Bungie ynglar av sig
Dom mest innovativa idéerna har mestadels kommit ifrån småföretag, dom större tenderar att satsa på säkra projekt. Så det kan verkligen bli intressant att se vad dom kan tänkas hitta på!
Fast, nu vet jag inte direkt vad Halo kom med för något nytt, snarare var det väll en perfektion (kan diskuteras) av tidigare koncept. Fast å andra sidan har jag för mig att minnas att Halo projektet var väldigt annorlunda från början, något slags mmofps om jag inte misstar mig helt, tyckt till och med minnas dinosaurier.
Fast å andra sidan har jag för mig att minnas att Halo projektet var väldigt annorlunda från början, något slags mmofps om jag inte misstar mig helt, tyckt till och med minnas dinosaurier.
Vad jag vet så var det tänkt som ett RTS, men gjorde ett FPS av det. Fast dom gjorde Halo Wars vilket var en flopp.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Fast å andra sidan har jag för mig att minnas att Halo projektet var väldigt annorlunda från början, något slags mmofps om jag inte misstar mig helt, tyckt till och med minnas dinosaurier.
Vad jag vet så var det tänkt som ett RTS, men gjorde ett FPS av det. Fast dom gjorde Halo Wars vilket var en flopp.
För det första var det Ensemble som utvecklade Halo Wars, inte Bungie.
Och för det andra är det väldigt fel att kalla Halo Wars för en flopp. Vid lansering låg det tvåa på försäljningslistan i Storbritannien, efter Killzone 2. Det sålde tre gånger så mycket som C&C: Tiberium Wars, vilket gör det till det snabbast säljande strategispelet på konsol och ungefär en månad efter lanseringen rapporterade Microsoft att 1 miljon kopior hade sålts. Med andra ord... Ingen flopp.
Du kanske inte gillade spelet personligen, men att det skulle ha floppat stämmer inte alls.