E3 topp 30 – vi vill se Half-Life 3
sluta kvid om source engine. Den är lätt bäst, behöver knappast se bättre ut. Där finns allt..Fysik och grafik. Inget jävla bling bara pure good shiet.
Var det hycklarens natt i natt? Du är ju Mr PC som ordar om att grafik upplevs bäst på PC och så säger du att Sourcemotorn är den främsta? Finns ju massvis med kompetenta spel som vida överträffar den motorn - till och med till konsol. Fanboy-bashing is the shit.
HL2:EP3 hade ju inte varit hemskt att se på E3, men det man ser fram mot mest är ju utan tvekan alla nya spelserier. Även om de minskat till antalet så brukar det vara något unikt med som ser intressant ut. Något jag inte vill se är nästa COD, seriöst det räcker med att mjölka den kossan nu.
Alltså du är ute å cycklar grabben. Cod är way better than HL överhuvudtaget. Cod's nya är verkligen nåt man vill se mer av... fattar inte vfr alla har blivit så anti Cod, Black ops va ju rena floppen , men Mw2 är hur grymt som helst, grafik motorn är det inget fel på alls , är det nån gång som det spelet laggar typ till ps3an iaf inte den som är Host har kass internetlina...nej
sen hur folk eller idioter väljer å spela spelet dvs nuka, fuska osv är lite tråkit, men jämför inte HL med Cod ...
TimeSplitters 4 FÖR H*LVETE!
Någonting är då tydligen på gång för Crytek UK.
http://crytekuk.info/crytek-uk-to-make-big-announcement-at-e3...
Håller tummarna så j*vla hårt så det spricker.
lootskin@hotmail.com
Ser inte logiken med att påstå sig kunna läsa av framtiden. Och världens bästa spel = helt subjektiv, det finns ingen objektiv sanning i detta.
Ser inte logiken med att påstå att jag sa "Världens bästa spel", när jag sa "Ett av världens bästa spel"
Läste för snabbt, dock så vidhåller jag det jag sa vilket är att det är fortfarande helt subjektivt.
Episode 3 känns för sent nu. Vänta fyra år på ännu en episod på sisådär 5-6 timmar känns inte aktuellt. Detta tror jag faktiskt att Valve är medvetna om själva. Vid det här laget förväntar sig nog de flesta Half-Life 3 eller i alla fall något av samma kaliber. Det ska i vilket fall som helst bli intressant och jag hoppas att det är Gordons tur på årets E3-mässa.
Förövrigt ser jag så inåt helvete fram emot Mass Effect 3.
HL2 ep 3 OCH HL3 tack.......
Jag är HL trogen jag.
Sedan så har Valve varit grafikhoror.........tänk efter bara på hur banbrytande HL var när det kom.
Sådan grafik med lägre krav än tex. Unreal? Hmmmm......där jagade de allt grafik i ngr år.......
Haha ja, kolla bara på den här.. NOSTALGI på HÖG nivå
Det där är snyggare och bättre än Black Ops, pinsamt
Detta är från Betan 2003-2004.. 7-8 år sedan, då kanske ni förstår nu hur mycket konsolerna har hållit tillbaka PCn
Är det konsolerna som hållit tillbaka utvecklingen eller konsumenterna som gör sitt val när de köper ett spel till en viss plattform?
