Bethesda siktar på årliga expansioner till Starfield

Robot
Bethesda siktar på årliga expansioner till Starfield
Medlem

i slutändan kommer detta spelet kännas väldigt splittrat, ifall huvudspelet är massor med mindre locations och loading screens, medanst expansionerna är en stor handcrafted miljö.

Medlem

De skulle behöva tweaka locations på planeter också. Vissa planeter borde vara helt öde utan någon som helst bebyggelse, andra med fåtal och sen några med mycket. Vore också fint om de kunde klumpa ihop olika punkter, exempelvis en gruva som sitter ihop med en väg med ett raffinaderi som i sin tur sitter ihop med en landningsplats. Göra det mindre individuellt.

Borde gå att göra hyfsat enkelt men vad vet jag, de måste ju ha viljan till det.

Men minst så borde de ha några personer som bara sitter och bygger nya platser som pytsas ut i varje patch så det blir mindre repetition av allting.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Piigge:

i slutändan kommer detta spelet kännas väldigt splittrat, ifall huvudspelet är massor med mindre locations och loading screens, medanst expansionerna är en stor handcrafted miljö.

Man hade säkert inge klar plan.
Gissar ideer till spelet kläckts, hamnat i papperskorgen, återuppstått. Samtidigt som chefer gnäller ich MS överhuvuden tittar på.
Resultatet blir ett "meh" som kostat miljoner.
Dvs klassisk AAA idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Årliga expansioner? Så trash DLC content bara för sakens skull, inte för att de vill ge kunderna en bra spelupplevelse. Alright, nöjer mig med expansionen då som jag redan betalat för och skippar resten.

Tack för informationen Bethesda, då vet jag var jag inte behöver spendera mer pengar.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Årliga expansioner? Så trash DLC content bara för sakens skull, inte för att de vill ge kunderna en bra spelupplevelse. Alright, nöjer mig med expansionen då som jag redan betalat för och skippar resten.

Tack för informationen Bethesda, då vet jag var jag inte behöver spendera mer pengar.

Bara för att de släpper en expansion per år är det väl inte trash? Hur ofta kom de till fallout 4 och Skyrim? Var det flera år mellan verkligen?

Medlem

Bethesda har väl hela tiden orerat om hur Starfield är tänkt att spelas i flera år. Det är lätt att man tänker sig att det innebär ett spel som är underhållande och innehållsrikt nog för att spelas i flera år för att upptäcka och ta del av allt som finns och som kan hända.

Ett annat, lite mer säkert sätt att säkerställa detsamma är ju att dutta ut lite expansioner och innehåll lagom till hösten varje år. Då kommer ju spelarna att spela Starfield i flera år. Kanske 20 timmar varje år för att ta del av det nya innehållet sen sist, men då lever de upp till sitt löfte i alla fall.

Medlem

Tillsätta syre på elden blir sällan bra.

Medlem

Jag ser fram emot horsearmo... ehm. Jag menar shiparmor-dlc:et

Medlem

Gillade trailern, men spelet är ju helt trasigt i grunden. Gör om och rätt med en tvåa istället och bygg expansionerna därifrån. Grundtanken med ett fallout i rymden lät riktigt kul. Att det ska vara så svårt att göra "riktiga" planeter?

Ett pyttelitet system räcker. Typ en bebodd planet(i rimlig skala, det mesta kan vara förstört av ett världskrig) och ett antal månar med små kolonier där allt content är på riktigt. Ingen fast travel och en realistisk motor. Gravitation, slingshot, värmesköldar som smälter när man försöker dra in i solen. Kan utspela sig innan hyperdrives och maxfart kan vara 99% av ljuset på enstaka skepp för mining-uppdrag på planeter längre bort. Låt spelarna bygga sina baser själva därborta, så är problemet med för lite innehåll löst.

De flesta som gör rymdspel tänker för stort och så blir det en urvattnad upplevelse. Att kunna landa vart man vill är en vacker tanke. Samma sak med massa. Alltså planeter som inte bara är en textur, utan som kan sprängas helt eller delvis beroende på storleken av bomben. Som LV-426, låt mig välja om jag vill åka ner och ta dom en och en eller om jag vill gå all in och bara smälta alltihopa och njuta av tryckvågen på bekostnad av hela den storylinen.

