Mest skrämmande figur du såg som barn
Jag är född 1988, så är lite osäker på hur gammal man var:
Men, mina äldre Syskon kollade på Terminator 2, antingen på VHS eller via parabol-tv, så detta måste ju varit från 1993 och framåt iaf. Jag gick då in i tv-rummet precis i början av scenen där T-800 skär upp armen och skall fixa den, såg detta och blev då livrädd och sprang upp till Morsan och Farsan..
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Mårran skrämmer mina barn, men Ica i rutan är ju störtskön!
Nån som minns demonen från den svenska skräckisen?
<Uppladdad bildlänk>
Besökarna! Ändå lite kuslig! haha.
För mig var det nog Regan i Exorcistens ansikte som skrämde mig mest som liten, gick väl i mellanstadiet när jag såg den första gången, lite tidigt kanske!
Japp. Tycker fortfarande hon är läskig, men inte lika illa som förr.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Har nog aldrig varit rädd för någon hittepåfigur. Om man inte räknar jumpscares förstås.
Det enda jag kan minnas att jag har haft mardrömmar om var när mina föräldrar inte lät mig titta på Battlestar Galactica som sexåring eller så, och jag precis såg lite grann ur en scen som inte hade varit i närheten av att vara lika läskig om jag hade fått se hela. (Baserat på att jag såg den vid ett senare tillfälle.) Nu såg jag bara brottstycken, och min fantasi fyllde ut resten. Är nog det läskigaste TV relaterade jag kan komma på.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
<Uppladdad bildlänk>
Vigo the Carpathian från Ghostbusters 2 gav mig mardrömmar. Just scenen när hans huvud kommer ut ur tavlan. Usch. Tycker fortfarande att den är obehaglig 😅
+1 på den!
Minns också Vigo som en som skrämde mig rejält som barn 😱
När jag var liten så tittade farsan på en gammal film från 1954 som heter Ulysses. Jag råkade se cyklopen som käkade människor och tyckte det var skitläskigt.
Filmen finns numera upplagd på Youtube och scenen med cyklopen går att se nedan. Det hela ju faktiskt rätt komiskt.
Cyklopen i Ulysses som dyker upp efter 38:20.
Och en till, även om jag har sjukt fina minnen av den här filmen (Den oändliga historien).
Vargen gav mardrömmar, men finns en viss scen som gav trauma också...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |