Crysis VS Call Of Duty 4.
Efter att ha spelat CoD4 demot och Crysis betan så skulle jag vilja säga att jag tror att Crysis kommer att slå CoD4 med hästlängder.
Crysis MP är en av de bättre och mer nyskapande multiplayer delarna på länge; CoD4 SP var bara flabb... :/
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
CoD4 = Modernt krig (som namnet antyder).
Crysis = Mosa aliens.
Så, redan där skiljer sig spelet otroligt mycket åt, så att jämföra dessa två titlar är inte givande IMHO.
Är trådskaparen ute efter att jämföra grafiken, så är tråden bara löjlig.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Klart att man kan jämföra 2st FPS... innehållet behöver inte vara detsamma för att det ska vara jämförbart. Har du t.ex. roligare när du spelar Crysis än när du spelar CoD4? Ganska lätt att jämföra.. ni kan ju börja fundera på vem som är löjlig; och nej, jag skapade inte tråden.
Fan varför välja jag tar båda!
Om jag måsste välja skulle det dock lätt bli Crysis "hands down"!
Har lirat COD2 multiplayer så mina fingrar blivit blodiga, fetaste MP spelet någonsin, nu har jag höga förväntningar på COD4. Crysis blir som en liten bonus som man kan lira när man tröttnat på 'mänskliga' motståndare.
The more I learn the more I realize what I dont know
Crysis multiplayer > CoD4 multiplayer.
Crysis singleplayer > CoD4 singleplayer.
Crysis grafik/fysik > CoD4 grafik/fysik.
Crysis känsla/karaktärer > CoD4 känsla/karaktärer.
Bekämpa mig med ooord!
Dum tråd, alla vet ju att Crysis slår cod4 utan minsta problem. cod4 känns redan gammalt, en trång jävla korridors shooter med oändligt med respawnande fiender som kommer på led. Grafiken är snäppet bättre än cod2 så inget att hurra över. Spelmässigt känns det stelt och animationerna är fula. Det känns definitivt mer som än mod till cod2 än ett nytt spel. Baserar detta på demot jag spelade. Crysis är så mycket mer, både tekniskt och praktisk. Cod4, kikade lite på MP filmer och det ser tråkigt ut, konsolligt... stelt aim, dumma funktioner (som att när man blir nedskjuten hamnar man automatiskt på backen och får en pistol i handen och kan fortsätta skjuta utan problem). Ljudet i cod4 är ju rena skiten, väldigt många ljud är direkt tagna från cod2, bl.a stånken, stönen och de ljuden från fienden, samma dunkande hjärtslag och flashande röda grejer när man blir träffad, samma töntiga artilleri visslande ljud när man dör och allt blir suddigt, det är inte mycket som är nytt i cod4. En rolig grej, till och med samma jävla teddybjörn från cod2 (du vet den man ska pricka i red army training uppdraget) finns med i ett litet rum i cod4, lol säger jag bara. Vapen ljuden känns inte övertygande heller. Samma jävla tjat "enemy on the second floooooor" och "Enemy in the opening" etc etc etc...
Ofta vet man inte vart fienden skjuter ifrån innan man är död på fläcken. AI'n vad riktigt dum och dålig också, precis som cod2... FI bara springer på utan att tänka, han dör, försvinner och en ny FI ersätter hans plats, det finns många förutbestämda platser från vart FI ska stå och skjuta ifrån och ta skydd. Vilket är dåligt.. hatar skriptade spel.
Crysis och andra sidan är stort, fritt och öppet. Grafiken är ett stort steg framåt och ett mycket trevligt plus, medan cod4 känns långt från next gen. relativt snygga texturer på vissa ställen ja, ganska snygg rök, snygga modeller and that's it. Kolla bara på alla detaljer när du spelar crysis demot. Ni som baserar era erfarenheter på crysis betan kan jag säga tänk om, det var väldigt dåligt optimerat, fullt av buggar och Shore banan var dåligt konstruerad. cod4 är så mycket enklare och simplare ändå. När man spelar får man en känsla av att utvecklarna har vart lata på nått sätt, med tanke på hur mycket som är medtaget från cod2 osv. Ni som inte har så snabba datorer kan ju hoppa över crysis, så blir det mer åt oss Ni kan ju tillägna er år UT3 som är så mycket mindre krävande, min polare spelade på ett 9800pro och en p4 + 1gb minne. Flöt på fint. Crysis, med världens mest avancerade grafik motor däremot kräver lite andra grejor i datorn ^^,
Cheers
Ps, ni glömmer att en stor del av crysis är det människor man kämpar mot, allt detta snack om "gillar inte aliens" osv. Alierna ser mycket bra ut och kommer definitivt förgylla spelet. Om man jämför med far cry, hoppande svårdödade muterade apor/människor är ju inget vidare, men Aliens är ju en helt annan femma och kommer bli något helt annat, speciellt när dom är så hemskt verkliga och detaljerade. Hela zero-gravity delen av spelet kommer bli såå nytt och häftigt att ni kommer bli slagna av stolen, försök jämföra det med cappiga cod4.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
tyvärr liknar det mer som att det blir COD över crysis.. grafiken i crysis var utan tvekan jätte schyst men... köp det.. ha ett ok SP lir.. eller så kan man spela MP dvs.. battlefield med bättre grafik.. självklart kan du spränga några små plåthus eller kapa av dom små palm träden men jag är lite besviken.. det var inte mycke man kunde röjja i crysis..