DLC till en trasig upplevelse låter inte så kul, Todd tappar bollen igen.

Medlem
Skrivet av Robostar:

<Uppladdad bildlänk>

Diametern på röret är Bethesdas kapacitet, dom lovar att det ska forsa rent vatten (bra spel) men i verkligheten så rinner det bara ut lite skit då och då (fallout 76, starfield).

Jag avgudar oblivion, fallout 3 och skyrim, men allt efter de har varit mediokert. Bethesda är dött i mina ögon.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag ser fram emot horsearmo... ehm. Jag menar shiparmor-dlc:et

Du menar surface vehicles

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Bara för att de släpper en expansion per år är det väl inte trash? Hur ofta kom de till fallout 4 och Skyrim? Var det flera år mellan verkligen?

Håller med, bara för att det är årlig expansion betyder det ju inte att det är meningslös DLC utan det verkar ju vara stora expansiva handlingstillägg och inte bara typ prylpaket som EA spottat ut sig till The Sims. Tror det kan bli bra ändå!

Medlem

Härligt, vet att många ser negativt på spelet men jag har än så länge haft 600+ roliga timmar i det och ser fram emot många fler. Hade tagit en paus från det ett tag nu men är tillbaka igen nu när moddarna börjat strömma in

Medlem

Jag har verkligen tröttnat på AAA och DLCs... visst, kommer det som bonustillägg som ingår i ursprungliga köpet så är det väl möjligt ett lämpligt sätt att distribuera nya delar av ett spel, om man inte vill att de ska vara alldeles för påträngande. Men låt säga att min kompis köper ett spel för 500 spänn, och redan har köpt ett första DLC för 200 spänn... när nästa väl släpps för 200 till, då är det inte ett så stort kliv. Men om den då uppmanar mig att köpa det, för "spelet är ju så bra nu", då kostar det mig 900kr för att få samma upplevelse, om man inte lyckas få tag på det i en rea eller en nedsatt bundle. Det känns som ett verktyg för att slippa släppa hela spel och kräma ur mer pengar ur befintliga kunder än att fånga in nya.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Härligt, vet att många ser negativt på spelet men jag har än så länge haft 600+ roliga timmar i det och ser fram emot många fler. Hade tagit en paus från det ett tag nu men är tillbaka igen nu när moddarna börjat strömma in

Inte riktigt lika lång tid men jag gillar också spelet. Det har en del problem men jag lyckades ha riktigt kul trots dem.

Medlem

Vart är den där gif:en på Jokern där han bränner mafians pengar??

Ungefär så känns det här, lika tomt spel som rymden du ska utforska.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Bara för att de släpper en expansion per år är det väl inte trash? Hur ofta kom de till fallout 4 och Skyrim? Var det flera år mellan verkligen?

Med så snabba releaser så lär det bli trash. Nu snackar de ju expansioner och inte små DLC-paket. Och det tar oftast längre tid än ett år att göra nåt vettigt som inte är framrusat.

Men tiden får utvisa hur bra det blir, de har mycket att bevisa med första expansionen till att börja med.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Med så snabba releaser så lär det bli trash. Nu snackar de ju expansioner och inte små DLC-paket. Och det tar oftast längre tid än ett år att göra nåt vettigt som inte är framrusat.

Men tiden får utvisa hur bra det blir, de har mycket att bevisa med första expansionen till att börja med.

Hur länge mellan expansioner a till fallout 4 och Skyrim menar du? Flera år? Jag minns inte att det var så lång tid mellan.

Läser nu att det var årligen för Skyrim med dlc mellan. Gissar på samma för Fallout. Så kvaliteten kommer vara likt det varit förr,riktigt hög.

Medlem

Som vanligt, om man är intresserad av såna här spel skall man inte köpa dem vid release utan något år senare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur länge mellan expansioner a till fallout 4 och Skyrim menar du? Flera år? Jag minns inte att det var så lång tid mellan.

