Original-Metal Gear Solid rullar i 30 fps i MGS-samlingen
Allt är möjligt, de orkar bara inte anstränga sig. Moddare lär som vanligt göra ett bättre jobb, helt gratis.
Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysik till animationer, ljud och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.
Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysisk till animationer och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.
Absolut, men då de tar 700kr för dessa spel i och med den här samlingen... är det inte orimligt att förvänta sig att de fixat till sådana saker i min mening.
Det här känns som Konami har packat in spelet med nån form av emulation, slängt på en prislapp, och tryckt ut det genom dörren. Verkligen minsta möjliga ansträngning.
Var originalet i 30? Hade för mig att det var 60, och att det var därför mgs2 kändes slött. Men det var ju några veckor sedan.
Ja, originalet på Playstation var 30fps, 240p 30fps, sen varför de tycker att denna version behöver vara 30fps är ju en helt annan sak.
Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysik till animationer, ljud och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.
Det ska inte heller vara lätt fixat, deras ansträngning ska motsvara priset de tar. För den summan är det absolut rimligt att förvänta sig en samling som har stöd för både högre framerate och upplösning. Finns många exempel på nyversioner av spel där man kringgått dessa ”problem”.
Läs inte om du inte vill förstöra din barndom:
I FFVII PAL (Europeiska versionen) så var ljudet ur synk med spelet då grafiken presenterades 4% långsammare än ljudet. Detta var inte märkbart då 4% inte är mycket när ljudet är kort men på t.ex. Knights Of The Round som håller på ett tag så blir ljudet mer och mer ur synk med animationen ju längre det går och på slutet är det kaos och tystnar långt före animationen gör det.
Det ska inte heller vara lätt fixat, deras ansträngning ska motsvara priset de tar. För den summan är det absolut rimligt att förvänta sig en samling som har stöd för både högre framerate och upplösning. Finns många exempel på nyversioner av spel där man kringgått dessa ”problem”.
Rimligt får väl stå för de som kan se källkoden och avgöra. Om det mot förmodan krävs att du mer eller mindre skriver om hela spelet så är det helt rimligt att låta bli. Vad har andra spel med detta att göra, det säger ingenting om förutsättningarna för just detta spel och hur arkitekturen är utlagd för 27 år sedan med målplattform PS1. Sen kan det ju vara en cashgrab och att konami inte bryr sig också, vem vet.