Det är ett demo...... Långt från hur stort och innehållsrikt spelet är. Dessutom är det inte bara små palm träd och plåthus som är förstörbart. Det mesta i spelet är dynamiskt förstörbart inklusive stora träd. Kommer finnas mycket i zero-g delen som är förstörbart också. Dessutom är "röjja" som du beskriver det inte meningen med spelet utan en realistisk möjlighet i spelets fysik, från början tänkte man inte ha förstörbar terräng i spelet så vi är mycket glada att dom lyckades. Cod däremot är inget i jämförelse. Du jämför en repetiv, lineär korridors shooter med ett nyskapande, öppet, dynamiskt och väldigt detaljrikt spel. Det är som att jämföra en skoda med en mercedes.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Asså jag har tänkt på en sak om man vill få Fetaste Multiplayer Uplevelsen och typ Skiter i Singel Player vad är bäst då ...
igenligt mig Call Of Duty 4 vad tycker ni, jag kan ongra mig om mi säger att jag har fel och varför, så komigen nu
Remember remember the fifth of November
Glömde även att säga att editorn till Crysis är långt mycket mäktigare än hela CoD4 någonsin kan eller kommer att bli.
Seriöst, funderat på att tatuera in "Fanboy" i pannan?
Varje tråd du skriver i så dumförklaras folk med annan åsikt än dig, och Crysis är din bibel.
Inse att folk inte tycker som du, och Crysis inte är världens bästa spel?
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Jag har absolut inget emot Crysis (har lirat både det sp/mpbetan och cod4-demot) Men...jag väjer ändå Cod4 i första hand, kommer säkert skaffa Crysis lite längre fram, detta på grund av att det är så pass krävande som det är, samt att det blir kostnadsfråga också i och med att jag blir tvungen att skaffa bättre hårdvara. Är sugen på crysis också men cod4 ser helt ok ut och är inte lika krävande. Sedan att det kommer vara "mod-vänligt" är ju ett plus även det.
Nothing is Power without Control
Glömde även att säga att editorn till Crysis är långt mycket mäktigare än hela CoD4 någonsin kan eller kommer att bli.
Seriöst, funderat på att tatuera in "Fanboy" i pannan?
Varje tråd du skriver i så dumförklaras folk med annan åsikt än dig, och Crysis är din bibel.
Inse att folk inte tycker som du, och Crysis inte är världens bästa spel?
OJOJOJ.. softa! Och du är inte en fanboy som just nu dumförklarar dig själv för att någon annan har en annan åsikt än dig själv?
Sluta snacka skit - har aldrig sagt att Crysis är världens bästa spel; sa bara att Crysis > CoD4 och att jag vilken stund som helst har Crysis editorn än CoD4 editorn; och det är väl just detta denna tråd handlar om din jävla flundra?
Så ta och softa för fan, du behöver inte komma med en massa personliga angrepp som inte har någon grund bakom sig.
Crysis är nu tillsammans med Half-Life världens bästa PC spel enligt engelska PC Gamer, tillsammans med Half-Life 1.
"Just got my latest December issue of PCGamer and they have the world's first Crysis review. It got a 98%, which is pretty damn good for PCGamer standards. They also mentioned the single player takes around 12 hours to complete.
Highs: A graphical powerhouse, immersive, open-ended sandbox that encourages emergent gameplay, well-placed storyline, meticulously detailed; engrossing multiplayer, included map editor.
Lows: Alien AI not as spectacular as North Korean AI; enemies can sometimes absorb too much damage; a few minor glitches.
Bottom Line: Destined to be a classic, Crysis is a creative and technological marvel that eclipses every other shooter released this year."
Skoj att dom ger det så bra så folk kanske slutar tjöta om att det endast är grafik, för helt ärligt har djungel miljön varit det mest intressanta i mitt perspektiv.
Hur som helst tar jag Crysis före COD4 vilken dag som helst.