Starfield
Fler som är hypade på kommande Starfield till Xbox Xcloud och PC?
Finns det någon på PS5 som skulle köpa Game Pass Ultimate för att kunna spela i molnet eller kunna installera Starfield på sin PC?
Tror det kommer bli mycket bra och unikt spel med små saker som vi inte sett spel ha tidigare.
Vill gärna spela Starfield men aldrig genom molnet.
Själv spelar jag på Xcloud på min Samsung TV. Tänker för dom som har PS5 om dom vill spela i molnet istället på Xcloud endast för att få tillgång till Starfield.
Själv spelar jag på Xcloud på min Samsung TV. Tänker för dom som har PS5 om dom vill spela i molnet istället på Xcloud endast för att få tillgång till Starfield.
En bra tanke som säkerligen kommer att glädja många. För mig tar det emot, känns fel på något sätt.
Ännu en dag i paradiset.
En bra tanke som säkerligen kommer att glädja många. För mig tar det emot, känns fel på något sätt.
Kan det bli fler spelare än Harry Potter Hogwarts Legacy tro som har ca 12 miljoner?
Tror det kan bli fler aktiva även om det säljer mindre.
Kan det bli fler spelare än Harry Potter Hogwarts Legacy tro som har ca 12 miljoner?
Tror det kan bli fler aktiva även om det säljer mindre.
Förstår inte kopplingen men tror att Starfield tack vare studions namn kommer att sälja massor.
Ännu en dag i paradiset.
Förstår inte kopplingen men tror att Starfield tack vare studions namn kommer att sälja massor.
Exklusivt på Game Pass och då säljs det inte lika mycket då man kan spela på Xcloud eller installera på Xbox eller PC. Då tänker jag aktiva spelande kan bli samma eller fler
Exklusivt på Game Pass och då säljs det inte lika mycket då man kan spela på Xcloud eller installera på Xbox eller PC. Då tänker jag aktiva spelande kan bli samma eller fler
Det har du rätt i.
Tror faktiskt att Starfield blir det första exemplet där den stora massan ser minuset i Gamepass. Det kommer att bli det första och sista riktigt stora spelet på plattformen innan kurvan börjar att dala ordentligt sett till kvalitet.
Ännu en dag i paradiset.
Tyvärr inte, tror det blir det sedvanliga magplasket från BGS.
Tyvärr inte, tror det blir det sedvanliga magplasket från BGS.
Är du hypad och kommer spela Starfield när det släpps snart?
Det har du rätt i.
Tror faktiskt att Starfield blir det första exemplet där den stora massan ser minuset i Gamepass. Det kommer att bli det första och sista riktigt stora spelet på plattformen innan kurvan börjar att dala ordentligt sett till kvalitet.
Jag vet inte det. När du säger stora massan syftar du på användarna som dig och mig? Eller syftar du på spelutvecklarna?
Jag ser Gamepass som en win-win situation för oss användare, helt gudomligt. Jag kan än idag lägga upp till 1000kr på spel på 1 månad lätt, speciellt nu när alla spelen blivit SVINDYRA och kostar 800kr, så då är nog summan snarare 2000kr. Ta då Gamepass som jag nu inte kommer ihåg vad det kostade eftersom jag uppgraderade precis till "Family and Friends", men 4st konton för 300kr månaden lätt värt det. Detta leder ofta till att jag "sparar" pengar, eftersom jag inte kanske behöver köpa det nya spelet. Men bäst är det när man inte har något att göra och inte vet vilket spel man vill spela, så istället för att köpa random spel och testa som man kanske inte gillar har man ett stort bibliotek att välja ifrån.
Ifrån utvecklarna så är jag inte riktigt lika säker på om det är bra eller dåligt. Men jag hoppas att det kanske leder till att vi får bättre kvalité på spelen igen. Jag resonerar som så, att idag så får spelföretagen deras stora utbetalning när dom släpper spelet och vi alla rusar iväg och köper det dag 1. Detta tror jag leder till att spelen idag släpps i sådant uselt skick som vi ser, och eftersom fler och fler gör det har det också blivit mer och mer accepterat tyvärr. Med Gamepass så får spelföretagen istället en jämn inkomst ifrån MS (iaf tror jag det, vågar inte svära på det men jag ser inte nån annan orsak till att dom skulle gå med på dealen annars) och detta borde då leda till mindre "rush" att just behöva släppa spelet.
