Vilket är era mest värdefulla spel?
Vad är era mest värdefulla spel i era samlingar?
Förutom Neo Geo AES spelen som Magician Lord som kostar flera tusen, Metal Slug MVS konverteringen så har jag
Little Samsong som köptes för 50kr,
Pokemon DX till GC, köptes för 50kr på Gamestop.
Komplett Rayman till jaguar i nyskick
Cannon spike
Turtles Hyperstone heist
Pokemon Soul silver
Pokemon Emerald
Pokemon White
Antagligen mina gp32 spel
Duck Tales 2 Nes SCN
Med konsoler så borde Virtual Boy eller Gizmondon vara de mest värdefulla/dyraste jag äger.
Ägde en komplett Apple/bandai Pippin förr, antagligen hade den varit värd galet mycket idag.
Jag är på jakt efter Dragon force till Saturn, men det kostar ju flera tusen.
När jag lånade ut mitt snes+spelsamling till brorsönerna för typ 20 år sen så behöll jag av någon anledning Shadowrun (på svenska). Nog det enda spelet jag har kvar, vet inte om det är värt något men det var värt mycket för mig som person på den tiden iaf
Tyvärr varken manual eller låda, köptes utan.
Jag har inte så många jättedyra spel, även om en del förstås ökat i värde genom åren. Jag sitter inte och håller koll på vad är värda i dag. Men Deep Fear till Saturn är dyrt, vet jag.
Om jag skulle bli tvungen att sälja av samlingen av platsbrist, eller om det brann och jag rent teoretiskt bara hade tid att rädda en pryl, är det nog inte så mycket jag skulle gråta över. Det skulle vara RE Code: Veronica-modellen av Dreamcast jag helst behöll.
Inget spel men har den här och är svårt att sätta ett värde på den men har sett priser upp mot 7000-8000kr
<Uppladdad bildlänk>
Seriöst? Jag har den där boken i nån låda i garaget XD
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Om jag skulle bli tvungen att sälja av samlingen av platsbrist, eller om det brann och jag rent teoretiskt bara hade tid att rädda en pryl, är det nog inte så mycket jag skulle gråta över. Det skulle vara RE Code: Veronica-modellen av Dreamcast jag helst behöll.
Är inte Hello Kitty konsolen väldigt ovanligt?
Megaman X2 och X3 för SNES, och Chrono Trigger DS.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Seriöst? Jag har den där boken i nån låda i garaget XD
Ja kolla själv!
Svårt att hitta den på Google, många länkar tar en till en annan art book, svårt att hitta ett exakt värde men har hitta för runt det priset online.
Är inte Hello Kitty konsolen väldigt ovanligt?
Njae, den finns att få tag i på Ebay tämligen enkelt (både som grönblå och rosa). Priserna har gått upp en hel del sedan jag köpte min, men de är inte bland de dyraste Dreamcastmodellerna.
Har nästan inga fysiska spel, men jag har lite spelmusik på vinyl som är värd en del. Mass Effect trilogin går för ~3 000, Starcraft Remastered för ~2 500, Castlevania för ~5 000, Nier för ~3 000, Hotline Miami för ~2 000, Final Fantasy VII för ~1 700, Final Fantasy VIII för ~2 300, Eyes On Me för ~700, och så vidare.. Jag skulle uppskatta att samlingen är värd kanske 25-30-tusen allt som allt (gäller bara att hitta rätt köpare)
Det finns ofta nyare utgåvor, men det mesta i min samling är från första pressningen och i begränsat antal - ofta i härliga färger och mönster på skivorna.
https://i.imgur.com/eo8Lod0.png
Har nästan inga fysiska spel, men jag har lite spelmusik på vinyl som är värd en del. Mass Effect trilogin går för ~3 000, Starcraft Remastered för ~2 500, Castlevania för ~5 000, Nier för ~3 000, Hotline Miami för ~2 000, Final Fantasy VII för ~1 700, Final Fantasy VIII för ~2 300, Eyes On Me för ~700, och så vidare.. Jag skulle uppskatta att samlingen är värd kanske 25-30-tusen allt som allt (gäller bara att hitta rätt köpare)
Det finns ofta nyare utgåvor, men det mesta i min samling är från första pressningen och i begränsat antal - ofta i härliga färger och mönster på skivorna.
Som att se en hylla med lösgodis. Vackert.
Tja, fabriksinplastade Super NES-spel ligger ju ute för sinnessjuka summor på Ebay. Har ingen aning om det faktiskt är nån som köper dem till de priserna, dock. Köpte mycket retro innan allt exploderade i pris.
