Test Drive Unlimited-skaparna går i graven
Atari meddelar att de är i processen att göra sig av med Eden Studios.
#eden-studios, #test-drive-unlimited-4, #alone-in-the-dark, #test-drive-unlimited-2, #atari, #blossom-games
WONDERBAUM!!!... Det nya Eden teamet (som gjorde 2an) sköt serien totalt i sank, drog en hel del falska påståenden och utlovanden om spelet ..före och efter release. :S
Supporten var obefintlig och deras utlovade kommunikation var 0.. ÄVEN i beta-anv. dolda fast nu helt bortgömda forum. Gömt.. fullt förståeligt, då märkbart (alla?) av de 100tals (seriöst) beta-rapporterade buggarna återfanns vid release. :S
2an blev ett feature-strippat Tdu1, ett skämt likaså bilfysiken som inte ens bör kallas arcade.
Till och med en avhoppad original-utvecklare beklagade sig över eden och tdu2 i forumet XD.
/rant
Hoppas tdu1's servrar inte går ner bara.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Deras "Alone In The Dark" fick mig att slita ut skivan och bryta den i stycken. Sämsta spelet jag någonsin köpt. Det var ett sant nöje att slänga det ut genom fönstret.
Trist då TDU 1 var riktigt roligt. :/ TDU 2 hade potential att bli bättre, det var bl.a snyggare men som vi alla vet (hoppas jag) räcker det inte för att väga upp bristerna. Releasen var en enda stor buggfest (iaf på 360'n) med sparfiler som krashade som tvingade folk att börja om och allmänt buggig multiplayer med taskig/obefintlig synk och lagg problem.
Personlighen hade jag nog roligast då jag var i kasinot i TDU 2 (inte ens det var dock befriat ifrån nasty buggar) och det är illa.. speciellt då spelet är ett bil/racingspel.
det var bl.a snyggare men..
Ibiza var faktiskt.. om än måttligt.. mer detaljerat, men tyvärr vart Oahu direkt kopierad från 1an.
Hela öns tillvägagångssätt var slappt (precis som resten av utvecklingen), allt som ändrades var utseendet på trädobjekten och gräs/buskage-spritarna (kortare, fattigare), och halvputsade hus och vägar (bara de värsta guppen och aldrig i sidled, DVS. svängarna är lika kantiga -exakt samma polygoner- likaså de svagare höjdguppen.. alltihop undermåligt). Dock ett FÅTAL hus och vägtillägg.
Kopie och positions exempel: (Flippa mellan)
http://i228.photobucket.com/albums/ee283/Tobberian/th_b1.jpg http://i228.photobucket.com/albums/ee283/Tobberian/th_b2.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee283/Tobberian/th_d1.jpg http://i228.photobucket.com/albums/ee283/Tobberian/th_d2.jpg
Det övrigt nya: regnet/pölarna och natten, var båda knappt sparsmakat utfört. Runt ~25% implementerat och det som fanns var klart tafatt gjort (blir för mycket text). Och som sagt VÄLDIGT mycket vart borttaget både visuellt o spelmässigt (vissa saker vart BARA försämrade.. kartan t.ex). Det som adderades var varken mycket eller intressant utan mestadels bara störande, och färgschemat vart överdrivet (sämre).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Största katastrofen för 2:an är DLC som man måste betala för... F40 som är bland de roligaste bilarna å köra i 1:an blev plötsligt något man måste pynta för i 2:an....
Förvisso är 2:an ett slafsigt verk, men det gav å andra sidan mer och nyare vägar att köra runt på
Quake? Är det smittsamt?
Det var så många features som aldrig blev implementerade. Med största sannolikhet pga att de inte kunde lösa de befintliga buggarna. Men jag hade tyckt det var lite koolt med mer ingame socialgrejor som ex restaurangerna som aldrig kom av startbanan. Sedan, som skrevs, var ju fysiken alldeles för dålig. Hade ju varit roligt om World of Mass Development eller SimBin hade fått göra den delen.
I came here to ruin your day. God sent me.