Här är de 15 spel som föreslås till Sveriges "kulturkanon"

Gnällkuk
Skrivet av Nomman:

Du har inte barn, va? Det var ett par år som jag inte hörde om annat än Toca Boca-spelen. Kan faktiskt tycka att det är rimligt att de kommer med (även om jag avskyr dem ).

Ah, förklarar kanske saken. Aldrig hört talas om Toca Tea Party, Star Stable Online och The Battle of Polytopia. Samtaliga kanske ingår i kategorin barnspel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad är en kulturkanon och vad ska vi göra med den? Har vi inget annat som kan behöva utredas? Det lär ju ha kostat några miljoner skattekronor?

Skrivet av trickeh2k:

Ah, förklarar kanske saken. Aldrig hört talas om Toca Tea Party, Star Stable Online och The Battle of Polytopia. Samtaliga kanske ingår i kategorin barnspel?

Polytopia är ett superbt 4X-spel till mobil och pc. Typ Civilization fast avskalat och i turbofart. Jag älskar det! Se min medlemsrecension om du vill veta mer

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ah, förklarar kanske saken. Aldrig hört talas om Toca Tea Party, Star Stable Online och The Battle of Polytopia. Samtaliga kanske ingår i kategorin barnspel?

Polytopia känner jag inte till, men Star Stable är definitivt ett barnspel det med. Tänk World of WarCraft, men för hästtjejer.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gissar att det krävs minimalt gräv för att hitta kopplingar mellan Dataspelsbranschen och folk från Toca Tea Party, Star Stable Online, The Battle of Polytopia och Budget Cuts.

Medlem

Så.... inget Escape from butcher bay?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Gnällkuk
Skrivet av Sebastian Lind:

Polytopia är ett superbt 4X-spel till mobil och pc. Typ Civilization fast avskalat och i turbofart. Jag älskar det! Se min medlemsrecension om du vill veta mer

Oh, tack! Ska spana in

Skrivet av Nomman:

Polytopia känner jag inte till, men Star Stable är definitivt ett barnspel det med. Tänk World of WarCraft, men för hästtjejer.

Ja, vad fan läser man namnet och tänker efter så. Haha, tänkte stable som i stabil och blev fundersam på om jag missat ett svenskt jrpg 😅


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Otroligt att vr spel är med på listan.
Vissa forumiter på detta forum som dödförkarat formatet dött så dom blir hesa, som han med kvasten där bak tex 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ah, förklarar kanske saken. Aldrig hört talas om Toca Tea Party, Star Stable Online och The Battle of Polytopia. Samtaliga kanske ingår i kategorin barnspel?

Just dom tre hade jag ersatt med "Chronicles of Riddick - Escape from Butcher Bay", "Ignition" och "Valheim". Pinball Dreams/Fantasies/Illusions behöver mer utrymme än att bara nämnas i BF1942-kommentaren. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

VART ÄR IGNITION?!

Jag tror det är för att Oskar Burman sitter i juryn som Ignition inte kom med, han var med och gjorde det spelet🤔


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Skulle bytt ut It Takes Two mot Brothers men förstår hur dom resonerar.

Skrivet av B-itta:

Kul att Amnesia kom med!

Håller med!

Medlem

Skulle ha med Pinball dreams, Ignition,V Rising, Vallheim, Just Cause och Blood !

Medlem

Justin Wack med (relativt okänt men riktigt bra

Medlem

Skamligt att Mirror’s Edge saknas!!!!

Skrivet av fzusr:

Skamligt att Mirror’s Edge saknas!!!!

Nä. Det är ett fint spel, men i jämförelse med många av de andra var det inte lika viktigt eller stort.

12
Skriv svar