September...? Playstation Store kan ha avslöjat datumet för God of War Ragnarök

Robot
September...? Playstation Store kan ha avslöjat datumet för God of War Ragnarök
Medlem

Ska det släppas på ps4 också?
Dumt att koncemtrera sig på en ps4 version om spelet ska släppas så pass sent.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska det släppas på ps4 också?
Dumt att koncemtrera sig på en ps4 version om spelet ska släppas så pass sent.

We believe in generations.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

We believe in generations.

Nu har ju PS4 funnits i 8 år så dags att pensionera den tycker jag (innan de brinner upp för att matcha ps5 grafiken)

Medlem
Skrivet av Keima:

Nu har ju PS4 funnits i 8 år så dags att pensionera den tycker jag (innan de brinner upp för att matcha ps5 grafiken)

Det är nog en dålig ide att begränsa sig till enbart PS5/Xbox series i dagsläget om man har ett spel som går att köra med för förra generationens mått godkänd prestanda (Hyfsat stabila 30 fps i 900p typ)

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är nog en dålig ide att begränsa sig till enbart PS5/Xbox series i dagsläget om man har ett spel som går att köra med för förra generationens mått godkänd prestanda (Hyfsat stabila 30 fps i 900p typ)

Bara att köra ps4 med God Of War får ps4an låta som en ångmaskin vilket jag tror folk är villiga att betala och uppgradera sig till en högre generation för att slippa det.

Avstängd

Ojdå se där. Dag 1 köp oberoende när det släpps.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

GoW var helt klart en av höjdpunkterna från förra generationen för egen del och jag räknar kallt med att uppföljaren blir en av höjdpunkterna för denna.
Gör mig absolut ingenting att det även släpps på ps4. Kunglig utvecklare som utan tvekan kommer göra ett fantastiskt spel ändå.

Börjar peppa redan nu. BOOOOOYY <3<3.

Medlem

Gillade verkligen GoW 2018, riktigt kul och snyggt! Detta kommer jag definitivt köpa tids nog!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

We believe in generations.

Vad betyder det?
Bör väl göra en rejäl skillnad om man får koncentrera sig helt och hållet på en PS5 version.
Slutprodukten kommer vara ett PS4 spel som "bara" är snyggare grafik på PS5 och möjligtvis PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad betyder det?
Bör väl göra en rejäl skillnad om man får koncentrera sig helt och hållet på en PS5 version.
Slutprodukten kommer vara ett PS4 spel som "bara" är snyggare grafik på PS5 och möjligtvis PC.

Det är ironi, efter Jim Ryans uttalande om att sony kommer att ha exklusiva PS5 spel tidigt jämfört med Xbox typ, vilkey visade sig vara skitsnack bara några månader senare.
Troligtvis beror det på att hinner sälja alla PS5 den hinner tillverka ändå och behöver inte ha spel som incitament just nu.
Ett tydligt exempel är Gran Turismo som gick från PS5 i tidig marknadsföring men som nu också kommer till PS4.

Forbidden west och God of war blir säkert bra spel, men räkna inte med någon PS5/Series upplevelse om du inte bara vill ha grafisk förbättring, hårdvaran skulle kunna göra mycket mer än så.

Efter detta så ska man såklart ta allt Jim Ryan säger med en skottkärra salt.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Det är ironi, efter Jim Ryans uttalande om att sony kommer att ha exklusiva PS5 spel tidigt jämfört med Xbox typ, vilkey visade sig vara skitsnack bara några månader senare.
Troligtvis beror det på att hinner sälja alla PS5 den hinner tillverka ändå och behöver inte ha spel som incitament just nu.
Ett tydligt exempel är Gran Turismo som gick från PS5 i tidig marknadsföring men som nu också kommer till PS4.

Forbidden west och God of war blir säkert bra spel, men räkna inte med någon PS5/Series upplevelse om du inte bara vill ha grafisk förbättring, hårdvaran skulle kunna göra mycket mer än så.

Efter detta så ska man såklart ta allt Jim Ryan säger med en skottkärra salt.

Dom har ju PS5 exklusiva spel. Att dom tror på generationer betyder ju inte att dom bara dumpar över 100 miljoner gamla kunder. Vore ju fan självmord.

