Företag har patent på multiplayer
Haha roande att det finns så många som försvarar hur patentlagarna ser ut idag när sånt här kommer på tapeten.
Tror inte MS betalade så mycket helt ärligt, har väldigt svårt att ta att Paltalk skulle ha någon chans mot dom i en rättegång och MS betalade bara en summa för att slippa dra in deras antagligen dyra advokater. För när dom väl gjort upp en gång så kan Paltalk inte komma tillbaka och stämma dom för sammasak igen.
Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.
Tveksamt, tror inte företaget ser några pengar i turbine.
http://www.boston.com/business/technology/articles/2009/09/16...
Så det så.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Turbine som har DDO och LOTRO blev också stämda av detta.
Tveksamt, tror inte företaget ser några pengar i turbine.
http://www.boston.com/business/technology/articles/2009/09/16...
Så det så.
Haha taskigt läge. Har verkligen Turbine tillräckligt stora tillgångar för att försvara sig imot en sån här grej?
Finns massor av företag i väst b.l.a vars affärsidé är att ta patent på märkliga saker och sedan slå till mot etablerade intet ont anande företag för att kapa åt sig deras framgång. Sjukt, men det fungerar visst!
Edit: Undra om det finns patent på idén att stämma någon på patent!?
asså hur kan folk bah vara så jävla giriga att göra något sånt här, Arbeta som normala folk istället? ja det finns folk till allt, jag skulle dock vara en av dom där folken som skulle vilja träffa dom där som stämde dom, i en ensam mörk gränd någon kväll och lära dom lite hyffs som man säger.
Om något här i världen förstör och skapar girighet så verkar det vara patent iaf... inte överraskad men samtidigt jävligt trist att sådana skitar ska komma och muppa sig... fall ihop och dö.
Asså det här är så jävla cp. Patent bara hämmar utveckling.
Tänk om dom stämde några som inte hade lika mycket cash som MS bara för att dom lyckats ta patent på något fullständigt godtyckligt hos en korrupt patentbyrå som inte fattar vad dom håller på med.
Nä, rösta pirat så kanske vi slipper sånt här i Europa.
Herregud alltså, ja får se hur det utvecklar sig. Blizz lär inte ha problem med cash åtminstone
Activision Blizzard gick väl i förlust sist dom visade några siffror har jag för mig.
och grisar flyger!
Googla SMART ASS. Både frasen och angående deras förlust.