David Cage: Nextgen-hårdvara ett bättre verktyg för utvecklare
Kanske sluta med QTE spel nu?
Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.
Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.
Kanske sluta med QTE spel nu?
Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.
Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.
I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.
Kanske sluta med QTE spel nu?
Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.
Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.
I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.
Håller med. men så länge det inte blir som God of War, där samma execution QTE händer allt för ofta, så bör det fungera.
Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.
Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.
Kan ha göra med han inte kan ha en åsikt då han inte utvecklat för xbox 360.
Det är PS exklusiva spel.
Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.
Kan ha göra med han inte kan ha en åsikt då han inte utvecklat för xbox 360.
Det är PS exklusiva spel.
Nu missförstod du dock helt min poäng
Kan inte någon infoga en "captain obvious" meme här, känns som det hade varit befogat
Kanske sluta med QTE spel nu?
Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.
Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.
I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.
Nu gick väl inte inte The Walking Dead och blev älskad av någon om det inte vore för sin story, och många som jag har hört säger just att kontrollerna är så där och gameplay är mest massa QTE.
Tänkte snarare på skillnaden mot att utveckla för pc när jag läste rubriken, eftersom alla konsoller av en viss modell innehåller samma förutsättningar så spar man en väldig massa kompitabilitetsarbete & dyr kundservice vad gäller alla olika delar med skiftande prestanda våra PCs har. (-Va fan helpdesk? Jag har en sånhärringa dator med denna processor, detta operativsystem o det här grafikkortet, så varför får jag inte igång ert spel? -Har du uppdaterat dina drivare? -Drivare? driver du med mig?)
Men de får ge fan i att vara snåla och lägga manken till för vissa spel bara skall spelas på pc;
Fps, Rts & mmos tex nästan kräver exaktheten och mångsidigheten i mus & keyboard. Alla nya styrenheter & handkontroller de hittar på blir mest ploj i jämförelse tyvärr, men funkar bra i racing, plattform & fighting-spel.
Over and out; cpt Obvious
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Om man menar att QTE är "combos" så har jag inget emot dem alls. Att man måste klicka på "rätt knapp" vi rätt tillfälle "makes sense". Knappen ska ju då vara kopplad till vad den vanligtvis också gör (tex en spark ska ju helst vara någon form av spark även i QTE). Kommer ihåg QTEs i dantes inferno där jag tyckte man hade känsla i utförandet (tex så skulle man föra stickan framåt för att köra in lien i en fiende och sedan dra bakåt för att dra ut den i en av alla executions). Störs sig folk på att man får hjälp att klicka på knappar eller vad menar de egentligen med all rage mot QTE (street fighter, tekken, dynasty warrior etc hade ju varit det om det stått på skärmen vad du ska klicka på när u väl fått in ett slag)?
Sen så tillhör jag de personer som tycker att cutscenes ska vara rewards och inte typ "titta här". Blir förbannad när man ska hålla på i en sådan om det faktiskt egentligen inte tillför något (final fanatasy XIII-2, metal gear solid 4 etc).
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886