Topp 10: årets hittills bästa spel
Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.
De skrev tom i artikeln att det är låg inlärningskurva så det borde du göra om du testar
Ontopic tycker jag ds3 borde vunnit, att overwatch är sjukt kul tills man inser att det inte finns nått djup och är fruktansvärt enformigt, doom floppade totalt på min lista och uncharted är överskattat.
Tror jag har lite för höga krav på spel
Dark Souls 3 och DOOM håller jag med om. Min röst gick till Dark Souls 3
Overwatch var kul, men inte det bästa. Det fick antagligen såpass många röster just för att det är ett spel som de allra flesta spelat och fått prova på pga den öppna betan. Jag själv hade t ex inte spelat en bråkdel av de spel som fanns med på listan
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Gillar både Overwatch och Dark Souls III och kommer nog spela det förstnämnda många hundratals timmar mer än DS3, kände mig ändå tvungen att ge DS3 min röst. Visst är Overwatch skoj men Dark Souls III känns som ett riktigt konstverk som man måste fundera länge över för att första alla dess innebörder.
Metal is best served heavy.
Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.
Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.
Min lista skulle se helt annorlunda ut. Ser verkligen inte meningen med Overwatch, men sedan så absolut hatar jag klassbaserade pvp-shooters. Jag vill ha bra story och progression utöver en siffra i level. Själv älskar jag både The Witcher och DOOM. Har inte spelat de andra spelen så kan inte uttrycka mig om dem. Dock så är ju året långt ifrån slut och jag ser fram emot både nya Deus Ex, No Man's Sky och flertalet andra spel som jag tror kommer vara bättre än spelen i denna listan :).
Happy gaming!
De skrev tom i artikeln att det är låg inlärningskurva så det borde du göra om du testar
Ontopic tycker jag ds3 borde vunnit, att overwatch är sjukt kul tills man inser att det inte finns nått djup och är fruktansvärt enformigt, doom floppade totalt på min lista och uncharted är överskattat.
Dark Souls 3 är alldeles för nischat och tilltalar för få för att kunna kvala in på en sån här lista, oavsett hur bra fanbois tycker det är.
Det handlar snarare om smak än "höga krav".