Svaret på frågan om No One Lives Forever kommer till GOG: ;)
Praise Odin ifall det är sant! Ettan och tvåan är så jäkla bra spel.
Banbrytande på en massa sätt. Grafikmässigt var det helt sjukt bra, i paritet med Project IGI.
Underbara spel. Måste spelas av alla.
Förutom System Shock 2 har NOLF (1 & 2) nog varit de mest eftertraktade titlarna i GOGs historia. Skulle de lyckas nysta upp rättighetshelvetet spelen befunnit sig i vore en dröm!
Jag skulle nog faktiskt gissa att utvecklare och producenter till NOLF skulle bli förvånade över hur mycket dessa titlar skulle sälja. Kanske rent av bli stimulerade till att fundera på en uppföljare. (!)
Cptn BaseballBatBoy!
No One Lives Forever 1 och 2 är KRIMINELLT underskattade och förbisedda. Spelade de kring 2012 och det var fortfarande då en oerhört njutbar upplevelse. Framför allt 1:an som på många sätt var långt före sin tid.
Trodde det skulle vara en tråkig klon på ett tråkigt spel, (jag tittar på dig Goldeneye 007). Men det var verkligen något helt eget och ett av mina favoritspel från den eran. I min mening är N.O.L.F. 1 i allra högsta grad en kultklassiker som många missat, så det vore ju underbart om fler fick möjlighet att ta del av denna lilla pärla.