Playstation 5-försäljningen tredubblades i Europa i januari mot förra året

Robot
Playstation 5-försäljningen tredubblades i Europa i januari mot förra året

Både Switch och Xbox minskade - liksom spelförsäljningen.

#fifa, #gta-v, #playstation-5, #red-dead-redemption-2, #switch, #xbox-series


Medlem

Har säkert mycket med att göra att tillgängligheten är mycket bättre nu. Man behöver inte tävla om att får köpa en hos elgiganten t.ex. (som jag gjorde).

Men det är en mycket bra konsol, är störtnöjd!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Det är en ökning med 202% så det är till och med en tredubbling. Ännu mer imponerande

Medlem

Jag tänkte precis posta ovanstående - det är en tredubbling.

Redaktör
Skrivet av itsnotme:

Det är en ökning med 202% så det är till och med en tredubbling. Ännu mer imponerande

Skrivet av Margy:

Jag tänkte precis posta ovanstående - det är en tredubbling.

Skönt med folk som kan matte - tack!
/Kan inte matte


signatur
Medlem

Är det ett sammanträffande att Xbox-försäljningen sjunker i både USA och Europa i samma veva som PS5 blir lättare att få tag på?

Har delar av försäljningen varit folk som "inte orkat vänta"?

Medlem

Fortfarande brist.

Elgiganten och Webhallen har nästan bara GoW edition inne, den utan verkar ta slut fort.
Elgigantens GoW bundle kostar 8K.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Är det ett sammanträffande att Xbox-försäljningen sjunker i både USA och Europa i samma veva som PS5 blir lättare att få tag på?

Har delar av försäljningen varit folk som "inte orkat vänta"?

Intressant, men svårt att veta. PS-suget kan finnas där oavsett om Xbox finns i hyllorna, Xbox kan ha funnits så länge att folk redan skaffat den osv.


signatur
Medlem

Blir alltid lika, både förvånad och imponerad, av dessa listor.
Att GTA V fortfarande håller ett sånt starkt grepp om toppen av listan och att Mario Kart 8, utan digital försäljning, innehar plats åtta är bara bisarrt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Blir alltid lika, både förvånad och imponerad, av dessa listor.
Att GTA V fortfarande håller ett sånt starkt grepp om toppen av listan och att Mario Kart 8, utan digital försäljning, innehar plats åtta är bara bisarrt.

Inte så konstigt alls, GTA 5 är nog bland det bästa spelet som någonsin gjorts...sen att det släppts på flera generationer och många platformar hjälper väl en hel del också. Vad blir det, 3 generationer är det väl uppe i?

Medlem

Roligt. Nu är Series X svårare att få tag på.

Omvändningen talar sitt.

(Jag menar utan bundlar)


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fortfarande brist.

Elgiganten och Webhallen har nästan bara GoW edition inne, den utan verkar ta slut fort.
Elgigantens GoW bundle kostar 8K.

Det var som fan. När jag kollade för några dagar sedan så gick den att få tag på tex hos Inet (hade 50+ i lager) men nu är de slut

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Roligt. Nu är Series X svårare att få tag på.

Omvändningen talar sitt.

Ser ingen brist på Seires X någonstans. Deras nyligen släppta Forza bundle finns i princip överallt. Webbhallen har 32 stycken i lager.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Blir alltid lika, både förvånad och imponerad, av dessa listor.
Att GTA V fortfarande håller ett sånt starkt grepp om toppen av listan och att Mario Kart 8, utan digital försäljning, innehar plats åtta är bara bisarrt.

Nu köper ju tydligen folk GTA5 för shark card eller vad det heter då billigare att köpa spelet och få sånt med än att köpa shark card för sig.

På så vis kan dom då skryta att såhär många köper spelet trots att det är samma personer.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ser ingen brist på Seires X någonstans. Deras nyligen släppta Forza bundle finns i princip överallt. Webbhallen har 32 stycken i lager.

Jag pratar om utan bundlar.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

2. Grand Theft Auto 5

Fyf@n säger jag bara...

Apocalypse now! 🙂

Medlem
Skrivet av Margy:

Är det ett sammanträffande att Xbox-försäljningen sjunker i både USA och Europa i samma veva som PS5 blir lättare att få tag på?

Har delar av försäljningen varit folk som "inte orkat vänta"?

Skulle tro det. Jag köpte en Series S för det var den enda nya maskinen som gick att få tag på och jag tror inte att jag är ensam om det.

Medlem

Kul att PS5-försäljningen går framåt och att det nu äntligen, efter över två år, är lättare att få tag i en konsol. Undra hur mycket PS5 kommer sälja när Final Fantasy XVI släpps. I Japan lär en del konsoler flyga av butikshyllorna tillsammans med FF16.

1
Skriv svar