Röjiga boomer-shootern Selaco är early access-släppt

Robot
Röjiga boomer-shootern Selaco är early access-släppt
Medlem

Hämtat inspiration från F.E.A.R minsann, vart då tänkte dom?

signatur

Retro.

Medlem

Första F.E.A.R. är nog mitt favorit-FPS (tillsammans med NOLF), så detta ska det tas en närmare titt på.

Medlem

Spelet ser väldigt tilltalande ut. Finns att köpa i ett paket tillsammans med spelet Mullet Mad Jack som också verkar väldigt roligt.

Avstängd

Första fear skrämmde mig en vinterkväll så jag var tvungen att gå på krogen för att få folk omkring mig.
Jag tyckte det knakade ock knäppte överallt hemma ock att jag hade någon bakom mig hela tiden.
En sådan spelupplevelse som gör att man aldrig slutar spela även om jag hunnit bli 64.
Skall köpa detta spel tror jag.

signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Detta är ett spel för mig. Jag kommer köpa det... om 2 år när det är klart!

Medlem

Får kanske bli ett köp 2-3 år efter riktiga releasen.

Releasehästryttare

Wishlistat!

bra tips @Fulci

Musiken röjer:

Medlem
Skrivet av Golvis:

Det behöver inte se ut som F.E.A.R. för att hämta inspiration i vissa bitar från det. Många tidiga förhandstittar och recensioner på Steam nämner det i alla fall. Jag har inte spelat Selaco än, så kan inte bedöma hur sant det är.

Medlem

Riktigt bra!

KoP
Medlem

Vad betyder boomer-shooter?

Medlem
Skrivet av KoP:

Spel som flörtar med boomergenerationen. Ett alternativt namn till retro shooter.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Skrivet av KoP:

FPS-spel som är mer snarlika shooters från 90-/tidigt 00-tal vad det gäller gameplay än moderna FPS.

T.ex: Inte låst till 1-2 vapen, run and gun och inget siktande med kornsikten.

Medlem
Skrivet av Golvis:

FEAR inspirationen ligger i hur fienderna agerar och kommunicerar. Dels så försöker de hela tiden flankera dig, eller hitta något sätt att komma in bakom dig via något sidospår, så du måste ha lite koll på alla i truppen du slåss emot. Detta var en stor del av varför FEARs fiender var så roliga att slåss emot.

Den andra delen är att de kommunicerar allt de gör, och du hör detta, precis som i FEAR. De skriker till varandra när de tar skydd, om någon kastar en granat eller om de är den sista kvar i sin squad - "It's just you and me now!" är exempelvis något de kan skrika ut när de sedan rusar emot dig. Lyssnar man på deras callouts så vet man hela tiden vad de håller på med.

Förövrigt så är spelet inte så likt FEAR, det är mer som Half-Life blandat med Duke Nukem 3D. Riktigt bra är det iaf! 👍

Medlem
Skrivet av maq777:

Detta är ett spel för mig. Jag kommer köpa det... om 2 år när det är klart!

Instämmer i ledet, har för många early access-spel nu.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Inaktiv

Det här hade vart kul för 20-30år sedan, men nu? meh...

ELF
Medlem

Ser supernajs ut.
Blir utan tvekan ett köp när det är färdigt.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag kanske är ensam om detta men något jag inte saknar med spelen från sent 90-tal/tidigt 2000 är deras uråldriga grafik? Varför vill man försöka återskapa detta?

ELF
Medlem
Skrivet av tisse:

Jag kanske är ensam om detta men något jag inte saknar med spelen från sent 90-tal/tidigt 2000 är deras uråldriga grafik? Varför vill man försöka återskapa detta?

För att det är snyggt.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tycker detta spelet är asnice, det är lite balansproblem, men annars är detta grymt.

Det är ett misstag att folk håller på att likna det med fear, det är inte som fear så det är synd, vet inte om det var utvecklarnas egen ide från början, bra marketing säkert, men det stämmer ju inte så bra tycker jag.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Boomershooter, magiskt!

Rebrandar det till Rebooter istället!

Detta blir ett stödköp omedelbart oavsett hur utfallet blir i slutändan, mer retroflörtar åt folket!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

FEAR inspirationen ligger i hur fienderna agerar och kommunicerar. Dels så försöker de hela tiden flankera dig, eller hitta något sätt att komma in bakom dig via något sidospår, så du måste ha lite koll på alla i truppen du slåss emot. Detta var en stor del av varför FEARs fiender var så roliga att slåss emot.

Den andra delen är att de kommunicerar allt de gör, och du hör detta, precis som i FEAR. De skriker till varandra när de tar skydd, om någon kastar en granat eller om de är den sista kvar i sin squad - "It's just you and me now!" är exempelvis något de kan skrika ut när de sedan rusar emot dig. Lyssnar man på deras callouts så vet man hela tiden vad de håller på med.

Förövrigt så är spelet inte så likt FEAR, det är mer som Half-Life blandat med Duke Nukem 3D. Riktigt bra är det iaf! 👍

Precis som du nämner så låter det mer likt Half-Life då som var först med att fienden kommunicerar med varandra.
Striderna med HECU Marines i Half-Life är inspirationen till F.E.A.R's fiender. Har dock alltid tyckt att marinesen i Half-Life är coolare och roligare att möta än F.E.A.R's fiender.

Medlem
Skrivet av ELF:

För att det är snyggt.

Och även billigare och snabbare att jobba med.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Och även billigare och snabbare att jobba med.

Motorn är inte riktigt gjord för next gen grafik heller.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ELF:

För att det är snyggt.

Smaken är som baken

Medlem

Trots att fortfarande är i early-access så ska det vara ett förbaskat bra FPS. 😍

1
Skriv svar