Visa gärna var någon från Sony sagt att dom inte kommer släppa fler ps4 spel


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Dex
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är ironi, efter Jim Ryans uttalande om att sony kommer att ha exklusiva PS5 spel tidigt jämfört med Xbox typ, vilkey visade sig vara skitsnack bara några månader senare.
Troligtvis beror det på att hinner sälja alla PS5 den hinner tillverka ändå och behöver inte ha spel som incitament just nu.
Ett tydligt exempel är Gran Turismo som gick från PS5 i tidig marknadsföring men som nu också kommer till PS4.

Forbidden west och God of war blir säkert bra spel, men räkna inte med någon PS5/Series upplevelse om du inte bara vill ha grafisk förbättring, hårdvaran skulle kunna göra mycket mer än så.

Efter detta så ska man såklart ta allt Jim Ryan säger med en skottkärra salt.

Dom har ju också haft flera PS5 exklusiva spel så förstår inte riktigt din poäng här? Så uppenbarligen var det ju inte skit snack. För att bara nämna några som till exempel Returnal, Ratchet & Clank, Death Loop och Demon's Souls så uppenbarligen tror dom ju på generationer också.

Dom största spelen är inte PS5 exklusiva, men som t.ex. God of War och Horizon har så pass stora utvecklingsteam så där kan säkert vara större skillnad mellan PS4 spelen och PS5 spelen än bara högre FPS då dom har manskap nog att göra större skillnader på versionerna. Man får se.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Dom har ju PS5 exklusiva spel. Att dom tror på generationer betyder ju inte att dom bara dumpar över 100 miljoner gamla kunder. Vore ju fan självmord.

Visa gärna var någon från Sony sagt att dom inte kommer släppa fler ps4 spel

Någon mer menar du?
Det var ju just det som var min poäng, Ryan snackade skit när han gav det uttalandet.

Skrivet av Dex:

Dom har ju också haft flera PS5 exklusiva spel så förstår inte riktigt din poäng här? Så uppenbarligen var det ju inte skit snack. För att bara nämna några som till exempel Returnal, Ratchet & Clank, Death Loop och Demon's Souls så uppenbarligen tror dom ju på generationer också.

Dom största spelen är inte PS5 exklusiva, men som t.ex. God of War och Horizon har så pass stora utvecklingsteam så där kan säkert vara större skillnad mellan PS4 spelen och PS5 spelen än bara högre FPS då dom har manskap nog att göra större skillnader på versionerna. Man får se.

Det är ju bra spel, men det kanske inte är de spelen man tänker på när det handlar om att sälja konsoler.
Man skulle traditionellt vilja ha något imponerande från en väl etablerad studio likt hur man gjorde tidigare generationer för att sälja hårdvara.
Ryans uttalande pekade på att det kommer starka exklusiva spel tidigt, det ända som lever upp till det på den nivån är R&C.

Förmodligen så kommer generationsskiftet som han beskrev tidigast ske 2023, tills dess så är det väl bara 1 spel som verkar leva upp till de förväntningarna.

Xbox kommer med största sannolikhet alltså inte ligga efter i generationsskiftet.

Självklart så kommer Forbidden west bara ha grafiska fördelar, hur tror du annars att det ska rulla på PS4?
Grafik är mycket lättare att skala än till exempel AI och fysikmotor, det är så PC har gjort i många år för att få spel att rulla på slöa och snabba grafikkort, så att de kan få så stor spelarbas som möjligt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är ironi, efter Jim Ryans uttalande om att sony kommer att ha exklusiva PS5 spel tidigt jämfört med Xbox typ, vilkey visade sig vara skitsnack bara några månader senare.
Troligtvis beror det på att hinner sälja alla PS5 den hinner tillverka ändå och behöver inte ha spel som incitament just nu.
Ett tydligt exempel är Gran Turismo som gick från PS5 i tidig marknadsföring men som nu också kommer till PS4.

Forbidden west och God of war blir säkert bra spel, men räkna inte med någon PS5/Series upplevelse om du inte bara vill ha grafisk förbättring, hårdvaran skulle kunna göra mycket mer än så.

Efter detta så ska man såklart ta allt Jim Ryan säger med en skottkärra salt.

