21.00 på lördag – Se Future Games Show

Robot
21.00 på lördag – Se Future Games Show

Massor av spel visas, bland annat tokrealistiska Bodycam.

#bodycam, #future-games-show, #spelsommar


Medlem

Bodycam har ca 60% på steam, så läs recensioner innan ni köper.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bodycam har ca 60% på steam, så läs recensioner innan ni köper.

Har inte förstått hajpen gällande detta spel. Verkar sjukt stelt.

Medlem

Riktigt dåligt år för spel. Är väl DLC för Elden ring som hägrar annars är det dåligt med spännande spel som kommer. Tvivlar på Dragon Age. Bioware är inte samma utvecklare som de en gång varit med tanke på all tapp på talangfull personalstyrka.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bodycam har ca 60% på steam, så läs recensioner innan ni köper.

Mmm. Verkar som mycket av kritiken har med matchmaking att göra också? Spelet verkar även ha en ganska rabid fanbase redan. De negativa recensionerna jag läst på Steam hittills har alla kommentarer i stil med "gör ett bättre spel själv eller stfu lol" 😅

Det är ju imponerande att två ungdomar (typ?) lyckats släppa något som detta, men som jag sagt hela tiden, jag förstår inte hypen kring det. Känns som att folk som blivit besvikna på bristen på innehåll har sig själva att skylla. Det var ju inga som helst indikationer att spelet skulle vara något av direkt substans. Hypen är byggd på en gimmick med kameran, och det var tydligt från början om man inte stirrade sig blind på kameran.

Medlem

Bodycam verkar coolt men 300 spänn verkar lite högt. Verkar inte vara jättemycket innehåll.

Medlem

Kul att Bodycam släpptes idag, det var lite oväntat! Har tyvärr ingen PC att spela det på men ska försöka spela det i framtiden då det verkar riktigt häftigt. 300 för ett indiespel låter helt okej för mig, speciellt med den grafiken och realismen.

Medlem

Bodycam var intressant tills det visade sig vara ett multiplayer spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Två lovande titlar från showen!

Medlem

Tänk att man med flit försämrar grafiken genom distorsion så det ser ut som en stream från en videokamera. 😚


signatur

Memento Mori

Medlem

Detta skräckspel såg lovande ut också!

Medlem

"A collaboration between Supermassive Games and Behaviour Interactive, The Casting of Frank Stone is a cinematic horror adventure in the vein of Until Dawn, where players make choices and solve puzzles to survive. The developers dropped by the Summer Showcase to tell us more about this landmark collaboration, revealing more about how the game links to the expanded omniverse of Dead By Daylight."

"Once Human is a New Weird multiplayer survival shooter where players make their mark on a mutated apocalyptic landscape. The developers, Starry Studio, dropped by the Summer Showcase to provide a deep dive into the game. Once Human launches on July 10, but you can check out the Steam demo when it drops on June 10."

Dessa två väckte mitt intresse också!

Medlem

Hade missat att Bodycam var multiplayer, allt intresse försvann direkt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/e_gOVTNz-FY

Två lovande titlar från showen!

Hade inte sett eriksholm tidigare, såg riktigt intressant ut.
blir att lägga på wishlisten.

Medlem

Även denna skulle jag tipsa om att hålla ögonen på:

Medlem

sjukt vad new world försöker komma undan med ignorera sina pc spelare och släppa spelet till konsol med lite nytt content.
dom pratar om spelet som om det är nysläppt. dom förklarar lore och content från 3 år tillbaka som om det är nytt.

Medlem

Eriksholm såg intressant ut!

Medlem
Skrivet av Fluffo:

hur karaktärerna ser ut och ansiktsuttryck osv är imponerande snyggt!

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

hur karaktärerna ser ut och ansiktsuttryck osv är imponerande snyggt!

Metahumans

Medlem
Skrivet av B-itta:

Även denna skulle jag tipsa om att hålla ögonen på:

https://youtu.be/ZSjKbsVKtQA?si=tuSUvu1RLu-j9kwh

Aa det blev jag pepp på! Intressant koncept!

1
Skriv svar