trickeh2ks sommartips för indie-spel

Gnällkuk
trickeh2ks sommartips för indie-spel

I bokstavsordning, så ingen ranking men här är en uppsjö av bra indititlar jag spelat genom åren. En del är enklare andra lite djupare. Vill du spela något nytt men kanske inte vill punga ut storslanten eller grotta ned dig allt för djupt? Då är den här listan för dig

112 Operator
7 Days to Die
Deep Rock Galactic: Survivor
Dredge
Dave the Diver
Dome Keeper
Downfall - A Slay the Spire Fan Expansion
Dungeon of the Endless
Gordian Quest
Griftlands
A Little Golf Journey
Loop Hero
Mad Games Tycoon 2
Monster Train
Pit People
Renowned Explorers: International Society
Ring of Pain
Road Redemption
Roboquest
Roguebook
The Slormancer
Soulstone Survivors
Sunless Sea
Tape to Tape
Vault of the Void
Yet Another Zombie Survivors

(Tack till Mikeal som fixade till läsbarheten!)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul lista! Gillar allt jag spelat på den själv, vilket väl är drygt hälften.

Förenklade läsbarheten lite (stjärnor för titlar jag själv rekommenderar lite extra, av de jag spelat);

112 Operator
7 Days to Die
Deep Rock Galactic: Survivor
Dredge *
Dave the Diver
Dome Keeper
Downfall - A Slay the Spire Fan Expansion
Dungeon of the Endless
Gordian Quest
Griftlands
A Little Golf Journey
Loop Hero
Mad Games Tycoon 2
Monster Train
Pit People
Renowned Explorers: International Society *
Ring of Pain
Road Redemption
Roboquest
Roguebook
The Slormancer
Soulstone Survivors
Sunless Sea * (har även en stark uppföljare i Sunless Skies)
Tape to Tape
Vault of the Void
Yet Another Zombie Survivors

Och när vi ändå är inne på temat indiepärlor fyller jag på med en handfull till som jag själv uppskattar.

Dominions 6 - 4x-strategi med löjligt djup och komplexitet där fokus är på krigföring. Bara för genrefans.
Suzerain - RPG, strategi och politik i en lyckad mix. Mycket läsning, men trovärdiga karaktärer och genomtänkta scenarion.
Tales of Maj'Eyal - Kompetent roguelike med massor av builds att hitta på.
Unavowed - Pek och klicka med RPG-aspekter. Välskrivet och atmosfäriskt.
Vagrus - The Riven Realms - Försök leda en handelskaravan i en oerhört oförlåtande värld. RPG/management med mycket läsning men, som tur är, engagerande sådan.

Skribent

Tape to Tape har jag ögonen på. Är det långt ifrån att vara "färdigt"? Eller är kampanjen rentav färdig redan?

Mad Games Tycoon 2 hade jag missat, så den lägger jag till, tackar för den!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Kan man spela Tape to Tape mot varandra som om det var NHL94 igen?

Hade jäkligt kul med Super blood hockey men det är ju mer som "Nintendo Ice Hockey" än "NHL94"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Grym lista! Ska gå igenom den lite senare idag.

Gnällkuk
Skrivet av Mattias Frost:

Tape to Tape har jag ögonen på. Är det långt ifrån att vara "färdigt"? Eller är kampanjen rentav färdig redan?

Mad Games Tycoon 2 hade jag missat, så den lägger jag till, tackar för den!

Jag skulle säga att det är hyfsat komplett. Har kommit mer content sen jag spelade det men redan då fick du 20h nöje så det lär väl inte vara sämre nu

Skrivet av Molotov:

Kan man spela Tape to Tape mot varandra som om det var NHL94 igen?

Hade jäkligt kul med Super blood hockey men det är ju mer som "Nintendo Ice Hockey" än "NHL94"

Upp till fyra spelare online eller lokalt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra lista! Spelat dom flesta av dom.

Mitt lilla tips. Igår så köpte jag Blast Brigade, ett metroidvania som är väldigt billigt på PS Store just nu. Har inte spelat så långt ännu, men första intrycket är suveränt, bra gameplay och humor.

1
Skriv svar