Prisexplosionen är så tråkig. Den begränsar ju effektivt tillgången till många spel och gör den till något slags privilegium för ett fåtal. Även om jag skulle ha råd att köpa de spel jag vill ha lägger jag såklart inte ut vilka belopp som helst för ett antal gamla retrospel. Och så förblir spelen ospelade i stället.
Prisexplosionen är så tråkig. Den begränsar ju effektivt tillgången till många spel och gör den till något slags privilegium för ett fåtal. Även om jag skulle ha råd att köpa de spel jag vill ha lägger jag såklart inte ut vilka belopp som helst för ett antal gamla retrospel. Och så förblir spelen ospelade i stället.
Äh, det är väl marknaden som styr, liksom. De flesta (alla?) retro-spel går väl att emulera om man nu verkligen veeeehhrrjkliggeenn vill spela nåt spec och det är svårt att få tag i eller löjligt dyrt. Det jag kan störa mig på är de fall då det finns nån ROM som aldrig dumpats eller så, som bara köps upp och görs omöjlig att testa. Men det finns väl ganska få sådana exempel, mig veterligen. Game preservation är viktigt.
Äh, det är väl marknaden som styr, liksom. De flesta (alla?) retro-spel går väl att emulera om man nu verkligen veeeehhrrjkliggeenn vill spela nåt spec och det är svårt att få tag i eller löjligt dyrt. Det jag kan störa mig på är de fall då det finns nån ROM som aldrig dumpats eller så, som bara köps upp och görs omöjlig att testa. Men det finns väl ganska få sådana exempel, mig veterligen. Game preservation är viktigt.
Klart att det är marknaden som styr, men det handlar ju i grunden om ett relativt fåtal entusiaster som pumpar upp priset för att de bara måste ha det där spelet, färdigställa den där samlingen osv. Om ingen köpte Saturn-spel för 10 000 kr skulle priserna inte skena på det här viset.
Klart att det är marknaden som styr, men det handlar ju i grunden om ett relativt fåtal entusiaster som pumpar upp priset för att de bara måste ha det där spelet, färdigställa den där samlingen osv. Om ingen köpte Saturn-spel för 10 000 kr skulle priserna inte skena på det här viset.
Så är det ju, men om priserna fortsätter skena hjälper det ju åtminstone att betala av på huslånet. 😅😂
Bara spelen är tillgängliga i någon form är det inget jag bryr mig om i nån större utsträckning. Men förstår att det måste vara störigt om man verkligen vill ha allt till originalhårdvara.
Fick väldigt många pc-"bigboxes" från föräldrahemmet när vi tömde det i somras. Möjligen finns det nån dyrgrip där, annars är det nog Suikoden 1 och 2 till PS1. Men svårt att säga. Har dålig koll på sånt då jag mest köper och inte säljer.
Gamla pc-spel är sällan värda särskilt mycket, tyvärr. Vet inte varför det blivit så, när folk går bananas över gamla konsolspel.
Jag undrar om det är Metal Gear (NES) som är mitt mest värdefulla spel. Av någon anledning är det nog enda gamla spelet jag har som är komplett med kartong och allt. Jag tror att jag har kvar allt för att jag tyckte det var ganska tråkigt och bara spelade det några få gånger, varefter det stuvades undan i originalskick med alla tillbehör i någon bortglömd låda.
Megaman X2 och X3 för SNES, och Chrono Trigger DS.
X2 är så sjukt bra. Peak Megaman.
Så är det ju, men om priserna fortsätter skena hjälper det ju åtminstone att betala av på huslånet. 😅😂
Bara spelen är tillgängliga i någon form är det inget jag bryr mig om i nån större utsträckning. Men förstår att det måste vara störigt om man verkligen vill ha allt till originalhårdvara.
Gamla pc-spel är sällan värda särskilt mycket, tyvärr. Vet inte varför det blivit så, när folk går bananas över gamla konsolspel.
Kanske att de inte går att spela lika enkelt? Äger man ett Playstation(gör man inte det är de lätt tillgängliga) så är det bara att sätta i skivan med Suikoden liksom.
Kanske att de inte går att spela lika enkelt? Äger man ett Playstation(gör man inte det är de lätt tillgängliga) så är det bara att sätta i skivan med Suikoden liksom.
Jo, men då är det ju bra med digitala återsläpp av gamla spel så att de blir lite mer lättillgängliga. Långt ifrån alla är så dedikerade att de orkar/vill ha 20-30 år gamla spelkonsoler framplockade (och sen be till himmelen att minneskort osv funkar...). Då är det ju bra mycket enklare att köpa hem det man vill ha till sin Switch, pc eller vad man nu spelar på
Men visst, långt ifrån alla spel har ju släppts igen. Det är himla synd