Hollow Knight: Silksong-löfte: "Spelet finns och kommer släppas"
Originalet var inte i närheten av bra nog för den här hypen kring ett spel utvecklarna uppenbarligen inte ens vill göra.
Huh? Det blev väl väldigt positivt mottaget av spelare och sålde/säljer ju riktigt bra 🤔
Sen kan ju såklart inte alla tycka om spelet men att påstå att det inte var bra nog är lite märkligt
Huh? Det blev väl väldigt positivt mottaget av spelare och sålde/säljer ju riktigt bra 🤔
Sen kan ju såklart inte alla tycka om spelet men att påstå att det inte var bra nog är lite märkligt
Syftar på årtal av spekulation och grävande efter hintar om hintar av releasedatum som att det vore Half-Life 3. Det var en helt ok 2D-indie i raden av helt ok 2D-indies. Varken mer eller mindre.
Syftar på årtal av spekulation och grävande efter hintar om hintar av releasedatum som att det vore Half-Life 3. Det var en helt ok 2D-indie i raden av helt ok 2D-indies. Varken mer eller mindre.
Enligt mig är det ett mästerligt spel. Det hade även en känsla i atmosfären likt FromSoftwares spel, vilket förmodligen gör att jag gillar det så pass mycket som jag gör. Inte många, eller något, spel som lyckats med det som jag har lirat förut tror jag. Det känns mer "Soulslike" än många andra som försöker efterlikna just Soulslikes.
Sen har jag gett upp på ett releaseår eller datum sedan länge, Silksong kommer när det kommer. Om det lever upp till föregångaren återstår även att se.
The more I practice, the luckier I get.
Syftar på årtal av spekulation och grävande efter hintar om hintar av releasedatum som att det vore Half-Life 3. Det var en helt ok 2D-indie i raden av helt ok 2D-indies. Varken mer eller mindre.
Hade det ”bara” varit ett helt okej spel hos alla spelare, hade aldrig denna hype existerat. Kan jag tycka säger det mesta.
Hade det ”bara” varit ett helt okej spel hos alla spelare, hade aldrig denna hype existerat. Kan jag tycka säger det mesta.
Jepp håller med till 100. Sen är det ju inte konstigt att ett litet indie team som får en gigantisk succé med sitt första spel inte lyckas följa upp förväntningarna från spelarna eller sätta några rimliga förväntningar själva. Det är ju både underbart att få en sån framgång, men också nästintill omöjligt att följa upp. Hur hanterar man hundratusentals fans som nu förväntar sig att du inte bara gör ett till spel, men att det ska bli bättre också.
De får ju skylla sig själv lite genom att de annonserade det alldeles för tidigt och att de valt att vara alldeles för tysta. Så tysta att minsta lilla ljud från någon som ens är någorlunda nära produktionen av spelet vänds på i all evighet.
Förstår Team Cherry, måste vara otroligt tufft. Förstår också de som vill veta mer. Även om jag kan tycka att de bara borde chilla lite och göra något annat med sin tid tills det väl släpps
Förstår Team Cherry, måste vara otroligt tufft. Förstår också de som vill veta mer. Även om jag kan tycka att de bara borde chilla lite och göra något annat med sin tid tills det väl släpps
Men samtidigt kanske de inte har det så tufft? Det är ju oss spelare som hypeat upp det medan de själva möjligen bara sitter lugnt och arbetar.
Studion var aldrig stor och vill de överträffa originalet så har de en del att göra. Visst, dumt att gå ut och utannonsera spelet kanske, men folk hade nog varit lika sne och arg på dem (att man ens kan vara det nu är märkligt) om de var tyst istället.
Vi får väl se inför och efter release vad de säger då det kanske kommer någon dev diary eller något. Kanske NoClip gör något?
Men samtidigt kanske de inte har det så tufft? Det är ju oss spelare som hypeat upp det medan de själva möjligen bara sitter lugnt och arbetar.
