Ubåtssimulatorn UBOAT lämnar early access i augusti

Robot
Ubåtssimulatorn UBOAT lämnar early access i augusti

Hissa periskopet, eller vad man nu gör i en ubåt.

#Deep-water-studio, #Uboat, #nyhetstips


Spelade Silent Hunter Silent Service på C64/Amiga 500 way back. Detta ser riktigt kul ut.
Man kan ju hoppas på ett släpp på PS5/XS också.

Nu kände jag ett behov att lyssna på U96.

Edit: Rätt speltitel nu.


signatur

00:00:02:42

Medlem

Gillar att det finns studios som hittar nischade marknade att göra spel för. Dessutom att de tar tid på sig att göra spelet klart också. Med tanke på att spelet har runt 17000 recensioner, har de antagligen sålt många spel redan. Ubåtssimulator kräver sannolikt ett speciellt tålamod som spelare, men jag blev sugen när jag kollade trailern.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Spelade Silent Hunter-spelen på Amiga 500 way back. Detta ser riktigt kul ut.
Man kan ju hoppas på ett släpp på PS5/XS.

Nu kände jag ett behov att lyssna på U96.
https://www.youtube.com/watch?v=YVxXbTk-zsQ

Du tänkte nog på Silent Service?

och ja, det var det första jag tänkte på, ett modernt Silent Service.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hade så gärna viljat köra detta handhållet, sätta sig i ett mörkt hörn, på med lurar och jaga fisförnäma britter.
Synd att det inte har stöd för Steam Deck och liknande.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Jag hade så gärna viljat köra detta handhållet, sätta sig i ett mörkt hörn, på med lurar och jaga fisförnäma britter.
Synd att det inte har stöd för Steam Deck och liknande.

Det är så jag jobbar 😁 Rog Ally + Uboat är mys, synd att kontrollerna inte är xbox anpassade bara

Skrivet av Mirage:

Du tänkte nog på Silent Service?

och ja, det var det första jag tänkte på, ett modernt Silent Service.

Oops, det är helt korrekt. Blandade ihop det med Silent Hunter som släpptes 1996. Liten hjärnvurpa.


signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Oops, det är helt korrekt. Blandade ihop det med Silent Hunter som släpptes 1996. Liten hjärnvurpa.

Ingen fara Det var året och Amigan som fick mig att reagera, jag körde det också på Amiga


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hakade på ubåtståget först vid Silent Service 2 när jag var liten valp. Jag och farsan försökte bräcka varandra med mest tonnage sänkt på patrullerna, men fan vilka minnen och vilket spel.

Tyckte Silent Hunter 1 och 2 var värdiga andliga uppföljare, men fastnade inte alls lika mycket för efterföljande spel. Men nu när jag såg det här blev jag lite sugen 😅

Skrivet av Renfis:

Jag hakade på ubåtståget först vid Silent Service 2 när jag var liten valp. Jag och farsan försökte bräcka varandra med mest tonnage sänkt på patrullerna, men fan vilka minnen och vilket spel.

Exakt så spelade jag och polarna. Vi turades om för att se vem som sänkte mest tonnage. Good times!


signatur

00:00:02:42

Medlem

Nej, eller i vissa moderna ubåtar hissar man inget periskop, det är någon digital boj numera, så man slipper det. Men det finns säkert kvar någon sorts legacy support på vissa...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, eller i vissa moderna ubåtar hissar man inget periskop, det är någon digital boj numera, så man slipper det. Men det finns säkert kvar någon sorts legacy support på vissa...

Men det utspelar ju sig under andra världskriget. Hade man alternativ till periskop på den tiden?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men det utspelar ju sig under andra världskriget. Hade man alternativ till periskop på den tiden?

Ah, men jag svarade mera på frågan i underrubriken, visste inget om spelet =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ah, men jag svarade mera på frågan i underrubriken, visste inget om spelet =D

Jaha Missade den helt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har haft ögat på detta spel sen det kom ut på steam men har inte tagit steget att köp det ännu. Minns ännu då jag var liten om man satt å spela i timtal Silent Service på NES och sedan 688 Attack Sub på SEGA.

Medlem

Spelade Silent Hunter 4 otroligt mycket back in the day.
Silent Hunter 5 hade otroligt stor potential, men släpptes "broken" och Ubisoft orkade inte slänga pengar på det så det var sista spiken i Silent Hunter serien.

Haft ögonen på detta, men avvaktat. Spelar inte riktigt EA spel, vill ha en fulländad upplevelse.
Kommer garanterat köpa detta framöver.

1
Skriv svar