Next gen-spelet Godfall blandar Monster Hunter med Dark Souls
Och drar full nytta av Playstation 5:s hästkrafter.
Hmm, fast mhw och ds är ju inte direkt samma typ av spel.
Nope. Men man kan väl låna spelmekaniken från båda spelen ändå?
Bara de inte bygger spelet runt mikrotransaktioner. Låter ju lite som att det kan luta åt det hållet med tanke på beskrivningen ovan och är därför lite oroväckande. Om man nu är intresserad av spelet. Jag var inte speciellt impad av trailern. Stelt, själlöst och karaktärslöst. Väldigt mycket glansig plåt, som kändes som billig plast...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Hmm, fast mhw och ds är ju inte direkt samma typ av spel.
Hade ju varit tråkigt att blanda två av samma väl?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Nope. Men man kan väl låna spelmekaniken från båda spelen ändå?
Bara de inte bygger spelet runt mikrotransaktioner. Låter ju lite som att det kan luta åt det hållet med tanke på beskrivningen ovan och är därför lite oroväckande. Om man nu är intresserad av spelet. Jag var inte speciellt impad av trailern. Stelt, själlöst och karaktärslöst. Väldigt mycket glansig plåt, som kändes som billig plast...
Glansig plåt hör nog ihop med Raytracing...
Glansig plåt hör nog ihop med Raytracing...
Ja, men den är så skrytsamt påtaglig att det blir för mycket av det goda, så att det inte ser bra ut.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Kan folk sluta "kopiera" Dark Souls är trött på att allt ska simulera verkliga livet
Exakt vad i darksouls simulerar "livet". geez.
Frustrationen av att dö?
Ännu en dag i paradiset.
Att allt går åt h*lvete precis hela tiden, att dina fiender gömmer sig bakom varje hörn för att hugga dig i ryggen och npc's som är lika hjälpsamma som en parkeringsbot. Känner igen mycket från livet i Dark Souls, det enda som saknas är drakarna, men nu när jag tänker efter så påminde exets morsa rätt så mycket om en skräcködla också.
Att ett svärd slag får dig slut på energi? man behöver inte ta det bokstavligt