Läser nu att det var årligen för Skyrim med dlc mellan. Gissar på samma för Fallout. Så kvaliteten kommer vara likt det varit förr,riktigt hög.

Skyrim och Fallout 4 är betydligt äldre spel med kortare utvecklingstid och enklare grafik och utveckling. Tar längre och längre tid nu mellan spelreleaser då spelen blir mer och mer avancerade och komplicerade. Med samma logik så borde de kunna trycka ut nya expansioner varje månad eftersom man kunde göra det för 20 år sen också :).

Se bara hur mycket folk som är involverade i ett spel idag jämfört med t.ex Skyrim, en bra skillnad.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Skyrim och Fallout 4 är betydligt äldre spel med kortare utvecklingstid och enklare grafik och utveckling. Tar längre och längre tid nu mellan spelreleaser då spelen blir mer och mer avancerade och komplicerade. Med samma logik så borde de kunna trycka ut nya expansioner varje månad eftersom man kunde göra det för 20 år sen också :).

Se bara hur mycket folk som är involverade i ett spel idag jämfört med t.ex Skyrim, en bra skillnad.

Så du ser helst flera år mellan expansioner och sedan decennium mellan spel då, eftersom hela spel såklart tar ännu längre. Dessa expansioner kan de för övrigt ha börjat med innan spelet släpptes.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur länge mellan expansioner a till fallout 4 och Skyrim menar du? Flera år? Jag minns inte att det var så lång tid mellan.

Läser nu att det var årligen för Skyrim med dlc mellan. Gissar på samma för Fallout. Så kvaliteten kommer vara likt det varit förr,riktigt hög.

Fallout 4 hade tätare DLC releaser
Alla DLC släpptes inom 1 år, men då var det en blandad mix vad gäller storleken på dem. Det var några små med några enstaka quests och innehåll för dina settlements. Men "Nuka World" och "Far Harbour" var stora DLC´s som kan klassas som "Expansioner". Framför allt "Far Harbour" var riktigt bra

Så en story DLC per år känns lagomt för Starfield, sen har vi ju även moddare som kommer tillföra sitt eget innehåll nu när Creation Kit finns.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Fallout 4 hade tätare DLC releaser
Alla DLC släpptes inom 1 år, men då var det en blandad mix vad gäller storleken på dem. Det var några små med några enstaka quests och innehåll för dina settlements. Men "Nuka World" och "Far Harbour" var stora DLC´s som kan klassas som "Expansioner". Framför allt "Far Harbour" var riktigt bra

Så en story DLC per år känns lagomt för Starfield, sen har vi ju även moddare som kommer tillföra sitt eget innehåll nu när Creation Kit finns.

Jo, håller med. Jag är lite för noga med achievements så brukar sällan hinna modda loss för mycket men nu med 100hb utrymme för moddar kan det nog bli riktigt fett i Starfield.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, håller med. Jag är lite för noga med achievements så brukar sällan hinna modda loss för mycket men nu med 100hb utrymme för moddar kan det nog bli riktigt fett i Starfield.

Samma här, såg till att få alla achievements innan jag började modda Starfield

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så du ser helst flera år mellan expansioner och sedan decennium mellan spel då, eftersom hela spel såklart tar ännu längre. Dessa expansioner kan de för övrigt ha börjat med innan spelet släpptes.

Jag ser helst att de släpper en expansion när de tycker det uppnått en mer än godkänd kvalitet och ger ett mervärde till konsumenten, inte för att försöka boosta nästa kvartalsrapport.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Jag ser helst att de släpper en expansion när de tycker det uppnått en mer än godkänd kvalitet och ger ett mervärde till konsumenten, inte för att försöka boosta nästa kvartalsrapport.

Okej, samma här. Förhoppningsvis gör de just det.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Samma här, såg till att få alla achievements innan jag började modda Starfield

Det tar sin lilla tid det, men det känns värt det för moddar a i det här fallet.
Måste göra en sparfil som jag har kvar inför expansionerna bara.

1
Skriv svar