Studion var aldrig stor och vill de överträffa originalet så har de en del att göra. Visst, dumt att gå ut och utannonsera spelet kanske, men folk hade nog varit lika sne och arg på dem (att man ens kan vara det nu är märkligt) om de var tyst istället.
Vi får väl se inför och efter release vad de säger då det kanske kommer någon dev diary eller något. Kanske NoClip gör något?
Nä det är väldigt sant. Föll i fällan att anta någonting gällande Team Cherry Hoppas såklart att de inte påverkas negativt av det och kan fokusera på det de vill göra, och göra just det så bra som möjligt!
Originalet var inte i närheten av bra nog för den här hypen kring ett spel utvecklarna uppenbarligen inte ens vill göra.
Meh, inte värre än Beyond Good & Evil 2
Kommer ju visas med Switch 2 i April såklart!
Ah det skulle vara smart om det kommer som ett release spel till Switchen och jag kan verkligen se det. Men det kommer att göra väntan väldigt svår om Switchen inte kommer förräns runt November.
Ah det skulle vara smart om det kommer som ett release spel till Switchen och jag kan verkligen se det. Men det kommer att göra väntan väldigt svår om Switchen inte kommer förräns runt November.
Du kan vara lugn, den kommer i Juni eller kanske sen Maj till och med!
Men samtidigt kanske de inte har det så tufft? Det är ju oss spelare som hypeat upp det medan de själva möjligen bara sitter lugnt och arbetar.
Studion var aldrig stor och vill de överträffa originalet så har de en del att göra. Visst, dumt att gå ut och utannonsera spelet kanske, men folk hade nog varit lika sne och arg på dem (att man ens kan vara det nu är märkligt) om de var tyst istället.
Vi får väl se inför och efter release vad de säger då det kanske kommer någon dev diary eller något. Kanske NoClip gör något?
Exakt så.
Spelet kommer när det är klart. Det är bättre det får ta sin tid så det blir bra.
Tyckte mer om ori-spelen är hollow knight.
Det var för stort för sitt eget bästa med för få sparningspunkter.
Instämmer! Metroidvania är kanske min favoritgenre och jag hade skyhöga förhoppningar på Hollow Knight. Jag gav dock uppe efter kanske 8 timmar. För långt mellan sparpunkterna och dessutom störde jag mig på kartan, eller rättare sagt bristen på karta.
Originalet var inte i närheten av bra nog för den här hypen kring ett spel utvecklarna uppenbarligen inte ens vill göra.
Precis som termen "Metroidvania" uppstod för att beskriva genren som definieras av Metroid och Castlevania, har Hollow Knight nu blivit en modern statussymbol inom samma kategori. Spelet är så framstående att många som missade den äldre Metroid-eran numera relaterar till genren främst genom Hollow Knight.
Att det är ett indie spel bör inte ses ner på. Jag skulle vilja säga att i mina ögon att det står högre än både 2D Metroid och Castlevania spel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Sen är det ju inte konstigt att ett litet indie team som får en gigantisk succé med sitt första spel inte lyckas följa upp förväntningarna från spelarna eller sätta några rimliga förväntningar själva.
Det är inte deras första spel. Men du vill nog inte spela föregångaren till Hollow Knight.
Instämmer! Metroidvania är kanske min favoritgenre och jag hade skyhöga förhoppningar på Hollow Knight. Jag gav dock uppe efter kanske 8 timmar. För långt mellan sparpunkterna och dessutom störde jag mig på kartan, eller rättare sagt bristen på karta.
Karta får du ju köpa hos handelsmannen som säljer kartor. Missar du området du gått genom så finns kartan ändå att köpa där i byn.
Men annars finns en interaktiv karta online som kan hjälpa. Själv spelar jag nu helt utan karta då jag kan områderna utantill i huvudet då man bör kunna det för att klara ut det under 5 timmar.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.