Homeworld 3 på gång?
Förutsatt att det inte blir action framför rymdopera är det instabuy.
Homeworld: Fortfarande det mest stämningsfulla RTS som skapats, med mest varierad singelspelarkampanj.
Bara det blir som HW1 och inte som HW2.
Vad var fel med Homeworld 2 enligt dig?
håller med dalle, hoppas de gör det mer likt ettan än tvåan. Kan inte sätta fingret på det men känslan försvann lite i tvåan. grafiken var skitbra, och jag gillar verkligen tvåan men det är något med ettan som fortfarande får mig att återvända, händer inte med hw2...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Hatar att bryta glädjeyran här, men har inside-info om att THQ håller tillbaks HW3 som incitament, medan de tvingat på Relic-studion en gigantisk Marvel-RTS-licens.
(Jag nämner dock inte vilken Marvel-licens förrän senare)
Relic är dock lagom glada över Marvellicensen, men THQ skräller att det inte blir något HW3 förrän det RTS:et är klart. För att det ligger stora pengar i licensen. Marvel hade tydligen själva begärt just Relic för jobbet.
Lite som en förälder som tvingar sina barn städa sina rum för att få lördagsgodis.
Hatar att bryta glädjeyran här, men har inside-info om att THQ håller tillbaks HW3 som incitament, medan de tvingat på Relic-studion en gigantisk Marvel-RTS-licens.
(Jag nämner dock inte vilken Marvel-licens förrän senare)
Jag kan summera: Relic äger, Homeworld äger, Marvel äger:heart:
Yes, yes! Please, please!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Det är ok, då kanske vi får se lite fler mumsiga grafiska effekter i 3an, typ som realtidsskador, splitter som finns kvar i området efter ett skepp har sprängt och orsakar sköldskador mm mm.
Varför inte simulera personal på skeppen som flyr i escape pods ibland som man tjänar på att plocka upp eftersom de har fått lite erfarenhet och kan då föra krig bättre på nästa skepp.
Det behöver ju inte vara superdetaljerat, men ngra fler gameplaylager som främst inträder när man inte slåss vore trevligt.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!