Det är iaf mina tankar kring Gamepass och varför jag inte tror att Starfield inte kommer påverka det alls.
Jag vet inte det. När du säger stora massan syftar du på användarna som dig och mig? Eller syftar du på spelutvecklarna?
Jag ser Gamepass som en win-win situation för oss användare, helt gudomligt. Jag kan än idag lägga upp till 1000kr på spel på 1 månad lätt, speciellt nu när alla spelen blivit SVINDYRA och kostar 800kr, så då är nog summan snarare 2000kr. Ta då Gamepass som jag nu inte kommer ihåg vad det kostade eftersom jag uppgraderade precis till "Family and Friends", men 4st konton för 300kr månaden lätt värt det. Detta leder ofta till att jag "sparar" pengar, eftersom jag inte kanske behöver köpa det nya spelet. Men bäst är det när man inte har något att göra och inte vet vilket spel man vill spela, så istället för att köpa random spel och testa som man kanske inte gillar har man ett stort bibliotek att välja ifrån.
Ifrån utvecklarna så är jag inte riktigt lika säker på om det är bra eller dåligt. Men jag hoppas att det kanske leder till att vi får bättre kvalité på spelen igen. Jag resonerar som så, att idag så får spelföretagen deras stora utbetalning när dom släpper spelet och vi alla rusar iväg och köper det dag 1. Detta tror jag leder till att spelen idag släpps i sådant uselt skick som vi ser, och eftersom fler och fler gör det har det också blivit mer och mer accepterat tyvärr. Med Gamepass så får spelföretagen istället en jämn inkomst ifrån MS (iaf tror jag det, vågar inte svära på det men jag ser inte nån annan orsak till att dom skulle gå med på dealen annars) och detta borde då leda till mindre "rush" att just behöva släppa spelet.
Det är iaf mina tankar kring Gamepass och varför jag inte tror att Starfield inte kommer påverka det alls.
Tänker ur en utvecklares perspektiv. Tror att det kommer att bli likt Spotify, spel kommer att försvinna i mängden och endast en liten del kommer att tjäna pengar. Nu låter allt jättebra och en hel del gynnas av det, stora som små. Men det är för att Microsoft sprutar pengar omkring sig för att bygga upp tjänstens kundbas, något dem inte kommer att göra längre fram på samma sätt.
Risken finns att spelens kvalitet försämras då utvecklare kan vara lata om deras inkomst är garanterad via Gamepass. Motsatt effekt kan dock också ske precis som du skriver. Det ska bli intressant att se hur det faller ut.
För konsument är ju dock Gamepass otroligt prisvärt, man får extremt mycket för väldigt lite.
Ännu en dag i paradiset.
Det är inte exklusivt till Gamepass, det går att köpa på exempelvis Steam också. Däremot konsolexklusivt till Xbox, så de tappar nog en del spelare som bara har PlayStation och som inte vill streama. Samtidigt är det ju stora exklusiva spel som fler vill spela de behöver, så tror det är värt det för dem.
Det är inte exklusivt till Gamepass, det går att köpa på exempelvis Steam också. Däremot konsolexklusivt till Xbox, så de tappar nog en del spelare som bara har PlayStation och som inte vill streama. Samtidigt är det ju stora exklusiva spel som fler vill spela de behöver, så tror det är värt det för dem.
Andra har också frågat
Kommer Starfield till Game Pass?
Ja, Starfield är exklusivt för Xbox. Nu när Bethesda ägs av Xbox borde det inte komma som någon överraskning att Starfield kommer att finnas tillgängligt via Xbox Game Pass på Xbox Series X/S och Microsoft Windows PC.19 jan. 2023
Står ju på Google och alla vet det 100% kommer till Game pass. Även på reddit skriver alla jag frågar att det menas att det även släpps Exklusivt på Xcloud och kan spelas i molnet.
Andra har också frågat
Ja, Starfield är exklusivt för Xbox. Nu när Bethesda ägs av Xbox borde det inte komma som någon överraskning att Starfield kommer att finnas tillgängligt via Xbox Game Pass på Xbox Series X/S och Microsoft Windows PC.19 jan. 2023
Står ju på Google och alla vet det 100% kommer till Game pass. Även på reddit skriver alla jag frågar att det menas att det även släpps Exklusivt på Xcloud och kan spelas i molnet.
