Första intryck av Bulletstorm

Skägg.
10 Chambers
Första intryck av Bulletstorm

Jag har suktat efter #Bulletstorm bra länge men när vårt redaktionsexemplar gick till en frilansare fick jag vackert vänta till i förra veckan. Två timmar in känns det lika lovande som demot. Väldigt härliga miljöer med stora avstånd, framför allt på det vertikala planet vilket jag har saknat länge i spel. Storyn kan ju sorteras bort men det som egentligen stör mig mest är att fienderna inte tycks ha utvecklats sedan #Painkiller. Det är fortfarande springa rakt fram mot mig och min gevärsmynning som gäller i de flesta fall.

Visst, anledningen är säkert att göra det lättare att trixa upp dem i diverse smärtsamma jongleringsmanövrar men jag hoppas att utmaningen skruvas upp.

#blogg


signatur
Inaktiv
Första intryck av Bulletstorm

Lirar Bulletstorm just nu och tyckte att spelet blev roligt efter 50 % av kampanjen. Känns lite tråkigt och stelt dom första timmarna men blir roligare ju mer man spelar.

Tycker även att spelet är för enkelt. Spelar på Very Hard och känns inte som något motstånd om man vet hur man ska spela. Problemet i dagens spel är att man får tillgång till en AI som aldrig kan dö och sen suger botarna man möter också.

Som du säger: ingen utmaning i spelet. Fast spelet kanske inte heller går ut på det. Spelet går ut på att man ska göra snygga kills?

Skägg.
10 Chambers

Jo, förstår tanken med att göra snygga kills, därför jag drogs till det från början. Men det skulle ju vara mer givande att göra snygga kills om målen inte serverades rakt framför en.


signatur
1
Skriv svar