

Avstängd
Skrivet av ecHo!:

Fattar inte ens hur man kan tycka att det är roligt att filma sig själv när man sitter och spelar… känns sjukt onaturligt, jag skulle hata mig själv om jag gjorde det.
Folk som tittar tror på allvar att de känner personen som streamar, som att de har en anknytning till dem😂 Hur ensam är folk egentligen som får sådana inbillningar? Samma sak som onlyfans i mitt tycke fast istället för låtsas flickvän/pojkvän så är det en låtsas vän, typ Molgan🤣 Rant over

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Folk som tittar tror på allvar att de känner personen som streamar, som att de har en anknytning till dem😂 Hur ensam är folk egentligen som får sådana inbillningar? Samma sak som onlyfans i mitt tycke fast istället för låtsas flickvän/pojkvän så är det en låtsas vän, typ Molgan🤣 Rant over

Människan är ett flockdjur och generellt väldigt lättpåverkad och vill gärna vara del av något. Därför vi har religion, kulter, radikala vänster och höger, Trump, onlyfans etc etc.

Förstå mig rätt, man får följa och tro vad man vill, men det är oftast människorna som är extrema som syns och inte dom som har en moderation till livet och sina intressen eller livsval.

Är man en bra Entreprenör eller underhållare och har Karisma så kommer man få fans och extrema fans. Men det är alltid extrema fans man tjänar mest pengar på.
Onlyfans är onlyfans.. sex kommer alltid sälja, en del är bara villig att slänga pengar för att se tuttar mer än andra.

Medlem

hon är en inspiration för oss alla att ingen är för gammal för gaming =D

Avstängd
Skrivet av Ferren:

Människan är ett flockdjur och generellt väldigt lättpåverkad och vill gärna vara del av något. Därför vi har religion, kulter, radikala vänster och höger, Trump, onlyfans etc etc.

Förstå mig rätt, man får följa och tro vad man vill, men det är oftast människorna som är extrema som syns och inte dom som har en moderation till livet och sina intressen eller livsval.

Är man en bra Entreprenör eller underhållare och har Karisma så kommer man få fans och extrema fans. Men det är alltid extrema fans man tjänar mest pengar på.
Onlyfans är onlyfans.. sex kommer alltid sälja, en del är bara villig att slänga pengar för att se tuttar mer än andra.

Man kan se miljontals tuttar på nätet helt gratis, det är inte det onlyfans handlar om.

Medlem

Tror egentligen hon fick en pil i knäskålen

Medlem
1
Skriv svar