Villket är världens bästa spel?
Quake , UT99 och Half Life 1 & 2
EDIT: gillade inte Quake 3 lika mycket som resten av serien.
Hmmm, på tu man hand så skulle jag säga att Baldurs Gate:2, Civilization 4, Starcraft eller Diablo 2 är de 4 bästa spelen jag spelat fast sen så finns det ju lite SNES spel oxå som man hade ruskigt skoj med.
Jag tror nog att jag väljer Civilization 4, då fuskar jag lite lite och räknar in alla timmar man suttit med 2an och 3an oxå (1an är jag för ung för ) men eftersom 4an är bättre på ALLA plan än både 2an och 3an så väljer jag den. Varför? Det är ett spel du alltid kan gå tillbaka till, det finns ingen story du kan tröttna på (i en positiv bemärkelse), det är random kartor, det kan vara precis så svårt du vill (du kan ändra svårighetsgrad på en mängd sätt, karttyp, antal motståndare, AI-intelligens, ledare, lag, ect).
Tie-Fighter, utan tvekan. Finns inget bättre än att åka omkring i en Tie-interceptor och skjuta ner rebel scum!
En gång i tiden släppte faktist Lucas arts kvalitetsgrejor....men det var innan Mr Lucas blev korrumperad och gick över till $-sidan och släppte Bolibompa Star Wars.
Finns så himla mycket spel som man kört genom åren och aldrig tröttnat på.. Svårt att plocka fram bara ett spel och utnämna det som bättre än dom andra. Oftast så tillhör dom ju olike genres också. Men om jag ska ta det spelet som jag har roligast minnen från och som räddade mig från sporten(förlåt mig alkohol) så måste jag nog säga Ocarina of time
To be the man you gotta beat the man!