Snabbkollen – Solo, co-op eller multiplayer?
Solo i väldigt stor utsträckning och om jag får för mig att spela med någon annan så är det troligen co-op. Spelar nästan aldrig multiplayer i övrigt, och MMO's har jag helt gett upp.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Helt beroende på spel. Så jag gillar alla 3 alternativ
Sedan man började lana och sedan köra online har jag alltid tyckt om multiplayer och framförallt om det finns en competitive-del när det kommer online(ranks,mmr,leaderboards, turneringar osv.). Strävan att bli bättre och/eller klättra har alltid tilltalat mig.
Men gillar även den sociala biten multiplayer-spel tillför, vare sig man kör solo eller med polarna. WoW är ett bra exempel på detta. Sen kan det ju vara nice att bara chillspela något, ett annat exempel var ju Warcraft 3 / TFT, otroliga mängder timmar man körde customs, utan någon rank, men visst ville man vinna där också.
Men, älskar självfallet även ett bra singleplayer-spel och även co-op med polare.
Jag föredrar alla alternativ i dagens läge, men multiplayer/online är det man spenderat mest tid med, så fick välja det bara för "alla" inte fanns.
Just nu sitter man och kör Tekken 8 och försöker klättra i ranksen samtidigt som jag betat av singleplayer-spel när man behöver lugna nerverna lite.
The more I practice, the luckier I get.
Riktigt dad-community här på FZ haha.
Bara solo då alla lagt pvp på hyllan, mysigt och lugnt ska det vara.
Viktigt med möjlighet till funktionen "Pause"
För mig är det 99% PvP/Co-op.
Spelar inte om jag inte har någon/några att tjöta i discord samt lira med
Ja det är väldigt tydligt att "äldre" inte vill lira PvP, beroende på långsammare reflexer, tappat intresse eller annat? Tråkigt dock, eller iaf för mig, blir mycket fokus på SP och lite snack om spel som intresserar mig personligen hehe.
Blir väl 80% solo och 20% multiplayer. Men föredrar nog co-op egentligen.
För mig är "äkta " co-op den numera nästintill döda couch co-op.
Har några alldeles fantastiska minnen av detta med Resident Evil 5, Gears of war och Halo för att nämna några.
Men även dessa serier har övergivit detta, tyvärr
Känner likadant kring multiplayer, även det är ju fasen så mycket roligare om man lirar i samma rum!
Varje torsdag är det Co-op med 4 kompisar. PvE all the way.
Samtliga är gifta och vi är mellan 35-45 år. Så då måste man planera in spelkvällarna.
Det enda problemet är att 95% av alla coop spel är för 4 spelare... och vi är 5.
annars blir det lite lego och minecraft med barnen om tiden (läs frugan) tillåter.
Nästan bara solo nuförtiden, även om det kan bli lite co-op med familjen eller polare ibland. Jag har helt gett upp multiplayer, det är inte kul alls för mig längre. Det är ofta sur och tråkig stämning och jag gillar inte att tävla i spel. Gillar ett avkopplande single player spel i soffan
55% Multiplayer
40% Singelplayer
15% Co-Op
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080