Blizzard jobbar på ett Pokémon Go-liknande spel – med Warcraft-tema
Jag hoppas det blir något av det här! Gillar egentligen konceptet med Pokémon Go – att gå runt ute i verkligheten och samla grejer och battla. Samtidigt är jag inte supersugen på just Pokémon-universumet. Nåt liknande med Warcraft däremot..
Det intressanta blir hur komplext det verkligen kan bli på en mobil. Rent hårdvarumässigt är det nog inga problem, men för ui och spelmekanik är jag skeptisk. Om det finns en möjlighet att kunna koppla in en handkontroll via bluetooth kan det vara intressant. Har alldeles för liten skärm för att kunna spela som blizzard tänkt att man "ska" spela Diablo Immortal.
Undrar om de tänker låta Netease vara inblandade i dessa andra mobilprojekt också?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Vad fan är det som har hänt med det Blizzard man älskat sedan 96????
Detta Blizzcon var inte häftigt alls. Kändes mera som ett Gamescom än ett Blizzcon. Det om något säger hur fan det är ställt med dem!
Enda bra som jag känner hopp om är WC3 remastern.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Usch fyfan. Pokemon Go är ju knappt ett spel till att börja med och att kombinera det med Warcraft låter genuint som en värdelös idé.
Vad snackar du om? Vad menar du med "knappt ett spel"? Det är väl ändå det största mobilspelet och har varit under en ganska lång tid(?).
Jag tycker det verkar som en genial idé. Jag gillar båda Warcraft-universumet och Pokémon GO så en kombination kan säkert bli bra.
Bara jag som hellre hade switchat på dagens två Blizzard-rykten? Ett Diablo Go, där man springer runt och försöker stänga helvetshål i grannskapet. Eller öppnar dom genom att utföra ritualer med andra.
Och ett Warcraft Souls, ett riktigt tungt rollspel i tredjepersonsvy där man själv får välja vilken sida man ska slåss för.
Jag gillade 90 och 00-talets Blizzard mer...
Blizzard existerar inte nå mer
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Tänkte på det här för ett tag sedan - dom har ju redan pet battles i WoW, så varför inte utöka den idén?
Jag tänkte samma tanke när jag läste nyheten. Låter inte särskilt långsökt och inte heller som en direkt dålig idé även om jag personligen inte är intresserad.
Jag var nog också inne på att det där lär ju bli ett ytterst tråkigt spel.
Men så tänkte jag att dom borde kunna få det lite intressantare genom att göra det mer hardcore. Lite WoW - IRL
Typ att monstren slår tillbaks så att man kan dö(i spelet då), och har du dött får du banne mig fysiskt pallra dig iväg till en respawn-point innan du kan spela vidare.
Och ska man ha tag i nått ovanligt, så likadant där, då får man se till och pallra sig iväg en bit för att hitta det man söker. Och det går ju att logga hur man rör sig så att man hela tiden behöver söka sig till nya områden. typ.