Gud va lättlurade ni är, Valve kommer inte göra hoppet förens dom får en ny motor, Source Engine är inte föråldrad, då den blivit uppdaterad X antal gånger dom senaste åren, men Valve väljer att inte använda motorn fullt ut för att hålla systemkraven nere, en ny motor skulle innebära nya systemkrav, dvs högre standard
Half-Life 2 ser förjävligt ut idag bokstavligen talat, och Portal 2 har sin unika grafikstil på objekten i spelet så det lurar ni er på också, lågtexturer överallt
Ser man dock på FakeFactory's jobb, som är 64-bitars senaste Source Engine, så är det MYCKET snyggare än något Valve Spel, flera gånger högre texturer, om vi säger att FakeFactory använder 100% av Source Engine, så använder Half-Life 2 endast 50%, Episode 2 60 % och Portal 2 kanske 70%
Jag kan hålla med om att Source Engine skulle kunnas köra i ett par år till, men hela problemet ligger hos Valve, som jag sa, enda sättet för oss att få ett snyggare spel än Portal 2, är om dom kommer med ny motor med nya systemkrav, Valve kommer inte tänka.. oj.. Source Engine är ju skitbra, vi kanske borde utnyttja det.. never gonna happen
Jag förstår din poäng, men detta gäller ju endast om man fokuserar på grafiken. Att HL och HL2 blev sådana succéer beror ju framförallt på spelmekaniken och storyn. Om jag inte minns fel var det väl snarare CoD2 och F.E.A.R. som var grafikmonstren 2005. Det känns som att Valve fokuserar mer på att sälja spel än att sälja sin motor, vilket gör att kraven på industriledande grafik inte är ett måste. Det är ju mer Crytek som har sådana krav på sig.
Visst men grafiken och fysiken är också väldigt viktig, kolla bara på Frostbite motorn och dess förstörelse, Half-Life 3 kommer nog erbjuda liknande förstörelse med Source Engine 2.
CoD 2 grafikmonster? Nu är du ute och cyklar, HL2 är mycket snyggare
CoD 2 = 2005
HL2: Lost coast = 2005
CoD 2 http://www.tweakguides.com/images/COD2_4.jpg
HL2 http://media.moddb.com/images/games/1/15/14422/lost_coast_01_...
*
Dom kommer ALDRIG släppa Half-Life 3 utan fullt stöd för DX11 med Tessellering m.m.
*
Nu har du väldigt fel. Valve har aldrig varit några grafikhoror. Jag säger inte att HL3 absolut inte kommer ha DX11. men möjligheten att det INTE har DX11 är fan jävligt stor.
Nu har du väldigt fel. Valve är smarta, dom behöver en ny motor för att komma ikapp Frostbite 2 och CryEngine 3, och Half-Life 3 inte skulle klara sig med gamla Source Engine, det skulle inte fungera att dom släppte HL3 utan DX11 med en gammal motor, Source Engine är 7 år gammal, Half-Life 2 är 6 år gammalt, hur länge tror du HL3 skulle överleva med Source Engine? 2-3år sen skulle det dö, däremot kör dom Source Engine 2 så överlver spelet minst 6-7år som första gjorde
Tänk logiskt för i helvete, det KOMMER att komma på Source Engine 2, det KOMMER att stödja DX11 fullt ut, det KOMMER bli ett av världens bästa spel.. det finns inget att diskutera
Frågan är bara, NÄR? Det får vi förhoppningsvis veta på E3 i År, kommer nog bli ett av tidernas bästa E3, med Half-Life 3, Battlefield 3, Diablo 3, Mass Effect 3, F.3.A.R, Duke Nukem Forever, Deus Ex 3, Rage, Dead Island, The Elder Scrolls V: Skyrim, Need For Speed: The Run, Max Payne 3, DoTA 2, Ghost Recon: Future Soldier, Fallout Online, STALKER 2 med flera.
Det är ju skapligt "bold" att gå ut och säga att dem absolut måste ha med tesselation och dx11. Dessa delar bidrar knappast till ett bättre spel på något plan, nämn något vettigt spel med dessa i dagens läge?
Sen så ser HL2 faktiskt riktigt bra ut även idag då dem uppdaterar source motorn konstant.
Frostbite motorn är ett skämt när det kommer till nätkoden, möjligen bryr sig inte casual svenssons om detta men det går inte att lira BC2 exempelvis utan att notera hur ofta man dör med fördröjning varje gång servern måste komma ifatt.
Nej där ligger unreal,quake,doom,cod whatever you name it Unreal,Quake motorerna långt före.. tar hellre det än massa orealistisk förstörelse bara för sakens skull. Ja sen när spränger en AT4 hus i småbitar eller sedan när tar granater ner väggar?
Årets spel imo blir Red Orchestra 2