Silent Hill 2 – Snart avslöjas släppdatum och till vilka plattformar det släpps

Robot
Silent Hill 2 – Snart avslöjas släppdatum och till vilka plattformar det släpps

Kommer spelet släppas på Xbox?

#Silent-hill-2, #bloober


Medlem

Spelet har funnits listat på Steam sedan länge, så den versionen känns ju given Jag gissar på att det kommer till Xbox med, samt säkerligen en cloud-version till Switch?


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hoppas det kommer till Xbox med 🥰

Medlem

Från det som visats rent tekniskt är väl både Switch och PS4 möjligt.

Medlem

Jag hoppas på att det inledningsvis är exklusivt till en plattform - vilket skulle öka chanserna till att det släpps en väloptimerad version. Sen kan de lugnt och stilla släppa till andra plattformar framöver.
Hoppas verkligen att det blir en version som är orginalet värdigt!

Medlem

Att man inte vill nämna alla plattformar än skulle även kunna vara på grund av en PS5 Pro-version.

Dom har ändrat sig och annonserar med att det blir exklusivt till Nintendo switch!

Medlem

"Bloober Teams VD Piotr Babieno har gått ut på X och avslöjat att vi inom några månader får ett releasedatum på den efterlängtade Silent Hill 2 remaken."

Varför finns ingen länk till den tweeten i nyheten?

Skribent
Skrivet av asdfg:

"Bloober Teams VD Piotr Babieno har gått ut på X och avslöjat att vi inom några månader får ett releasedatum på den efterlängtade Silent Hill 2 remaken."

Varför finns ingen länk till den tweeten i nyheten?

Felskrivet av mig, Piotr meddelade detta muntligt via en företagskonferens som sammanfattade 2023. Så det var inte han själv som skrev det via X.

Har ändrat i artikeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Felskrivet av mig, Piotr meddelade detta muntligt via en företagskonferens som sammanfattade 2023. Så det var inte han själv som skrev det via X.

Har ändrat i artikeln.

Tack.

ZF
Medlem
Skrivet av Margy:

Att man inte vill nämna alla plattformar än skulle även kunna vara på grund av en PS5 Pro-version.

Nä. De räknades ju aldrig som en egen version på PS4.

Och ofta kom pro-anpassning efter på redan släppta spel.

Medlem
Skrivet av ZF:

Nä. De räknades ju aldrig som en egen version på PS4.

Och ofta kom pro-anpassning efter på redan släppta spel.

Jag tänkte mer att man kanske kör en show med PS5 Pro-utannonsering runt vad som brukade vara E3-tider och där visar upp en massa spel där det mesta som visas är PS5 Pro-versioner - däribland Silent Hill 2.

Medlem

Det spelar ingen roll hur snyggt eller bra spelet blir, det kommer att bli en flopp! En av anledningarna till att SH2 blev en succe var just kontroll & kamera problem & den stressen i trånga utrymmen det medförde. Sen att det var nåt helt nytt gjorde sitt till. På den tiden kom alla spel dessutom som en överraskning, idag ser man första trailern ett sekel innan släpp, värdelöst!

1
Skriv svar