Ninja Gaiden 4 är Microsofts hemliga spel

Robot
Ninja Gaiden 4 är Microsofts hemliga spel

Och Ninja Gaiden 2-remake släpps... i dag.

#ninja-gaiden-2-black, #ninja-gaiden-4

Medlem

OMG! Hyyyype!!!

Medlem

PlatinumGames + Team Ninja. Bara det sammarbetet låter fantastiskt. Det här kan inte bli dåligt!

NuZ
Testpilot

Hype!!!!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Trevliga nyheter 😊

Medlem

Ghostrunner i tredjeperson alltså!

Medlem

Åfan. Vore ju inte alls fel

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det är en remaster av tvåan och inte en remake eller?
Enligt information från andra ska det även släppas på PC idag.

Geeks Gaming

Jag älskar när man surprisedroppar spel såhär ❤️

Medlem

”Sändingen avslutades med beskedet att Ninja Gaiden 2 Black (som är en remake av NG2) släpps till Xbox Series... i dag.”

…och på Xbox Game Pass, dessutom!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det är en remaster av tvåan och inte en remake eller?
Enligt information från andra ska det även släppas på PC idag.

Det är en remake med Unreal Engine 5

signatur

PEACE✌️

Medlem

Hittar det inte på gamepass pc

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

NG2 black shadowdrop. Va fan ska chefen säga när jag meddelar att jag tar semester imorn?
Är ju med i alla ninja gaiden grupper och detta var ju vårt drömspel som Team ninja fipplat bort grundkoderna till. Ingen såg ju detta komma alls!!

Medlem

Herregud vilka goda nyheter!! Gamepass är revolution!!

Forza Gamers!!

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Det kommer till PS5 också enligt Koeis trailer, tack å lov!

Medlem

"Sändingen avslutades med beskedet att Ninja Gaiden 2 Black (som är en remake av NG2) släpps till Xbox Series... i dag."

https://store.playstation.com/sv-se/product/JP0106-PPSA26679_...

Releasehästryttare

NINJA GAIDEN 2 BLACK ÄR PÅ STEAM MED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://store.steampowered.com/app/3287520/NINJA_GAIDEN_2_Bla...

Releasehästryttare

Take on the role of Ryu Hayabusa, a ninja who has inherited the legendary “Dragon Sword” and takes on battles across the world, in this graphic remaster of the popular high-speed ninja action title that returns after 15 years!

1. The world of “NINJA GAIDEN 2” remastered with rich visuals!
The stages, characters, effects, and lighting have been completely redesigned and remastered to provide realistic visuals. Unreal Engine 5 has been utilized to create stunning current-generation graphics, allowing players to immerse themselves more deeply in the story's world.

2. High-speed x violent action further evolved with the latest graphic expressions!
Gore elements such as dismemberment and blood have been remastered to enhance the action experience. Players can enjoy high-speed, violent action using a wide variety of weapons and techniques, including Japanese swords, shurikens, Kusari-gamas, and tonfas.
Note: The dismemberment feature can be toggled on and off in the Options menu.

3. Additional characters, mode for beginners, and elements from subsequent spin-off titles are also included!
This remaster includes additional elements from spin-off titles released after the original. Players can control three additional characters: Momiji, Ayane, and Rachel. The game also includes "HERO PLAY STYLE" mode that provides automatic support in challenging situations, making it accessible for those who may not be confident in their action skills.

Medlem

Jag var på FZ i någon timma, läste Fredriks förhandstitt av AC: Shadows, och kommenterade i forumet. Sen öppna jag X som direkt servera nyheten om NG4. Varpå jag tänkte Oh shit! Det här måste jag tipsa FZ om!

Skyndade mig att nyhettipsa FZ och hela världen ASAP! Bara för att upptäcka att FZ redan postat en nyhet om Ninja Gaiden 4… för 3 timmar sen! Jag får lära mig att söka nästa gång. ^^;

Spelet ser spännande ut.
Jag tycker om serien. Särskilt ifrån NES trilogin upp till Ninja Gaiden 2. De har format mina ungdomsår. Jag som de flesta föredrog också Xbox-spelen (Ninja Gaiden Black) framför de censurerade Sigma-spelen och PC remaken. Hoppas 4:an lever upp till de tidigare spelen. Mängden blod på skärmen talar om det. Jag vet inte varför jag inte riktigt klickade med 3:an och har jag inte testat den tecknade som kom.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Skrivet av Hanzo:

Skyndade mig att nyhettipsa FZ och hela världen ASAP! Bara för att upptäcka att FZ redan postat en nyhet om Ninja Gaiden 4… för 3 timmar sen! Jag får lära mig att söka nästa gång. ^^;

It happens to the best of us

Medlem

Är NG2 Black en bra inkörsport för nån som aldrig lirat dessa spel?

Medlem
Skrivet av culliford:

Är NG2 Black en bra inkörsport för nån som aldrig lirat dessa spel?

Ja. Den allra bästa är NG Black 1 men den finns inte så lätt att få tag på. NG 2 är ett bra spel, men NG 1 är snäppet vassare.

Kolla gärna på någon letsplay eller liknande av NG Black i 20 min så du får en intro till serien. Det är en väldigt tunn och B-film ostig story. Det är ju ett splatter actionspel.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hittar det inte på gamepass pc

Du behöver Game Pass Ultimate

signatur

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hanzo:

Ja. Den allra bästa är NG Black 1 men den finns inte så lätt att få tag på. NG 2 är ett bra spel, men NG 1 är snäppet vassare.

Ninja Gaiden Black är bakåtkompatibelt på Xbox (körs fint på Series X|S, och är lite upphottat dessutom med en One X Enhanced-version). 50kr på rea för tillfället!

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ninja Gaiden Black är bakåtkompatibelt på Xbox (körs fint på Series X|S, och är lite upphottat dessutom med en One X Enhanced-version). 50kr på rea för tillfället!

Se därja. Jag levde med uppfattningen att NG Black var svår att få tag på… men för de med en modern Xbox är det som hittat!

signatur

Medlem

Fan vad fett! Jag ska inte klaga men varför inte Ryu Hayabusa? Mannen alla vill återse!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

NG 2 är ett bra spel, men NG 1 är snäppet vassare.

Intressant take här. Om NG 2 black är vad black var till första ninja Gaiden så betyder det att det nu kommit den färdiga och perfektade versionen tänker jag.

Ninja Gaiden 2 var ganska långt ifrån färdigt när det kom ut och fick aldrig en förfinad version (Sigma var ett annat spel om du frågar mig och många andra då de tog bort en del av vad dom som var grundläggande ambitionen). Tycker NG 2 har högre peaks än föregångaren och är bättre mechanics i grunden. Därför har vissa fans denna som favorit, mig inkluderad. Men många dåliga oklara sektioner. Så hoppas black fixar till detta. I så fall kan NG 2 black vara ett bättre spel och kan anses av flertalet vara det bättre spelet. Men får spela under helgen och testa jag vet ju inte vad de gjort här än egentligen.

1
Skriv svar