Godfall-utvecklaren sägs ha "lösts upp"

Robot
Godfall-utvecklaren sägs ha "lösts upp"

Oklart vad som egentligen har hänt.

#Counterplay-games, #Godfall

Medlem

Jag diggade spelet

Medlem

Inte hört talas om spelet men de kanske inte klarade av att rita tillräckligt med karaktärerninprofilpose som tittar ner i marken?

Medlem

Mycket bra. Lägg ner fler utvecklarstudios. Det finns tillräckligt med spel redan.

Medlem
Skrivet av pazu:

Mycket bra. Lägg ner fler utvecklarstudios. Det finns tillräckligt med spel redan.

Vad gör du ens på en spelsite? Låter som du ogillar spel.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Va? Vad får dig att tro det? Jag älskar alla bra spel som släppts. Problemet är att jag inte har tid att spela alla de. Så när nya spel släpps, även om de är bra så har jag inte någon anledning att ens titta på de. Det ska MYCKET till för att jag ska titta på nya spel. Det räcker inte med att de är bra. De ska vara något utomordentligt extraordinära. Hur många spelutvecklare har den kreativa förmågan att skapa något sådant? Inte många kan jag säga. De flesta spelutvecklare är dåliga.

Medlem
Skrivet av pazu:

Va? Vad får dig att tro det? Jag älskar alla bra spel som släppts. Problemet är att jag inte har tid att spela alla de. Så när nya spel släpps, även om de är bra så har jag inte någon anledning att ens titta på de. Det ska MYCKET till för att jag ska titta på nya spel. Det räcker inte med att de är bra. De ska vara något utomordentligt extraordinära. Hur många spelutvecklare har den kreativa förmågan att skapa något sådant? Inte många kan jag säga. De flesta spelutvecklare är dåliga.

Ganska krasst synsätt att skriva att de flesta är dåliga. Vad sägs om att alla inte delar samma smak av spel?

Trist att folk behöver tappa sina jobb nu när det är rätt svårt att hitta nya om du inte utmärker dig, till och med som programmerare.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Är ett troll konto... förstår inte hur personen inte blivit bannad än från forumet

Medlem
Skrivet av pazu:

Misstänker att du kanske inte vet om att du inte är universums centrum. Alla spelutvecklare gör inte spel för dig eller för alla och många har jättemycket tid att spela spel. De flesta av de idag bästa spelutvecklarna var dessutom dåliga i början, så man måste ju börja någonstans. Men visst, tittar man på allt skräp som släpps på Steam varje år - som ingen direkt spelar - så är det ju inte spelutvecklare utan oftast "one-shit-wonders" och dessa "utvecklare" (som ofta är få och inte ens en "studio") försvinner ju automatiskt.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Ganska krasst synsätt att skriva att de flesta är dåliga. Vad sägs om att alla inte delar samma smak av spel?

Trist att folk behöver tappa sina jobb nu när det är rätt svårt att hitta nya om du inte utmärker dig, till och med som programmerare.

Vadå, har vi nån slags plikt att tycka att de flesta spel är bra?

Ska man tycka det är bra att folk utvecklar spel som inte är bra, bara för att de ska få behålla sina jobb?

Absurt.

De flesta spel går med förlust. I alla fall sa man så förr.

Jag håller med pazu. Jag tycker spelmarknaden är övermättad och därmed att alldeles för många utvecklare sysslar med fel sak.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ska man tycka det är bra att folk utvecklar spel som inte är bra, bara för att de ska få behålla sina jobb?

Absurt.

Jag håller med pazu. Jag tycker spelmarknaden är övermättad och därmed att alldeles för många utvecklare sysslar med fel sak.

Som medlem sen 2007 har du plikt att vara en förebild för de yngre medlemmarna. Vi måste alla hjälpas åt att få ett mindre toxiskt forum. Bättre att säga att jag gillar bara en liten del spel, än att skriva majoriteten av spel är dåliga.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Hundratusentals "gamers" har valt att prova på spelutveckling som karriär men upptäckt att det inte är så enkelt. Nu får de hitta jobb som faktiskt behövs istället. Inget dåligt med det.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Som medlem sen 2007 har du plikt att vara en förebild för de yngre medlemmarna. Vi måste alla hjälpas åt att få ett mindre toxiskt forum. Bättre att säga att jag gillar bara en liten del spel, än att skriva majoriteten av spel är dåliga.

Räknas det på riktigt som toxiskt nu för tiden att vara lite negativ? Man måste ju får uttrycka sina åsikter även om dom inte alltid är positiva. Tänk vad tråkigt forumet hade blivit om 100% av alla kommentarer var PK, tillrättavisade och höll sig inom "åsiktskorridoren"

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av pazu:

Håller inte med dig om att spel behöver vara utomordentligt extraordinära för att vara värda uppmärksamhet. Då skulle kanske 5 spel per år kvalificera. På ett bra år.
Men jag tycker utan tvekan att det släpps för många medelmåttiga spel som bara en sämre kopia av en kopia på något annat spel.

Skrivet av Slimebeast:

Absurt.

Exakt. Funkar precis likadant i alla andra marknader. Serverar en restaurang dålig mat kommer den inte få några kunder. Man går ju inte dit och äter bara för att stötta.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Alltid lika kul att läsa om Pazu och hans trollande som folk ständigt faller för.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Håller inte med dig om att spel behöver vara utomordentligt extraordinära för att vara värda uppmärksamhet. Då skulle kanske 5 spel per år kvalificera. På ett bra år. Men jag tycker utan tvekan att det släpps för många medelmåttiga spel som bara en sämre kopia av en kopia på något annat spel.

5 per år?! Högst 2. HÖGST!

Medlem
Skrivet av pazu:

5 per år?! Högst 2. HÖGST!

Vilken fattig spelvärld det hade varit med 2 spel per år. Då hade spelmarknaden garanterat imploderat, och max 2 utvecklare hade existerat om alla spel utom de extraordinära skulle försvinna.

Tråkigt för alla barn om endast vuxenspel som får 10/10 skulle få finnas. Väldigt sällan spel som är anpassade för barn är extraordinära. Astrobot möjligen, men det har jag inte testat.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Håller inte med dig om att spel behöver vara utomordentligt extraordinära för att vara värda uppmärksamhet. Då skulle kanske 5 spel per år kvalificera. På ett bra år.
Men jag tycker utan tvekan att det släpps för många medelmåttiga spel som bara en sämre kopia av en kopia på något annat spel.

Exakt. Funkar precis likadant i alla andra marknader. Serverar en restaurang dålig mat kommer den inte få några kunder. Man går ju inte dit och äter bara för att stötta.

McDonalds, KFC serverar dålig mat, och är ändå bland de största.

1
Skriv svar