Ja, alla vet att det kommer till game pass. Dom flesta vet också att det dessutom släpps på steam.
På något sätt vill jag köpa Starfield, trots att jag har Game Pass. Känns skevt på något vis att jag inte kommer äga spelet, även om snåljåpen i mig ändå inte kommer köpa spelet. Lite märklig känsla...?
Svårt att veta var man ska lägga förväntningarna. Är Bethesda så jag tänker att topparna blir fruktansvärt höga medan dalarna får en pil i knät. Men vi får se. Kul hur eller hur med ett nytt Bethesda-IP. Var inte igår.
En Bamseponny av folket
Andra har också frågat
Ingenting i ditt citat säger något om exklusivt förutom xbox. Det släpps på gamepass till pc, men går också att köpa via steam.
Oavsett blir det pc version med obligatoriska QoL moddar, fix och kanske senare content moddar ca 6 mån efter release.
Pc master race.
Oavsett blir det pc version med obligatoriska QoL moddar, fix och kanske senare content moddar ca 6 mån efter release.
Pc master race.
Vill nästan göra som @Joakim Bennet och Cyberpunk. Bara vänta tills eventuell DLC släppts och buggar har fixats. Svårt att motstå spelet dock!
Det överlägset mest efterlängtade spelet på horisonten.
Alla spelsläpp mellan nya Bethesdaspel är bara utfyllnad för att stilla min hunger efter nästa riktiga spel.
Det kommer bli så jäkla bra (baserat på deras tidigare single player alster samt vad vi fått se så här långt).
Inget kan gå fel här, nope inget alls.
Men jag hade fortfarande hellre sett The Elder Scrolls VI.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Pc master race.
Tar för givet att moddar funkar minst lika bra på konsolerna som senaste spelen. Dvs alla qol osv funkar även där, men större grejer kan klippas pga storlek. Hoppas dock de släpper på den begränsningen och låter allt finnas för konsolerna också.
Det överlägset mest efterlängtade spelet på horisonten.
Alla spelsläpp mellan nya Bethesdaspel är bara utfyllnad för att stilla min hunger efter nästa riktiga spel.
Det kommer bli så jäkla bra (baserat på deras tidigare single player alster samt vad vi fått se så här långt).
Inget kan gå fel här, nope inget alls.
Men jag hade fortfarande hellre sett The Elder Scrolls VI.
+ 1000 på den.
Det enda som är bra med att Starfield kommer innan TES är att man har något att spela under de 3-5 år som utvecklingen kommer att ta (om de nu absolut var tvungna att skjuta på det).
Submission is for the weak
Tar för givet att moddar funkar minst lika bra på konsolerna som senaste spelen. Dvs alla qol osv funkar även där, men större grejer kan klippas pga storlek. Hoppas dock de släpper på den begränsningen och låter allt finnas för konsolerna också.
Ok men jag hade för mig att mod utbudet var mycket större och mycket bättre på pc versionerna.
Jag undrar ju lite försynt hur modderiet ska funka ihop med Gamepass? Minns när jag skulle spela Metro: Exodus genom Gamepass, och det var ett smärre projekt att gräva fram någon .ini-fil för att åtgärda något prestandaproblem. Att spela Bethesdas spel utan moddar är ju lite att göra sig själv en otjänst, och jag vet med mig att jag direkt kommer att vilja ändra typ field of view och sånt där som kanske saknas vid release.
Hur ska typ Vortexklienten från Nexus Mods fungera ihop med Starfield om man spelar via Gamepass?
Ok men jag hade för mig att mod utbudet var mycket större och mycket bättre på pc versionerna.
Det är det. Alla mods som behöver Script Extender funkar ju inte på konsol.
Betsheda och Starfield har alla möjligheter att sätta branchstandarden för hur man utnyttjar gamepass på bästa sätt med massor av mindre DLC, både egna och tredjepartsutvecklade. Jag har noll koll på hur ersättningsmodellen för gamepass ser ut. Får utvecklarna betalt per unik nedladding eller per spelad timme? Är det per spelad timme så är en levande mod-communiiy som förlänger spelets livslängd en klar fördel.
Ja till PC finns även externa bibliotek och fritt fram att ladda ner från hela internet, konsol har bara de godkända som såklart blir en bråkdel av utbudet. Men just qol-fixar och fan-patchar osv finns alltid där