Nyårsrea i Nintendos digitala butik
Någon som vet. Om man kan köpa på sig spel nu. Fast man inte har Switch än (men kanske köper som julklapp till familjen) så man har spel direkt? Precis som med Xbox One och så vidare.
Jag hade nog avvaktat med att köpa på mig spel om tanken är att köpa en Switch till julen 2020?
Någon som vet. Om man kan köpa på sig spel nu. Fast man inte har Switch än (men kanske köper som julklapp till familjen) så man har spel direkt? Precis som med Xbox One och så vidare.
Jag försökte göra det innan jag köpte en Switch för några veckor sedan då jag visste ett Switch-köp låg i framtiden. Det gick inte, man behöver en registrerad Switch kopplat till sitt Nintendo-konto för att handla från hemsidan.
Sweet! Fick precis Dragon Quest XI för 370 kr. Jag var helt inställd på att köpa det för 599 kr nästa vecka
Ha så förbaskat kul! Ett av mina favoritspel någonsin.
Ha så förbaskat kul! Ett av mina favoritspel någonsin.
Tack Har spelat det tio timmar (!) långa demot och är riktigt pepp på att få fortsätta äventyret.
Till de som undrar varför Nintendo aldrig sänker prisen på deras spel som andra utvecklare säger de själva att det är för att inte minska andrahandsvärdet för mycket för de som köpt spelen och vill sälja vidare. Nog för att det är sant i sig men känns ju rent spontant som att det inte är ett vinstdrivande företags primära anledning
Till de som undrar varför Nintendo aldrig sänker prisen på deras spel som andra utvecklare säger de själva att det är för att inte minska andrahandsvärdet för mycket för de som köpt spelen och vill sälja vidare. Nog för att det är sant i sig men känns ju rent spontant som att det inte är ett vinstdrivande företags primära anledning
Känns lite konstigt, givet att rean är på digitala spel som inte går (??) att sälja vidare
Känns lite konstigt, givet att rean är på digitala spel som inte går (??) att sälja vidare
Ja exakt. Digitala spel kan man ju inte sälja vidare ändå så där spelar det mindre roll om man rear eller inte även om det såklart kan påverka den fysiska marknaden till viss del.
Ja exakt. Digitala spel kan man ju inte sälja vidare ändå så där spelar det mindre roll om man rear eller inte även om det såklart kan påverka den fysiska marknaden till viss del.
Förstår din poäng, men om man vill ha en fysisk kopia för att sälja den vidare är det naturligt att sådana spel är dyrare. Därför borde andrahandsvärdet hålla sig på en någorlunda nivå ändå. Personligen tycker jag digitala spel alltid borde vara billigare och att rean därför borde vara mer tilltagen i deras online-shop eftersom andrahandsvärdet är noll.