Nytt spelläge på väg till Dawn of War II
Många kanske förväntar sig för mycket, t.ex. att deras favoritarme skulle vara med. Men det är inte lätt att balansera, speciellt då spelet redan har 4 väldigt olika faktioner.
Sen är kampanjen och multiplayer ett riskfyllt val de gjort, då de skippat base building helt och satsar på ett action-RTS. Tittar man på SC2 ser det precis ut som SC fast i 3D, innovation är inget Blizzard vågar sig på direkt.
Jag gillar DOW2, fast jag suger i multiplayer.
Här är lite mer kommentarer i en artikel på 1up:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175798
Står bland annat
Ottosson comments that Relic wants to see the reception of this mode before trying to add more commanders.
Så om det blir populärt kommer de lägga ner mer tid och göra mer alternativ till Last Stand.
Många kanske förväntar sig för mycket, t.ex. att deras favoritarme skulle vara med. Men det är inte lätt att balansera, speciellt då spelet redan har 4 väldigt olika faktioner.
Sen är kampanjen och multiplayer ett riskfyllt val de gjort, då de skippat base building helt och satsar på ett action-RTS. Tittar man på SC2 ser det precis ut som SC fast i 3D, innovation är inget Blizzard vågar sig på direkt.
Jag gillar DOW2, fast jag suger i multiplayer.
Sen är SC världens bästa RTS genom tiderna + att SC2 är inte SC med bättre grafik...Dem har en massa nya units+ att många gamla units har en sidomutation om man ens kan säga så..Så varför ändra på en vinnande koncept?? Blizzard är ju inte retards
Sen är SC världens bästa RTS genom tiderna + att SC2 är inte SC med bättre grafik...Dem har en massa nya units+ att många gamla units har en sidomutation om man ens kan säga så..Så varför ändra på en vinnande koncept?? Blizzard är ju inte retards
Det är klart att det finns nya enheter etc, men det är ändå en Starcraft rehash. "Världens bästa RTS", det är en smaksak. Men det är populärt, precis som WoW.
Det är förstås inte bara Blizzard som kör på i gamla spår, det är väldigt vanligt i hela branchen.
Låter bra på papper, men hur avancerat kan det bli med 3 enheter och de få förmågor de har? Skulle väl då vara att man måste attackera andra fiender än de närmsta och välja melee/range när det passar.
Tanken är den att du får XP och levels för den commander man spelar. Men man ökar inte stats, utan köper wargear för XP. Så det är en variant för multiplayer där wargear används (finns inte i vanliga multiplayer).
Sen är det förstås en "king of the hill" variant, men det är co-op mot AI:n och inte så dumt som ett extra spelmode att köra. Även om det är begränsat just nu vilka commanders man kan köra. Men se mitt inlägg ovan, det kan komma fler om det blir populärt.
Wargear finns visst i vanlig MP, man levlar jue sin commander och väljer ny utrustning. I alla fall när jag körde beta, och statsen går upp automatiskt.
Javisst, det stämmer. Men det är inte samma som i kampanjen utan specifika upgraderingar som ger commanders extra abilities. De är förstås alltid samma i vanlig multiplayer, och sparas inte mellan games.
Last Stand är betydligt mer likt ett slags kampanj co-op scenario än standard multiplayer.