EA antyder: Dragon Age 4 visar att det inte räcker med bra singleplayer-spel
EA kanske ska prova göra ett BRA singelplayer spel innan man gör ett sådant uttalande.
Men EA sa ju just att de skall göra flera Need for Speed!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
https://imgur.com/a/0uvTRR5 klockren reklam under ditt inlägg ändå
haha verkligen!
Jag gillar de blygsamma slutsatserna de drar, där de "kommer fram till" att det inte "räcker" med ett bra singleplayer-spel för att tjäna storkovan. Tydligen inga som helst reflektioner över ifall deras spel verkligen är så bra som de tycks tro eller så. Det ska bli intressant att jämföra siffrorna mot andra kommande singleplayer-titlar som t ex Witcher 4.
Vem vet, när det släpps kanske det "räcker" med ett bra singleplayer-spel igen.
Otroligt många skippade det för att säga emot med plånboken för att spelet pushade på med för mycket woke, se detta klippet tex:
https://youtu.be/9ixjbMvvCOc?si=Elzj_7-oo7J1Km2B&t=119
Säger mig ingenting i sammanhanget. Till skillnad mot dig är jag inte rädd för lite av det du kallar "woke", och att det finns folk som väljer bort ett spel för en sådan bagatell kommer för evigt att vara en gåta för mig.
Haha dom har verkligen ingen aning om vad dom sysslar med. Nästan imponerande i sin inskränkthet. Är faktiskt 100% säker på att bra singleplayer rpgs kommer fortsätta sälja bra.
Då måste man ju släppa bra spel dock och där gick dom enligt mig verkligen bet med senaste iterationen av dragon age. Ren smörja.
Aja skit i EA dom kan fortsätta med sin sörja finns massa spännande på g. (Det där vampyrspelet från polackerna såg så häftigt ut. Det är väll också singeplayer dessutom).
Mitt nästa spel blir kingdom come 2 och ojsan det är visst också singleplayer? 😀
Edit: måste bara flika in att chefen i texten tyckte da4 hade bra berättande. Tycker det var en av de absolut svagare punkterna. Vad lever denna herre under för sten?
Föredrar mmo/coop/multiplayer framför singleplayer numera.
Jag tröttnar allt som oftast snabbt när det kommer till singleplayer, undantag finns såklart,ett bra och underhållande spel är ju vad det är oavsett.. nu senast var väl Indiana Jones ett sådant, dragon age 4 hörde tyvärr inte dit...
"Dragon Age hade en lyckad lansering och fick goda recensioner från både kritiker och spelare."
Vilka spelare?
Steam:
63% positiva (nya recensioner)
70% positiva (alla recensioner)
Metacritic:
Metascore 82/100(!!!) (baserat på 73 recensioner)
User score 3.9/10
Detta är inte alls imponerande för en mångårig mastodontproduktion. Jag kunde se när jag såg siffrorna för samtidiga spelare några veckor efter release att det här aldrig skulle gå ihop utan ett mirakel. Glappet mellan gamers och kritiker visar att något inte stämmer, och jag litar mer på den förstnämnda kategorin. Jag är fortfarande helt övertygad om att saker inte gått rätt till när Metascore ligger på 82/100. Jag misstänker starkt att många recensioner är köpta. Som tur är har det marginell påverkan på försäljningen. Någon som har en annan teori varför det sammanlagda betyget från 73 kritiker är så högt? Är det så att Veilguard är så komplext att förstå sig på så att vi vanliga dödliga saknar kapacitet att se storheten? Man blir ju nyfiken.
FZ gav förövrigt Veilguard 2 av 5 i betyg vilket är mer överensstämmande med folkets dom.
De vill tydligen skylla på allt förutom att det helt enkelt inte var ett bra Dragon Age-spel.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
De vet precis vad det rör sig om men man får ju inte säga som det är idag. Spelet var inte riktat till fans eller gamers och det handlar inte om Dragon Age, det handlar om författarnas personliga mentala ohälsa och de använde DA som ett fordon för att berätta om just det, plus den poänglösa ideologin de försöker kränga på folk som ingen bryr sig om. Det var ren idioti och inkompetens, och inget annat.
Nog för att jag uppskattar Veilguard men de har verkligen tappat bollen där på många sätt. Det är inte tillräckligt mörkt, allt man säger är ändå samma sak och det tar för lång tid för companions att bli intressanta. Jag kommer ändå spela klart det för jag faktiskt har kul med det men det kunde varit så mycket bätte!
Live service är å andra sidan inte min grej alls. Helldivers 2 är riktigt kul då och då men som spelartyp är det inget jag är intresserad av generellt. Nog för att att man är i minoriteten där men det finns så många exempel på lyckade single player-spel som redan nämnts i tråden. Tröttsamt tankesätt av kostymnissarna, men deras jobb är väl också bara att se på investering kontra vinst också.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Tycker 1,5 miljoner ex är riktigt bra för vad spelet faktiskt förde till bordet. En story som var rip off på Mass Effect 2 och förde mycket av storyn vidare ganska onyanserat. Höjdpunkter var (vissa) companion missions helt klart, och finalen var ju ändå fet. Hade ganska kul rakt igenom, men inte mer än så. 1,5 miljon ex, ganska bra ändå!