Bästa "Nya" spelet du spelat!

Medlem
Bästa "Nya" spelet du spelat!

Hejsan!

Jag undrar vilka av dom senaste årens spel ni hyllar som dom bästa.
Genre eller betyg spelar ingen som helst roll, utan bara hur roligt ni hade med upplevelsen.

Själv kan jag inget annat än att hylla både Rise of the ronin och Callisto protocol. Kanske inte dom mest "finslipade" spelen, men jäklar vilken spelgläde!

Vill poängtera att det finns inga fel svar, utan var det kul för dig så var de det!

Vänlig hälsing från Kossan-Mu!


signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Bästa jag lirat i år är nog
Until Then. Fantastiskt vägjort och en upplevelse utöver det vanliga!
Blir nog mitt årets Indie.
https://store.steampowered.com/app/1574820/Until_Then/

Medlem

Final Fantasy vii rebirth helt klart

Medlem

Jag blev väldigt glatt överraskad av Guardians of the Galaxy. Sjukt snyggt, välskriven story och galet roliga stunder med de andra karaktärerna.

Medlem

Spelade just det i och för sig förra-generationen gamla Days Gone och det var verkligen ett 5 av 5 spel. Kan fatta att dålig framrate och lite sånt drog ner betyget när det kom - och att jag tror att vi inte var vana vid den typren av open world-smak ännu när det kom. Jag skulle säga att det enda jag vill ändra på är lite pacing kring Hordes, att tex lära spelaren att de kan vara olika stora och att vissa faktiskt går att ge sig på borde komma någonstans ungefär innan man bekämpar Rippers, och att de kanske skulle ha olika ikoner på kartan beroende på om de är stora eller små.
En del har gnällt på början av spelet, men jag tycker att det börjar tillräckligt spännande - ens kompis blir dödligt skadad och med rätt små medel måste man ta hand om det och börja ta usla jobb från folk man egentligen inte vill ha att göra med.

KoP
Medlem

Bästa nya jag lirat i år hittills får bli Still wakes the deep och Tchia.

Skribent
Skrivet av Faustian:

Jag blev väldigt glatt överraskad av Guardians of the Galaxy. Sjukt snyggt, välskriven story och galet roliga stunder med de andra karaktärerna.

Gillade att valen man gjorde påverkade karaktärerna beteende också. Jag slängde Rocket över ett gap där det inte fanns en bro och han förlät mig fan inte under hela spelet. 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ghosts of Tabor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ori and the will of the wisps

Medlem

"Nya"? Då blir det Everspace 2. Från det att jag startade spelet första gången tills eftertexterna rullade så spelade jag inget annat singleplayerspel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Det är så otroligt svårt att välja bland nya spel innan man har fått lite distans och perspektiv på upplevelsen. En av de finaste upplevelserna fick jag definitivt i Spiritfarer, eller kanske i Celest som dessutom bjöd på en oerhört tight spelupplevelse. Samtidigt har jag lagt hundratals timmar i större titlar som Animal Crossing, Apex Legends, BotW, Civ 6 och Marvel Snap.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gillade att valen man gjorde påverkade karaktärerna beteende också. Jag slängde Rocket över ett gap där det inte fanns en bro och han förlät mig fan inte under hela spelet. 😅

Samma här! Nästa gång lovar jag att ta bättre hand om honom också haha.

Rise of the ronin som du nämner är en höjdare, klarade det för någon månad sedan.
Sen Robocop Rogue.

Manhunter
The ascent
Rustler

Mest för att alla dom prioriterar spelglädje.

Medlem

Bästa spelet i år är Final Fantasy VII Rebirth, en härlig resa där det är alldeles för långt kvar till tredje och sista delen.

Medlem

Helldivers 2


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

I närtid helt klart Callisto & Dead Space , löjligt snygga och härliga upplevelser helt i min smak. Back in the days men som jag fortfarande återvänder till ofta är Doom 3.

Medlem

Helldivers 2 "Prove to yourself that you have the STRENGTH and the COURAGE to be FREE"

Annan överraskning för mig var hur mycket jag gillade The Exit 8

Inaktiv

Det är nog Helldivers 2 och Avatar frontier of pandora

1
Skriv svar