Tycker jag läser det citatet bland kommentarer var och varannan vecka så jag googlade vad som sagts och tycker ändå Jim Ryan blivit lite missförstådd. Jag läser ju det mer som att han menar att en ny generation kommer med nya funktioner som spelen kan utnyttja och därmed dra fördelar av enbart på den nya konsolen. Inte att de ska släppa nya spel exklusivt till ps5 och skita i ps4 för att optimera till max vilket jag tycker det verkar som de flesta som citerat verkar mena.

"We have always said that we believe in generations. We believe that when you go to all the trouble of creating a next-gen console, that it should include features and benefits that the previous generation does not include. And that, in our view, people should make games that can make the most of those features.

We do believe in generations, and whether it's the DualSense controller, whether it's the 3D audio, whether it's the multiple ways that the SSD can be used... we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5."

Medlem
Skrivet av Keima:

Bara att köra ps4 med God Of War får ps4an låta som en ångmaskin vilket jag tror folk är villiga att betala och uppgradera sig till en högre generation för att slippa det.

Långt ifrån alla har möjligheten eller vill uppgradera till en ny konsol bara för att den gamla låter mycket.
Och jag tror inte spelutvecklare tar hänsyn till om Sony klantade sig med kylardesignen eller ej när de släpper spel till konsolen.

Avstängd
Skrivet av Fearnox:

Någon mer menar du?
Det var ju just det som var min poäng, Ryan snackade skit när han gav det uttalandet.

Nej. Någon. Eftersom Ryan aldrig sagt att inga fler spel till ps4 kommer.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Det här kommer bli ett bra spel.

O btw. Jim Ryan har också sagt att Sony kommer supporta PlayStation 4 med spel 3-4 år. Microsoft's Matt Booty sa att dem kommer supporta Xbox One med spel 1-2 år. Och gissa vad? 1 år har gått. Halo Infinite var sista spelet från Xbox Games Studios som har Xbox One också i åtanke. RedFall är Xbox Series endast. Samma för Starfield. Men som sagt plans changes. Det finns en på PlayStation ni ska lyssna på och det är inte Jim Ryan. Herman Hulst är det som gäller.

Medlem

Ser verkligen fram mot nästa God of War oavsett när det kommer. I samband med det släppet hoppas jag verkligen att Sony lyckas få ut lite mer maskiner än idag då efterfrågan förmodligen kommer öka rätt kraftigt.
Undrar när den dagen kommer då man kan gå in på valfri elektronikbutik och hitta en PS5:a på hyllan?


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Tycker jag läser det citatet bland kommentarer var och varannan vecka så jag googlade vad som sagts och tycker ändå Jim Ryan blivit lite missförstådd. Jag läser ju det mer som att han menar att en ny generation kommer med nya funktioner som spelen kan utnyttja och därmed dra fördelar av enbart på den nya konsolen. Inte att de ska släppa nya spel exklusivt till ps5 och skita i ps4 för att optimera till max vilket jag tycker det verkar som de flesta som citerat verkar mena.

"We have always said that we believe in generations. We believe that when you go to all the trouble of creating a next-gen console, that it should include features and benefits that the previous generation does not include. And that, in our view, people should make games that can make the most of those features.

We do believe in generations, and whether it's the DualSense controller, whether it's the 3D audio, whether it's the multiple ways that the SSD can be used... we are thinking that it is time to give the PlayStation community something new, something different, that can really only be enjoyed on PS5."

Exakt, men om man bara rycker den första meningen ur sitt sammanhang så är det enklare att gnälla och klaga på att Sony ljög! Och upprepar man det tillräckligt många gånger så blir det en sanning.

Tror nog att både gow2 och horizon 2 alltid var planerade som cross-gen titlar. Gt7 var nog ett senare beslut dock. Dumt att kasta bort 120 miljoner potentiella kunder när det dessutom inte går att möta efterfrågan för ps5.

Utesluter inte att t.ex. spiderman 2 också kommer få en ps4 version.

Medlem

oj nästan ett år bort

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj nästan ett år bort

Det är troligen en "placeholder" för kvartalet man siktar på så det skulle även kunna vara första juli.

Medlem

Nu har det visst fått en rating i saudiarabien så det släpps troligen tidigare än september.

https://comicbook.com/gaming/news/god-of-war-ragnarok-release...

1
Skriv svar