Bethesda ansluter sig till ett fackförbund med stöd från Microsoft

Robot
Bethesda ansluter sig till ett fackförbund med stöd från Microsoft
Medlem

Intressant, känns bara positivt.

Medlem

Nämen, facken som är jävulens påfund enligt många


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skribent
Skrivet av Broshimitsu:

<Uppladdad bildlänk>

Får lust att byta heading på artikeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt kul att höra. Hoppas detta håller och blir till något tryggt för arbetarna.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Får lust att byta heading på artikeln.

do it!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ändå att Microsoft tycker det är en bra idé?
Det trodde jag faktiskt inte om dem.
Skönt med en sådan utveckling i staterna. Det känns som det nästan vore otänkbart för några år sedan.

Medlem
Skrivet av beltet:

Ändå att Microsoft tycker det är en bra idé?
Det trodde jag faktiskt inte om dem.
Skönt med en sådan utveckling i staterna. Det känns som det nästan vore otänkbart för några år sedan.

Oavsett vad Microsoft tycker får dom anställda starta ett fack. Hade varit korkat om Microsoft går ut och är offentligt emot det när det har gått igenom. Blir dålig PR för dom.

Medlem
Skrivet av beltet:

Ändå att Microsoft tycker det är en bra idé?
Det trodde jag faktiskt inte om dem.
Skönt med en sådan utveckling i staterna. Det känns som det nästan vore otänkbart för några år sedan.

Ja, känns som många storföretag motarbetar fack så mycket som möjligt där så att de ställer sig bakom detta och andra utvecklare känns ju en utveckling i rätt riktning! Får hoppas det rör sig mot andra kreativa yrken, som kanske behöver stöd mot AI också, och andra branscher också såklart.

Medlem

Ja man kan ju tycka att företag som Microsoft kan vara lite schyssta. Men sen finns det å andra sidan inget tak på Capitalism. Dom kan alltid snåla på något så att dom kan stapla mer pengar på hög. Och sedan få stående ovationer när dom gör det. Så att en liten % får mer pengar dom igentligen inte ens behöver och igentligen bara samlar till eventuella framtida generationer. Tills bubblorna spricker och pengarna förlorar sitt värde.

Medlem

Det skulle vara intressant om streamers och liknande kunde ansluta sig till detta eller nåt liknande. Det är ju en del fulspel från diverse företag som dmc:ar folk för dåliga reviews etc, samt mycket ovillighet från tex Youtube och Twitch att lösa situationer som uppstår pga detta.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det skulle vara intressant om streamers och liknande kunde ansluta sig till detta eller nåt liknande. Det är ju en del fulspel från diverse företag som dmc:ar folk för dåliga reviews etc, samt mycket ovillighet från tex Youtube och Twitch att lösa situationer som uppstår pga detta.

De kan ju bara samla ihop säg och skapa ett eget fack. Dock är inga av dem anställda arbetare av t.ex. Twich utan de är företagare som har ett kontrakt med twitch.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nämen, facken som är jävulens påfund enligt många

haha eller hur se bara på Tesla anhängarna i Sverige hur motstrid man kan vara och bakåtsträvande i synen på vilka rättigheter man har.

1
Skriv svar