Ejkartlagt 2

Medlem
Ejkartlagt 2

Fick hem Uncharted 2 ikväll och körde någon timme...trodde först min gamla ps3 hade gått och dött för den stod bara å spann runt den där kniven från den där filmen med Alec Baldvin, The Shadow och jag tror den var med i Golden Child också...riktig kändis den där dolken...ja ja, det är säkert ett känt arkeologiskt fynd som alla utom jag känner till och som man gärna använder i filmer och historier som har något med Tibet att göra...

Stundtals helt underbart snyggt men ibland lyser saker igenom, tex skuggorna i djungeln som gör det till ett ryckigt intryck...svårt att förklara men kolla själv.

Vet inte om man har ändrat på den där stealth-biten i början för det var nog den lättaste biten av det jag hittills spelat. Var väl ett himla tjat om hur svårt det var att ta sig igenom, men jag har visserligen en grad kvar upp på svårigheten så det kan va där det felar, va vet jag.
Ibland kan man få stå och klia sig i skallen ett tag innan man känner sig dum och hoppar vidare. Väldigt linjärt och skriptat men ibland efter större "slagfält" kan det vara svårt att se vart man ska, inget fel egentligen men känns irriterande i ett så linjärt spel. Hade det varit ett friare spel hade man varit van och inte brytt sig så det är nog mig de e fel på...
AI:n är väl inte den klokaste jag varit med om...när man kastar sig fram mellan pelare och annat så står dom snällt kvar och väntar på att man ska knäcka nacken på dom...hade velat haft lite smartare vakter i dom smygmoment som är med ibland eller åtminstonde några som inte är helt blinda...
Dom bidrar dessutom till att försämra storyn när Drake och den där andra snubben sitter i skydd och snackar högt och vakterna sitter på lådor ovanför och väntar på att bli skjutna...

Bra spel dock...

#blogg

1
Skriv svar